Atomic Blonde (2017)

Duitsland / Zweden / Verenigde Staten / Hongarije
Actie / Thriller

geregisseerd door David Leitch
met Charlize Theron, James McAvoy en John Goodman

1989, Berlijn. Vlak voor de val van de Berlijnse muur wordt een MI6-agent dood aangetroffen. Op zak had hij waardevolle informatie: een lijst met alle namen en details van Amerikaanse, Engelse, Russische en Franse spionnen. De lijst is echter verdwenen. Lorraine Broughton, een doorgewinterde spionne zonder banden met Berlijn, wordt er door de MI6 op uit gestuurd om de lijst te vinden en zowel haarzelf als de wereldwijde geheime diensten te beschermen.

avatar van EasyRider66
Net gezien op Veronica, wat een heerlijke verassing, goede actie, topwijf, goed plot en een soundtrack met heerlijke 80's songs. Aanrader!

avatar van panax
theron is geweldig als atomic blonde
prachtige eighties sfeer met lada ,trabant en muziek uit die tijd
visueel spektakel
met prima cast !!

avatar van eRCee
Atomic blonde probeert heel hard om cool te zijn en een eigen smoelwerk te hebben, maar faalt daarin jammerlijk. Omdat men er visueel absoluut niet in slaagt een 80s sfeer neer te zetten (die tussentitels ook, gruwelijk) wordt de soundtrack helemaal volgepakt met klassieke Duitse pophits. Een andere manier om onderscheidend te zijn is het realistische geweld, alleen wordt vergeten om de vecht- en actiescenes zelf geloofwaardig te maken. We zien gewoon weer de typische patronen waarbij de protagonist schier onoverwinnelijk is en als een ware psychopaat de ene na de andere tegenstander omlegt. De vertelstructuur is niet onaardig en wordt goed gebruikt in de ontknoping. Atomic blonde schiet echter als serieuze actiefilm zwaar tekort en kan door het harde geweld en de pompeuze visuals ook niet echt vermaken.

avatar van ILDIB
prachtige muziek en in den beginne mooie harde beelden. maar t ontspoort volledig en de zogenaamde kijk ons eens mooie prachtige harde stoere vrouwen zijn irriteert meer dan dat t helpt.

avatar van Zwaagje
Volledig over de top, maar de sfeer is prima. Ook de vertel wijze is leuk gedaan. Geen absolute topper, maar ik heb me prima vermaakt.