• 8.227.969 stemmen

Releasedatum: 3 maart 2011

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Animal Kingdom

"A crime story"

De 17-jarige Joshua wordt na de dood van zijn moeder in huis gehaald door zijn grootmoeder Janine 'Smurf' Cody en haar drie criminele zoons. Oudste zoon Andrew 'Pope' Cody, een bankovervaller zonder geweten, is ondergedoken voor een groep corrupte agenten. Zijn broer Craig is een succesvolle maar ontoerekeningsvatbare drugsdealer en Darren, de jongste telg van de Cody familie, kan niets anders doen dan naïef zijn oudste broer te volgen. Op het moment dat Pope’s zakenpartner en beste vriend Barry besluit uit de criminele wereld te stappen, zorgt een brute moord ervoor dat de spanningen tussen de politie en de Cody familie tot uitbarsting komen. Joshua, die te midden van het geweld probeert op het rechte pad te blijven, fungeert echter al snel als pion tussen zijn familie en rechercheur Moordzaken Leckie.

imageimageimageimageimage

Ezra White

Detective Justin Norris

avatar van PeterPaul

PeterPaul

Trage film waarbij mijn pindakaas versie vooral opvalt door de enorme onrealistische dynamiek tussen dialoog en de muziek. Mijn wens dat de kopieën mij zelf de kans geven door meersporentechniek de boel beter in balans te brengen zal wel niet vervuld worden. De muziek had makkelijk 15 dB minder gekund.

De film komt niet echt op gang hoewel het plot daar best mogelijkheden voor geeft.

Misschien ben ik in een te ongeduldige bui, na 35 minuten afgehaakt mede omdat er matig geacteerd wordt.

De Australiërs kunnen best een goede film maken, dit was niet my cup of tea.

avatar van stefan dias

stefan dias

Nog eens in trapjes herbekeken en wat blijft dit smullen voor mij. Onheilspellend vanaf seconde 2 en een geraffineerd scenario waar de focus niet op gechoreografeerde actie zit, maar op psychologisch geknetter. Goed acteren met een huiveringwekkend goede Jacki Weaver en Ben Mendelsohn als uitschieters.

avatar van ArnoldusK

ArnoldusK

Inderdaad bovengemiddeld goed.

Verfrissend misdaadplot waar inderdaad psychologische concepten meer een rol spelen dan geknal en gevecht. Deze film heeft waar het zo veel andere misdaadfilms juist aan schort: subtiliteit.

Lang leve Sundance Festival

avatar van Basto

Basto

Sterke misdaadfilm, fijne slow burner met geweldige cast en dito plot.

avatar van Boneka

Boneka

Onlangs zag ik Hounds of Love die ondanks mijn gelijke stem net een tikkeltje minder vond. Animal Kingdom speelt zich af in de nadagen van dit criminele gezin. De echte criminele handelingen zien we niet meer, maar wel een wraakactie tegen de "corrupte" agenten en de dood van de vriendin van Joshua. De moeder van het hele stel speelt een opvallende vreemde rol naar haar zoons toe. Liefde van hen is belangrijker kennelijk dan de daden die ze hebben gepleegd. Het wordt al gauw kennelijk allemaal vergeven. Hoewel de film niet bepaald vrolijk is is hij nergens vervelend of saai. Van Joshua zien we echter weinig emotie. Opvallend als zijn moeder op de bank zit (kennelijk de zoveelste keer) aan de heroine zit en hij doodleuk tv kijkt als de ambulance haar probeert te redden. Het lijkt 'm allemaal weinig te doen. Opvallend is dat hij daarna doodleuk in een nog slechtere situatie beland (hij hoewel hij zelf weinig hoeft te doen. Gelukkig voor hem vindt hij een vriendin. Gek genoeg komen de gesprekken vooral met Guy Pearce die zover is te zien wel zuiver werkt op het politiebureau. Al blijft Joshua weinig tot niks zeggen. We zien wel wat vreemde plotholes. Zo zien we dat de verlaten auto vakkundig wordt onderzocht echter de vingerafdrukken van Joshua worden kennelijk niet gevonden. Of hij zat nog niet in het systeem? Het eind vond ik goed en was blij dat ie zo afliep.

Muziek soundtrack vond ik verder prima. Beeld was goed moest het helaas wel doen met Engelse subs, maar over het algemeen goed te volgen. Het Australische accent blijft wel grappig trouwens. De term van mijn bovenbuurman "slow burner"vind ik wel een mooie. De film is trouwens gebaseerd op een criminele familie (Pettingill) uit Melbourne.

Film 3.5

Beeld 4.5