After the Wedding (2019)

geregisseerd door Bart Freundlich
met Michelle Williams, Julianne Moore en Billy Crudup

Isabel is een vrouw die een weeshuis in Calcutta runt en een mysterieuze donatie krijgt van iemand uit de Verenigde Staten. Ze reist vervolgens naar Amerika om deze multimiljonair, Theresa genaamd, te ontmoeten. Hun levens kruisen elkaar in het weekend, omdat Theresa's kind gaat trouwen...

Daar heb je weer een Amerikaanse remake van een Europese film...

Efter Brylluppet (2006)

Vanaf 3 oktober in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Mads Smikkelsen
Kijkt u vooral de originele Deense versie!! Met Mads Mikkelsen

avatar van mrklm
Michelle Williams en Julianne Moore doen iets te nadrukkelijk een gooi naar een Oscarnominatie in deze erg melodramatische remake van de gelijknamige film van Susanne Bier uit 2006. Williams speelt de rol van Isabel, een Amerikaanse vrouw die haar leven gewijd heeft aan een weeshuis in India. Wanneer de succesvolle zakenvrouw Theresa [Julianne Moore] aangeeft een enorm bedrag aan het weeshuis te willen doneren, stelt ze als eis dat Isabel persoonlijk naar New York afreist om de zaak te beklinken. Na een vrij droge, zakelijke eerste ontmoeting nodigt Theresa Isabel uit op het huwelijksfeest van haar dochter Grace [Abby Quinn]. Zoals de titel al doet vermoeden, is dat het begin van een serie onthullingen die de levens van alle betrokkenen op zijn kop zal zetten.

De meeste aandacht zal uitgaan naar het acteerduel tussen diva's Moore en Williams, maar het is opvallend hoe gemakkelijk Abby Quinn zich staande houdt tussen de acteerkanonnen en ze bijna van het scherm speelt. Haar eerste persoonlijke ontmoeting met Isabel is een zeer nauwkeurig geregisseerd emotioneel hoogtepunt en een masterclass in klein acteren. Cudrup levert ook puik werk af als Theresa's echtgenoot Oscar, die lange tijd probeert zijn eigen emoties te onderdrukken. Regisseur/scenarist Bart Freundlich doet weliswaar iets teveel zijn best om de tranen te laten vloeien, maar slaagt er toch in je een paar keer een brok in de keel te bezorgen.

Mooie maar weinig bijzondere film over familiegeheimen, de taak als volwassene om keuzes te maken en daarbij foute beslissingen te maken en die weer goed te maken: het is een soort filmversie van programma’s als Spoorloos en Het Spijt Me zodat het moeilijk is om de ogen droog te houden maar veel nieuws brengt het niet. De film is goed gemaakt, heeft een goed, doordacht script en weet aldoor te boeien maar is ook nergens briljant.

avatar van Mads Smikkelsen
Viel me niet tegen, vergeleken met de originele film, goed geacteerd, het verhaal was al oke

avatar van missl
Origineel wel gezien maar ik kon me het niet meer herinneren. De actrices spelen erg goed maar ik vind dat de regisseur wel enorm zijn best doet om het een tranendal te maken. Dat werkte voor mij wat minder.

avatar van schumacher
Niks voor mij.
Slaapverwekkend, heel de tijd zinloze blabla, sloeg nergens op.

avatar van AniSter
Een boeiend, af en toe heftig en soms ontroerend verhaal. Alleen een persoonlijk probleem: om een of andere reden moet ik Julianne Moore niet en dat is na deze film niet veranderd. Eén scene vond ik compleet ontspoord: die op het einde, tussen Oscar en Theresa. Ik vond maar twee karakters sympathiek en dat waren de dochter Grace en het jongetje in India, Jai. De rest was één bende zure gezichten. Heb deze wél uitgekeken, maar is niet voor herhaling vatbaar.

Uitstekende film waarin een vrouw die een weeshuis runt in India naar New York afreist vanwege een mogelijke donatie. Een mooi verhaal dat van begin tot eind weet te boeien. Deze remake is een stuk gepolijster vergeleken met het origineel, maar heeft genoeg mooie scenes en weet hier en daar te ontroeren. Dat laatste is voor een groot deel te danken aan de sterke cast.

Mooi en ontroerend familie drama.
Het zijn met name de uitstekende acteer prestaties van de gehele cast die je in dit verhaal doet meesleuren.
"After the Wedding" heeft zeker indruk op mij weten te maken.

Remake van Efter Brylluppet (2006) met genderwisseling. Op zich een verdienstelijk drama, maar net als de meeste remakes blijft ook deze film kwalitatief toch tamelijk ver verwijderd van Susanne Bier’s origineel, dat destijds vooral gekenmerkt werd door subliem acteerwerk. Dat alleen al maakt deze film eigenlijk overbodig.

avatar van cantforgetyou
Ik wist niet dat dit een remake was. Dus kan ik niet vergelijken. Ik vond deze film wel goed. Interessant gegeven. Julianne Moore speelt eigenlijk altijd wel mooi, dus ook in deze film was ze weer goed op dreef.
Michelle Williams is ook een top actrice. De kids deden het ook uitstekend. Gewoon een pure drama film. Met enkele dilemma's die je aan het denken zet.