Atomic Blonde (2017)

Actie / Thriller

geregisseerd door David Leitch
met Charlize Theron, James McAvoy en John Goodman

1989, Berlijn. Vlak voor de val van de Berlijnse muur wordt een MI6-agent dood aangetroffen. Op zak had hij waardevolle informatie: een lijst met alle namen en details van Amerikaanse, Engelse, Russische en Franse spionnen. De lijst is echter verdwenen. Lorraine Broughton, een doorgewinterde spionne zonder banden met Berlijn, wordt er door de MI6 opuit gestuurd om de lijst te vinden en zowel haarzelf als de wereldwijde geheime diensten te beschermen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een stevige actiefilm met een boeiend hoofdpersonage. Qua verhaal en stijl is het niet zo opvallend, maar het is goed gemaakt en Charlize Theron zit wel op haar plaats. Een actiefilm in de stijl van The Equalizer, John Wick of Bourne Identity. Soms moet het ook niet meer zijn. In een tijd waarin vooral sequals, franchises en heldenfilms primeren is een goeie harde actiefilm zeer welkom. Vergeet Babydriver, Atomic Blonde is voor een wat meer volwassen (guilty pleasure) publiek.

avatar van numb nuts
goeie actie film die je ook weer een twist geeft van wat is waar wat is niet waar wat ik eigenlijk niet meer begrijp en wat dan ook de bedoeling is leugens of waarheid wat maakt het nog uit wie is de winnaar
en hoe speel je het spel,wel door te overleven.ik had hiervoor mad max fury weer teruggekeken en deze vrouw is toch echt wel een vrouw met ballen,een echte gi jane.
de vecht scenes zijn goed in elkaar gezet,en de vrij scene was hot.
james mcavoy speelt ook erg goed en zelfs de bad guys spelen super goeie stunts in de auto word de scenes erg goed in elkaar gezet.
en dan john the goodman appeltje eitje dit covertuigende cocksucker hahaha

avatar van numb nuts
en niet te vergeten top soundtrack wat een goede muziek keuze

Heerlijke actie spionage film.
Met vooral heel veel spectaculaire actie en gevecht scenes.
En een vrouwelijke cast om van te smullen voor ons heren.
De setting ziet er authentiek uit.
Knap dat men de lokaties zo eind jaren 80 in beeld kan brengen.
Sowieso kan men zien dat er behoorlijk wat aandacht geschonken is wat betreft het schieten van de filmbeelden. De fijne jaren 80 soundtrack maakt de film ook nog eens helemaal af.

(verwijderd)
Zoals verwacht niks aan. Echt alles waar ik niet op hoopte komt eigenlijk wel uit. Het verhaal is 13 in een dozijn zoals je van tevoren weet maar Red Sparrow bewees dat dat weinig uitmaakt. Gelukkig zag ik die film eerst, anders was ik daar niet eens aan begonnen. Want dit is echt zooi.

Audiovisueel pijnlijk. Nou ja, op zich is het niet erg als een film geen kunstwerk wilt nastreven, maar dit wouden ze juist wel en dat is volledig mislukt. De blauw/grijze tint was al duidelijk van de poster en andere teasers die ik zag en is zoals voorspeld oerlelijk. Als de film zich in New York had afgespeeld had ik het ook geloofd, want hoe minimaal kun je de locatie laten ervaren door de kijker? Verder wat trucjes die al vaker en véél beter zijn uitgevoerd, met name doelend op het camerawerk, dat ook zo geforceerd stijlvol moest zijn dat het lachwekkend was. Laat ik afsluiten met waarschijnlijk de meest lelijk gebruikte tekst in een film, die graffiti. Verrek.

Gevechten als dans-choreografie kennen we uiteraard ook al, maar dat maakte de makers van Atomic Blonde niet uit blijkbaar. Die besloten het nog eens in een tempo van een schildpad uit te voeren zonder ook maar een glimlach te kunnen bezorgen met een creatief tintje.

2 Fijne hits zorgen nog voor de enige geslaagde scènes. Die eerste kwam vrij vroeg waardoor ik er nog zin in kreeg maar het mocht niet zo zijn. Kan ik dit complimenteren? Eigenlijk niet, het zijn namelijk de enige 2 Duitse nummers die Amerikanen kennen gok ik. Je raadt het al, iets met luchtballonnen.

De hype rondom Charlize Theron heb ik nooit begrepen en James McAvoy doet me ook niets. Ze acteren prima hoor, maar hebben naar mijn mening beide het gebrek aan charisma om een film te kunnen heersen. Jammer dat dit ten koste gaat van 2 fantastische acteurs en hun bijrollen die me met 1 rol hebben overtuigd: Sofia Boutella uit Kingsman en Bill Skarsgard uit Hemlock Grove.

Eens in de zoveel weken is er een film die je echt niet ligt helaas.

(verwijderd)
Film Pegasus schreef:

Sorry, maar wat een bizarre vergelijking. Atomic Blonde is juist voor 16-jarigen die nieuw zijn in de filmwereld lijkt mij uit eigen ervaring. Baby Driver was eens iets anders, dat speelse maakte het juist goed.

avatar van Alathir
Ik vind dit toch wel twee tamelijk verschillende films dus vergelijken is lastig. Het is sowieso moeilijk om ergens een bepaalde doelgroep op te plakken, maar om nu te zeggen dat Atomic Blonde voor 16-jarigen is? Baby Driver slaat vast eveneens aan bij die doelgroep. Nu goed, mijn mening is: beide films zijn erg matig. Wat ik wel nog wil zeggen is dat ik van Atomic Blonde wel degelijk iets verwacht had, terwijl van Baby Driver dacht ik al meteen dit wordt niets (vond de muziek bijzonder matig en daar steunt die film toch grotendeels op).

avatar van Smugmarty
Verdeeldheid...en tweedracht.
Heb de film in twee keer gekeken; het eerste vond ik slaapverwekkend. Lelijk qua styling en zoals mijn voorganger Teejey al benoemde nergens uit op te maken waar het zich afspeelde... een paar vage met graffiiti versierde punkerige, eighties ogende filmsettings in een quasi stylisch blauw grijs.

Ik was het tweede deel dus vergeten was te kijken...

Per toeval toch gedaan paar dagen later en gezien mijn verwachtingen volledig naar beneden waren bijgesteld viel dit deel behoorlijk mee.
Ik heb echt kunnen genieten van Theron die als fragiele, middle-aged chick de halve KGB verpulvert en ook de ontknoping maakt het verhaal achteraf wat sterker.

Maar goed, een magere 3 voor de actie en ijspriemen in ruggen

avatar van Roger Thornhill
Lekker complex en gecompliceerd, en door al die groenige straten en dat duistere camerawerk en die verklarende debriefing-flashbacks moest ik steeds aan een soort moderne film-noir denken, alleen was er nu niet één femme fatale maar diverse hommes fatals die het zo'n beetje allemaal op Charlize Theron hadden voorzien. Redelijk goede vechtscènes, een soundtrack die mij persoonlijk onmiddellijk naar het tijdperk in kwestie terugvoerde (ook al kwamen veel nummers dan ook uit het begin van de jaren 80 of zelfs nog eerder) en een plot en een actrice die de aandacht prima vasthielden. (Maar wát een belachelijk klein rolletje voor Barbara Sukowa!)

avatar van TronMan
Beste in de film is de soundtrack, op een paar lelijke covers na dan. Visueel wil het veel wat zijn,maar het wordt naar een tijdje gewoon vervelend. Verhaal is simpel, maar door al de flashbacks gewoon storend en niet boeiend genoeg. Dit is ieder geval niet de vrouwelijke John Wick.

weinig actie niet veel aan. Duurt veel te lang ook en veel te veel gepraat. Enkel de vechtscene bij die trap is wel spectaculair. Verder is de film gewoon boring. De muziek is overigens wel heel goed.

avatar van Decec
Een goede actie/mysterie/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs John Goodman, Toby Jones en
James McAvoy...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
met Dolby Digital...
Af en toe onrustig camerabeweging...

Dertien in een dozijn actiefilm. Grotesk verhaal met afrekeningen, knokpartijen en achtervolgingen, zoals die alleen in stripboeken en films voorkomen. Summier opgeleukt met een lesbische relatie. Van lieverlee zijn er nog maar een paar overlevenden en de film bloedt daarom vanzelf dood.
Charlize Theron doet het wel aardig als koele bitch, maar verder niks van bijzonders.

avatar van PapaBeartje
Ik vond het een 13 in dozijnen film, er zaten genoeg actie scenes in de film, en die waren vermakelijk! De film zat na mij idee net iets aan de te lange kant qua speelduur, en had best 30 minuten korter mogen duren. Charlize Theron speelde een hele goeie rol! Het duistere spionage sfeertje, en de jaren 80 soundtrack, hielden de film boeiend.

avatar van Duke Nukem
Spectaculaire actie, goede jaren '80 muziek en de knappe, sexy Charlize Theron maken dat deze film veel meer is dan een soort vrouwelijke John Wick-cloon (wat ik dus een beetje verwacht had)!

avatar van SouthamptonFC
Lekker ouderwetse actiefilm met lekkere alternatieve 80’s muziek. 4.5 * van mij.

avatar van PEN15
Eens met CinemaSins; [screenshot]. -10 sins voor elke film die dat doet.

avatar van woeler82
Mooie actie film, mooie muziek , sexy Charlize Theron , goeie vechtscene, super gewoon

avatar van karilem
2 sterren voor de inderdaad spectaculaire vechtscènes

avatar van MovieHolic
Prima film! Goed verhaal en wat meer realistische actie! Zeker het kijken waard!