Blind (2017)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Michael Mailer
met Alec Baldwin, Demi Moore en Viva Bianca

De succesvolle romanschrijver Bill Oakland verliest zijn vrouw en zijn gezichtsvermogen door een auto-ongeluk. Vijf jaar later wordt de socialite Suzanne Dutchman gedwongen om drie keer per week Bill voor te lezen in een kleine ruimte doordat ze gelinkt is aan haar man's handel met voorkennis. Er ontstaat een gepassioneerde affaire waarbij ze zich allebei afvragen of het ooit te laat is om de ware liefde te vinden. Maar als haar man vrijkomt door een vormfout moet ze kiezen tussen de man die ze lief heeft of de man waar ze een leven mee opgebouwd heeft.

Hmmmmm..zeer bekende cast. Maar de trailer kan mij niet pakken.....ik vrees een te vergezochte en te gemakkelijke film met valse emoties. Zal de commentaren in de gaten hier.....

Zwakjes. Langdradig, saai melodrama, met verkeerd gekozen acteurs. Baldwin is één van mijn persoonlijke favorieten, maar in hem als blinde, gevoelige schrijver die verliefd wordt op de altijd koele Moore daar kan ik echt niet in geloven. Idem voor Demi die door al die opknapbeurten toch wel een heel raar gezicht heeft gekregen, trouwens. Geen geloofwaardigheid en chemie tussen de hoofdrolspelers dus en bovendien lijkt het een eeuwigheid te duren tot er het noodzakelijke venijn in het verhaal komt. Om precies te zijn, pas een kwartier voor tijd stopt Mailer eindelijk wat power in dit krachteloos gebeuren, maar dan zullen de meeste kijkers al zijn afgehaakt. Niveau en de uitstraling van een tv film, en nog een hele matige ook.

avatar van schumacher
Miljaarde zeg; geeuuwww. Slaapverwekkend, saai, langdradig.
Wie moeilijk in slaap geraakt: deze film opzetten kan helpen.

Aangenaam romantisch drama met een uitstekende cast en dito bijrollen.

avatar van Onceuponanytime
Tja, dergelijke verhalen moeten je aanspreken. Eenvoudige voorspelbare romantiek, maar met Alec Baldwin en Demi Moore als hoofdrolspelers scoort men natuurlijk punten. Persoonlijk klasseer ik het tot een middelmatig namiddagfilmpje...