Meningen
Hier kun je zien welke berichten K. V. als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
At Eternity's Gate (2018)
Hmm, geen verwachtingen, maar viel toch een beetje tegen. De film duurde toch een beetje te lang en er gebeurde wat te weinig. De cast deed het wel prima. 'k heb hem uitgekeken, maar hoef deze niet meer terug te zien.
Atlantis: The Lost Empire (2001)
Alternatieve titel: Atlantis: De Verzonken Stad
Een Disneyanimatiefilm, maar wel van een heel ander kaliber dan dat we van hen gewend zijn. Dit keer geen pratende dieren of liedjes, maar wel een degelijke avonturenfilm die niet moet onderdoen voor een gewone avonturenfilm.
Het verhaal boeide en de animaties zagen er mooi uit. De film verveelde ook niet en duurde ook langer dan een gewone animatiefilm (95min).
Wie eens een andere Disney wil zien zal het zich niet beklagen.
ATM (2012)
Deze eens meegepikt via tv en tja het was zo goed voor een keertje, maar 'k werd toch niet echt van m'n sokken geblazen. Vooral het einde vond 'k toch maar bedroevend.
Echt realistisch vond 'k het toch ook niet en 'k heb me toch wel enkele keren geërgerd aan de keuzes die de 3 personages namen.
Tja een thriller die te bekijken is als er niks beter is op tv, maar toch niet veel meer.
Atomic Blonde (2017)
Deze actiefilm eens bekeken en vond het wel een geslaagde film. Wel een redelijk lange film, maar er gebeurt gelukkig genoeg om te boeien. De cast deed het ook prima en ook de soundtrack was wel leuk met redelijk veel bekende '80 nummers.
Verder zag de film er ook goed uit en vond hem wel de moeite om gezien te hebben.
Attack the Block (2011)
'k had eigenlijk nog nooit van deze film gehoord, maar hij passeerde op tv en maar eens bekeken. Hij viel eigenlijk beter mee dan gedacht.
'k vond dat de film nog redelijk wat humor bevatte, 'k heb toch een aantal keren moeten lachen.
De aliens zelf waren wel origineel en eens iets anders. De cast deed het ook niet slecht.
Verder verveelde de film niet. Leuk om eens gezien te hebben.
Au Bout des Doigts (2018)
Alternatieve titel: In Your Hands
Deze film ook eens bekeken en het was een mooie film. De film verveelde niet en boeiende van begin tot einde. De cast deed het prima en de film zag er goed uit. Geen verwachtingen bij deze film en heb me er prima mee vermaakt.
Au Nom de la Terre (2019)
Alternatieve titel: In the Name of the Land
Deze waargebeurde film eens geprobeerd en het was de moeite waard. Prima en overtuigd geacteerd door de cast. Er zaten ook mooie beelden in, dus dit was ook dik in orde.
Toch wel een aanrader en de moeite om gezien te hebben.
Au Revoir Là-Haut (2017)
Alternatieve titel: See You Up There
Deze film eens bekeken en vond hem wel geslaagd. Toch wel een boeiend verhaal. Ook de cast was goed op dreef en de film zag er goed uit. Ondanks het thema oorlog (die me meestal minder boeit), vond ik deze wel goed te doen.
Toch wel de moeite om gezien te hebben.
August: Osage County (2013)
Het was een beetje een film waar 'k in moest komen, maar daarna vond 'k het wel een goeie film. De film bevat wel heel veel drama, maar toch is het te doen, misschien door de manier dat het gebracht wordt.
De cast deed het ook erg goed, maar wat wil je ook met zo'n cast.
'k wist niet echt wat te vergeten, maar 'k vond hem wel eens de moeite om gezien te hebben.
Aura, El (2005)
Alternatieve titel: The Aura
'k had deze zien liggen in de bib en dus maar een geprobeerd. 't zag me er wel een interessante film uit, al viel die uitwerking een beetje tegen. 'k vond het tempo toch te traag om de hele tijd te boeien. Ze hadden hem beter een half uurtje ingekort.
Qua cast mochten we niet klagen en kwam het wel overtuigend over.
Jammer van het tempo, anders ging het wel een toppertje geweest zijn.
Auschwitz (2011)
Deze film/documentaire is niet echt een film waar je blij van wordt. De film focust vooral op de gaskamers. Na het filmgedeelte zijn er ook nog interviews met jongeren wat ze nog allemaal weten over de holocaust.
Op de dvd stonden er ook nog een documentaire met historisch beeldmateriaal over de bevrijding van Auschwitz.
Toch wel de moeite om gezien te hebben, hoe gruwelijk het toch allemaal wel was. Ook wel triestig om te zien dat de parate kennis van de jeugd soms wel de wensen overliet.
Austin Powers in Goldmember (2002)
Na de vorige delen te hebben gezien me toch eens aan het derde deel gewaagd. 'k had altijd negatieve reacties gehoord, maar 'k vond dat hij nog goed meeviel.
De begingeneriek was erg straf en leuk. De rest van de film lag in de lijn van de vorige delen.
Het laatste deel is iets minder dan de vorige delen, maar al bij al viel hij toch nog goed mee en was 'k toch blij dat 'k hem heb gezien.
Austin Powers: International Man of Mystery (1997)
Deze nog eens her bekeken en het blijft toch een erg grappige film. Oke, de humor is soms wel flauw, maar soms ook erg geslaagd. Als parodie op Bond zit hij zeker goed, er zitten voldoende verwijzingen in.
De cast deed het ook prima en ook de muziek was erg vermakelijk.
Leuk om deze nog eens terug gezien te hebben.
Austin Powers: The Spy Who Shagged Me (1999)
Onlangs het eerste deel eens her bekeken en dus tijd voor deel twee. 'k vond dit deel zeker geen slecht deel. De humor is vergelijkbaar met het eerste deel.
Mini-Me was een erg leuke toevoeging, Fat Basterd vond 'k toch wel minder geslaagd. Heather Graham deed het ook prima.
Een geslaagd vervolg die gelijkwaardig is aan het eerste deel.
Australia (2008)
Gisteren eens bekeken en 'k ben toch iets minder enthousiast over deze film.
Begrijp me niet verkeerd, 'k vond het zeker geen slechte film, maar hij duurt me toch te lang. Vooral een trage start, maar het tweede uur kom me wel bekoren.
Een goeie film, maar geen waw film.
Autómata (2014)
Alternatieve titel: Automata
Deze eens bekeken en hier ook geen slechte film, maar waw vond ik hem ook niet. De film begon nochtans veelbelovend, maar het verhaal begon na een tijdje toch een beetje te slabakken.
De cast was ook niet slecht, maar nu ook niet memorabel.
Niet slecht voor een keertje, maar hoef deze niet meer terug te zien.
Autopsy (2008)
Deze horrorfilm eens bekeken en vond het wel een vermakelijke film. Niet het meest originele verhaal, maar het weet toch te boeien. Verder zag het er prima uit en toch wel wat opmerkelijke scènes.
Ook was de speelduur goed, niet te lang en niet te kort.
Geen grote verwachtingen, maar viel goed mee.
Autopsy of Jane Doe, The (2016)
Deze eens bekeken en vond het nog een verrassende film. Ik wist niet echt wat te verwachten, maar de film boeide me van begin tot einde. De cast deed het prima en de film zag er goed uit. Het verhaal vond ik goed gevonden en het einde was ook prima.
Een aanrader!
Avant l'Hiver (2013)
Alternatieve titel: Before the Winter Chill
Het was wel een beetje een film waar 'k moest in komen. In het begin vond 'k er niet zo veel aan, maar hoe verder de film vorderde, hoe interessanter 'k het vond. De film loopt zeker niet over van de actie of een gigantisch groot verhaal, maar daarvoor hoef je niet naar deze film te kijken.
De acteerwerk was goed, maar met die cast was het wel te verwachten.
Uiteindelijk vond 'k de film toch de moeite moeite waard om gezien te hebben.
Avatar (2009)
'k had wat schrik door de trailer te zien dat het allemaal nogal legerachtig ging zijn, maar dit viel heel goed mee. Het eerste deel was vooral een kennismaking met de planeet en het volk en het tweede deel was veel meer actie. Ondanks dat de film een kleine 3 uur duurde verveelde de film geen moment.
Ook de digitale personages vond 'k erg goed. Meestal heb 'k het er niet zo voor, maar deze keer vond 'k ze erg realistisch en waren de gezichtsuitdrukingen goed gedaan. Ook de wereld zag er erg goed uit.
'k kan de film eigenlijk aan iedereen wel aanbevelen, er zit wel voor elk wat wils in. De 3d-versie kan 'k ten zeerste aanbevelen, maar is zeker geen must.
Avatar: The Way of Water (2022)
Op het vliegtuig deze nog kunnen meepikken. Een 3 uur durende spektakel, maar voor mij mocht hij gerust een uur korter. De film bleef maar duren. Het verhaal vond ik toch wat minder.
De film zag er wel heel mooi uit. De zeewereld was wel een goeie toevoeging.
Het eerste deel vond ik wel beter.
Avengers, The (2012)
Alternatieve titel: Marvel's The Avengers
Me ook eens aan deze gewaagd en 'k vond hem goed. De introductie mocht misschien iets meer tempo hebben, want 'k vond dat het toch wat traag op gang kwam, maar uiteindelijk was het wel een film die erg veel actie bevatte. Het was een erg overdonderende finale.
'k vond vooral dat Iron Man er uitsprong qua superhelden. Deze zorgen dan ook voor de vrolijke noot. Van The Hulk had 'k wel wat meer verwacht. Deze had eigenlijk geen zo'n grote rol. Thor vond 'k een beetje een buitenbeentje en niet echt passen bij de rest van de superhelden.
Samuel L. Jackson had dan eindelijk eens wel een grotere rol. Voor de rest zag het er allemaal erg indrukwekkend uit.
Als 'k The Avengers moet vergelijken met X-Men vind X-Men toch beter. Ze passen toch beter bij elkaar en misschien ligt de focus daar ook iets minder op de actie.
Desalniettemin toch de moeite om te bekijken.
Avengers: Endgame (2019)
Na verleden week Infinity War gezien te hebben keek ik wel uit naar dit laatste deel. Het is wel een andere film geworden dan de vorige Avenger films. Terwijl de nadruk in de vorige films veel weer op de actie lag, is het in dit deel toch veel minder het geval. De eerste 2 uren waren wel niet altijd even interessant en mochten gerust wel wat korter. In dit deel deden er "gelukkig" wat minder Avengers mee, zodat het toch wat minder een overkill was, wat bij de vorige 2 films toch voor mij het geval was. The Hulk zag er erg goed uit net als de rest van de film trouwens.
Misschien niet de actiebom die ik verwachtte, maar vond het wel een mooi deel.
Avengers: Infinity War (2018)
Deze ook maar eens bekeken en het was toch wel een lange zit. Nochtans begon de film wel goed, maar als alle Avengers bij elkaar komen is het toch wel wat teveel van het goede.
Het zag er allemaal wel super goed uit en de cast deed het ook wel prima.
Het einde was nog wel verrassend.
Het was wel eens leuk om gezien te hebben.
Avenir, L' (2016)
Alternatieve titel: Things to Come
Ook deze eens meegepikt en het was geen slechte film, maar ook niet waw. Het hoogtepunt was toch wel de cast, vooral Isabelle Huppert. Niet echt een groots verhaal, maar vervelen deed hij evenmin.
Was wel eens het bekijken waard, maar één kijkbeurt is wel voldoende.
Aventures Extraordinaires d'Adèle Blanc-Sec, Les (2010)
Alternatieve titel: The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec
'k wist niet echt wat te verwachten bij deze film, maar een film van Luc Besson heeft me nog niet teleurgesteld en ook deze wist me te bekoren. Weer een totaal andere film dan dat we van hem al hebben gezien. De film deed me wel een beetje aan "The Mummy" denken, dus liefhebbers van die film, zullen deze ook wel kunnen pruimen.
De cast deed het niet slecht en ook het verhaal wist me wel te boeien. Van mij mag er gerust nog een vervolg komen, want ze kunnen zeker nog verder.
Visueel vond 'k de film wel de moeite waard en de visuele effecten waren goed gedaan.
'k vond het een puike avonturenfilm, die de moeite is om eens mee te pikken.
Aviator, The (2004)
Door de lange speelduur altijd maar uitgesteld, maar dus nu toch eens bekeken en 'k vond het een goeie film. De eerste twee uren waren erg sterk, het laatste uurtje iets minder, vooral omdat Howard dan erg raar begint te doen en ook dat proces die iets minder interessant was.
De acteerprestaties waren erg sterk. De film was ook vlot verfilmd. Wel wat jammer dat ze op het einde niets meer hebben vermeld van hoe lang hij nog heeft geleefd en nog wat van die info.
'k had nog nooit van die man gehoord, maar dankzij deze film is dit ruimschoots goedgemaakt. Vond hem het bekijken waard.
Awake (2007)
'k vond het geen misse film. Voor mensen die niet graag operaties (de hartoperatie komt in beeld) zien of niet zo aan ziekenhuizen zijn, raad 'k deze film minder aan, omdat de film grotendeels in het ziekenhuis afspeelt.
Omdat de film niet zo lang duurt (84min), was het een boeiende film, met een verrassende twist midden in het verhaal.
Misschien niet direct een film om in de bios te zien, maar zeker de moeite waard om eens te huren.
Away from Her (2006)
Deze toch eens bekeken en 'k vond het niet mis, maar zeker ook geen waw film. In het begin dacht 'k ook eerst dat het The Notebook 2 ging zijn, maar de film ging toch eerder een andere weg op.
De acteerprestaties waren overtuigend en de film zal waarschijnlijk eerder een vrouwenpubliek aanspreken.
Tja, vond het eens het bekijken waard, maar je moet er een beetje voor in de mood zijn.
Away We Go (2009)
Deze eens meegebracht en 'k had eigenlijk geen verwachtingen, maar 'k vond het wel een prima film. 'k vond het vooral een authentieke film. De hoofdpersonages kwamen erg overtuigend over.
Het verhaal was eenvoudig, maar 'k vond het zeker niet storend.
De film is wel niet zo baanbrekend als American Beauty, maar 'k vond het zeker ook geen afrader.
Axed (2012)
Deze ook eens bekeken en vond het wel een vermakelijke film. Geen moeilijk verhaal, maar wist wel te entertainen. De cast was wel leuk.
Vond hem wel het bekijken waard, de film duurt niet zo lang en gaat niet vervelen. Deze voor een prikje gekocht, maar zeker geen mis koop.
Azur et Asmar (2006)
Alternatieve titel: Azur & Asmar: The Princes' Quest
Oei, dit is toch even wennen. De tekenstijl is wel niet de meest aantrekkelijke die 'k al had gezien: platte achtergronden, doffe kleuren, ... bijna had 'k zin om hem stop te zetten, maar toch ben 'k verder blijven kijken en eigenlijk gelukkig maar. Het verhaal werd boeiender en de animaties werden mooier en kleurrijker. Het verhaal is een echt sprookje die jong en oud wel zal kunnen bekoren.
Het einde vond 'k wel een beetje sneu, ze bleven precies maar doorgaan en doorgaan.
De animatiefilm heeft zeker niet hetzelfde niveau als een Pixarfilm, maar uiteindelijk vond 'k hem toch het bekijken waard. Wie graag eens een sprookje ziet, is hier wel aan het goeie adres.