• 10.527 nieuwsartikelen

• Film1 Bekijk via Film1
  • CANAL+ Bekijk via CANAL+

Plot Animal Kingdom

"A crime story"

De 17-jarige Joshua wordt na de dood van zijn moeder in huis gehaald door zijn grootmoeder Janine 'Smurf' Cody en haar drie criminele zoons. Oudste zoon Andrew 'Pope' Cody, een bankovervaller zonder geweten, is ondergedoken voor een groep corrupte agenten. Zijn broer Craig is een succesvolle maar ontoerekeningsvatbare drugsdealer en Darren, de jongste telg van de Cody familie, kan niets anders doen dan naïef zijn oudste broer te volgen. Op het moment dat Pope’s zakenpartner en beste vriend Barry besluit uit de criminele wereld te stappen, zorgt een brute moord ervoor dat de spanningen tussen de politie en de Cody familie tot uitbarsting komen. Joshua, die te midden van het geweld probeert op het rechte pad te blijven, fungeert echter al snel als pion tussen zijn familie en rechercheur Moordzaken Leckie.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Andrew 'Pope' Cody

Ezra White

Detective Justin Norris

avatar van PeterPaul

PeterPaul

Trage film waarbij mijn pindakaas versie vooral opvalt door de enorme onrealistische dynamiek tussen dialoog en de muziek. Mijn wens dat de kopieën mij zelf de kans geven door meersporentechniek de boel beter in balans te brengen zal wel niet vervuld worden. De muziek had makkelijk 15 dB minder gekund.

De film komt niet echt op gang hoewel het plot daar best mogelijkheden voor geeft.

Misschien ben ik in een te ongeduldige bui, na 35 minuten afgehaakt mede omdat er matig geacteerd wordt.

De Australiërs kunnen best een goede film maken, dit was niet my cup of tea.

avatar van stefan dias

stefan dias

Nog eens in trapjes herbekeken en wat blijft dit smullen voor mij. Onheilspellend vanaf seconde 2 en een geraffineerd scenario waar de focus niet op gechoreografeerde actie zit, maar op psychologisch geknetter. Goed acteren met een huiveringwekkend goede Jacki Weaver en Ben Mendelsohn als uitschieters.

avatar van ArnoldusK

ArnoldusK

• 1937 stemmen

Inderdaad bovengemiddeld goed.

Verfrissend misdaadplot waar inderdaad psychologische concepten meer een rol spelen dan geknal en gevecht. Deze film heeft waar het zo veel andere misdaadfilms juist aan schort: subtiliteit.

Lang leve Sundance Festival

avatar van Basto

Basto

Sterke misdaadfilm, fijne slow burner met geweldige cast en dito plot.

avatar van Boneka

Boneka

Onlangs zag ik Hounds of Love die ondanks mijn gelijke stem net een tikkeltje minder vond. Animal Kingdom speelt zich af in de nadagen van dit criminele gezin. De echte criminele handelingen zien we niet meer, maar wel een wraakactie tegen de "corrupte" agenten en de dood van de vriendin van Joshua. De moeder van het hele stel speelt een opvallende vreemde rol naar haar zoons toe. Liefde van hen is belangrijker kennelijk dan de daden die ze hebben gepleegd. Het wordt al gauw kennelijk allemaal vergeven. Hoewel de film niet bepaald vrolijk is is hij nergens vervelend of saai. Van Joshua zien we echter weinig emotie. Opvallend als zijn moeder op de bank zit (kennelijk de zoveelste keer) aan de heroine zit en hij doodleuk tv kijkt als de ambulance haar probeert te redden. Het lijkt 'm allemaal weinig te doen. Opvallend is dat hij daarna doodleuk in een nog slechtere situatie beland (hij hoewel hij zelf weinig hoeft te doen. Gelukkig voor hem vindt hij een vriendin. Gek genoeg komen de gesprekken vooral met Guy Pearce die zover is te zien wel zuiver werkt op het politiebureau. Al blijft Joshua weinig tot niks zeggen. We zien wel wat vreemde plotholes. Zo zien we dat de verlaten auto vakkundig wordt onderzocht echter de vingerafdrukken van Joshua worden kennelijk niet gevonden. Of hij zat nog niet in het systeem? Het eind vond ik goed en was blij dat ie zo afliep.

Muziek soundtrack vond ik verder prima. Beeld was goed moest het helaas wel doen met Engelse subs, maar over het algemeen goed te volgen. Het Australische accent blijft wel grappig trouwens. De term van mijn bovenbuurman "slow burner"vind ik wel een mooie. De film is trouwens gebaseerd op een criminele familie (Pettingill) uit Melbourne.

Film 3.5
Beeld 4.5
Geluid 4.5
Extra's 3.5

avatar van Que sera sera

Que sera sera

Gruwelijk en veel geweld, helaas, maar boeiend aangrijpend verhaal goed neergezet op realistische manier.

Karakters worden overtuigend neergezet.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Dan kom je als school boy terecht in een criminele familie ... Nuja, als je zijn leven overschouwt met zijn stoned moeder, dan heb je ook al wel wat gezien. De mater familias van de bende is er me wel eentje. Geweldig hoe die met een toeziend oog waakt over haar gestoorde criminele zoons. Het leek wel ma Flodder, maar dan crimineler.

Je wordt ondergedompeld in het misdaadgebeuren. Geen knetterende actiefilm, wel rustig en erg sfeervol met uiteraard hier en daar een uitspatting van geweld.

Een aantal leuke personages en acteurs die niet ontgoochelen. Niet 100% mee in het verhaal, maar best wel een leuke misdaadfilm.

avatar van Shadowed

Shadowed

Eh.

Ik hoef niet zoveel kwijt over het verloop van Animal Kingdom. Het is zeker geen slechte film, maar wel eentje die me nergens maar een klein beetje kon boeien. Het heeft ontzettend lang geduurd voordat ik me echt verbonden begon te voelen met het verhaal, maar ook op het vlak van spanning, verrassing en sfeer liet de film me koud.

In het bijzonder is de acteerprestatie van Mendelsohn sterk en daarmee ook het enige personage dat me echt een beetje naar het verhaal kon trekken. De rest vind ik nogal kleurloos. Edgerton en Pearce lijken vooral op de automatische piloot te spelen, Weaver vond ik zelfs bijzonder zwak en Frecheville is een ongeschikte acteur om een film als deze op sleeptouw te nemen, zeker met zo'n doods personage.

Klaarblijkelijk heb ik Animal Kingdom ooit op mijn kijklijst gezet, maar waarom weet ik niet. Zal wel per ongeluk zijn gegaan, want weinig in deze film raakt me echt. Het kon me vooral amper interesseren, maar ik heb elke minuut van de totale 113 keurig uitgezeten. Het is absoluut een goed verhaal, maar een goed verhaal maakt alleen maar indruk als je ook goed meegevoerd wordt.