Where Hands Touch (2018)

Verenigd Koninkrijk
Oorlog / Romantiek

geregisseerd door Amma Asante
met Amandla Stenberg, George MacKay en Abbie Cornish

Tijdens de Tweede Wereldoorlog ontmoet de jonge Lutz de vijftienjarige Leyna. Zij is een Duits meisje van gemengde afkomst. Hij de zoon van een prominente nazi-officier en lid van de Hitlerjeugd. Ze worden verliefd en zetten hierdoor hun leven op het spel als rondom hen de vervolging van Joden en diegenen die als 'onzuiver' worden beschouwd, zich ontwikkelt.

avatar van Bubblez
Mooie trailer. Al vrees ik dat er een Hollywood-glansje op zal zitten en het dus nergens rauw is.

Hier zit ongeveer 2 minuten een Hollywood-glans op, voor de rest is het rauw en best een zware film. Zakdoekjes waren nodig! Ik vond het persoonlijk een enorm goeie film en wat is Amandla Stenberg toch een waanzinnig goeie actrice, ik vond haar al geweldig in The Hate you Give en hier overtuigd ze wederom in deze (ook helaas door de duitsers in het) Engels gesproken film. Van mij krijgt deze zonder twijfel *4.5

avatar van tommiew
Zo'n film die je eigenlijk MOET zien. De film lijkt traag, is dus geen holywood-knaller, maar blijft van begin tot einde zeer indringend. Vooral de 2e helft zorgt voor kippenvel. De waanzin van de oorlog gezien vanuit 2 verschillende perspectieven die elkaar vinden. ZEER goed!!

avatar van Diederik58
Een goed thema is om zeep geholpen door niet al te goed acteren en melodramatisch gezever.
Sommige scenes waren ongeloofwaardig.
Het einde is tenenkrommend slecht.
Overigens kon Leyna net zo goed een Jodin zijn met het verschil dat de Leyna in deze film meer overlevingskans had.
Een film om snel te vergeten.

avatar van boemboem27
Toch best wel weer een heftige oorlogsfilm over de holocaust maar dit maal over een hele andere groep nl de nu de "onzuiverheden" ipv de joden.
Ook dit is natuurlijk heftig en vooral als de zoon van een nazi officier een verhouding krijgt etc etc.
Alleen jammer dat de Duitsers weer Engels spreken maar dat komt in erg veel films voor.
Half puntje daarom eraf.