Atomic Blonde (2017)

3,26

Actie / Thriller

geregisseerd door David Leitch
met Charlize Theron, James McAvoy en John Goodman

1989, Berlijn. Vlak voor de val van de Berlijnse muur wordt een MI6-agent dood aangetroffen. Op zak had hij waardevolle informatie: een lijst met alle namen en details van Amerikaanse, Engelse, Russische en Franse spionnen. De lijst is echter verdwenen. Lorraine Broughton, een doorgewinterde spionne zonder banden met Berlijn, wordt er door de MI6 opuit gestuurd om de lijst te vinden en zowel haarzelf als de wereldwijde geheime diensten te beschermen.

• vanaf 13 december te koop op blu-ray
115 BERICHTEN 20 MENINGEN
avatar van pierre18
Warrig verhaal waarbij de bedoelingen van een ieder voor mij een compleet raadsel zijn. Af en toe is er geen touw aan vast te knopen. Hoewel men probeert er lijn in te brengen door gespreksonderwerpen af te wisselen met flashbacks.
Toch kon de film mij wel bekoren en dat kwam met name door de spectaculaire vechtscenes met het geweldige camerawerk erbij. Dit was echt geniaal, alsof je midden in de scène zelf zat.
Tot slot, ik vond de muziek uit de jaren 80 helemaal niet passen bij de film, helaas.

Ik snapte helemaal niks van het verhaal.
En soort homeland inclusief nep saul, maar dan echt totaal onrealistich en de meest pretentieuze crap ooit.

avatar van John Milton
pretentieus. really...

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Die KBG agenten en die stasi in oost-berlijn moet wel het domste volk ooit zijn volgens de film.
Ze waren de baas in oost berlijn maar toch proberen ze die stasi kerel vanuit een raam in de menigte neer te schieten wanneer ze willen vluchten? How about arresteren of bij de grens opwachten?? Ze waren immers de baas in dat gebied.

En dan moet een blond meisje een doorgewinterde stasi agent uitleggen hoe ie onherkenbaar de grens over moet? guys,,,,really?

en ik kan ook als mager meisje na 2 flessen wodka 6 zwaarbewapende kleerkasten inmaken.
Doe ik iedere dag.

verder, waarom willen de russen haar vermoorden als ze in berlijn aankomt, terwijl ze voor de russen werkt en deze niet wisten dat ze een dubbelagent was tot het eind????.

Waarom wil charlize spyglass levend houden want hij weet dat zei een dubble/triple agent is

avatar van Biosguru
Zoek eens pretentieus op in het woordenboek.

Biosguru schreef:
Zoek eens pretentieus op in het woordenboek.

Deze film pretendeert een intelligente film te zijn met een zogenaamd zeer intelligent plot, terwijl het eigenlijk een warrig spionageverhaal vol met gaten is met sadistische actiescenes.

Dat noem ik pretentieus. Verder, hoeveel zou de tabakslobby aan deze film geschonken hebben?

avatar van Biosguru
Onrealistisch is denk ik een betere omschrijving.

Als ik zo de trailer bekijk verwacht ik niet echt een realistisch spionageverhaal, eerder een vette actiefilm. Maar goed, je interesse werd duidelijk niet gewekt door de actiescene in de trailer waarin ze met haar naaldhak 2 man vermoord en over de kop slaat?

avatar van Bélon
Leuk genoeg fijn no nonsense vermaak , dat C. Theron ooit nog MILF zou worden had ik nooit gegokt

avatar van blurp194
Stijl over substance.

Waarvan het meest voor de hand liggende voorbeeld dan toch wel de soundtrack is. Mooie platen, geen speld tussen te krijgen. Maar dat dan zelfs Vysotsky er nog bij gesleept wordt, het is me gewoon teveel, het verwordt tot een soundtrack met wat beeld erbij, in plaats van een film met muzikale omlijsting.

En dat geldt voor de rest van de film eigenlijk net zo en op dezelfde manier - te veel over the top, waarbij het lijkt alsof het doel uit het oog verloren wordt. Alsof je een gerecht met veel sambal te eten krijgt - meer sambal maakt het niet nog beter.

Theron redt het zaakje dan nog net, met een paar vette acties en haar persoonlijkheid. Maar meer kan ik er niet echt van maken.

avatar van zoutzak
Leitch was ooit de stunt double voor oa Van Damme en je ziet dat hij oog heeft voor stijlvolle vechtscenes en ook de achtervolgingen zijn fraai geschoten. De film kent ook zwakkere kanten maar voor een actiefilm vond ik het geheel zeker geslaagd.

avatar van aSMoDeuS
Close, but no sigar.

Is het een beetje realistisch, of vliegt dat blondje door de film als een supersoldaat?

Leuk filmpje ondanks het net ietske minder mijn genre was dus ik begrijp wel de commentaren van mensen die zeggen wat was me dat haha, ik snap het wel, ik zat naar die film te kijken en ik snapte ook niet echt goed waarover het ging.
Toch vond ik het een vermakelijk filmpje, denk de muziek er wel wat voor zorgde, het snelle tempo ook en Charlize Theron die mag altijd eens bij mij komen.

avatar van mcdaktari

Ik ga deze film vanavond kijken omdat ik dit soort verhalen wel zie zitten, en Charlize Theron zie ik ook graag acteren. Ben benieuwd na het lezen van de recensies hierboven wat ik ervan zal vinden.

-wazig verhaal
-knappe hoofdrolspeelster
-leuke vechtscenes
-mooie muziek
-mooie “ oude “ buiten opnames

avatar van Ajax&Litmanen1
Atomic Blonde weet niet zo heel goed wat het wil zijn heb ik het gevoel. Aan de ene kant een koude oorlog thriller en aan de andere kant een keiharde actiefilm. Ik vond vooral dat tweede aspect wel goed uitgewerkt, want er zitten een paar heerlijke actiescènes in om je vingers bij af te likken.

Lekker rauw, bloederig en ook zeer stijlvol uitgewerkt. Sowieso slaagt Atomic Blonde op gebied van beeld, geluid en muziek ontzettend goed, echt met heel veel stijl geproduceerd. En de 80's soundtrack werkt ook prima en versterkt dat gevoel dat dit een hele sfeervolle film is. Overigens wel blij dat dit is bevallen, want ik vond de bioscooptrailer die ik overigens te veel heb gezien en daardoor irritant begon te vinden te geforceerd cool zijn uit willen stralen, maar de film is daadwerkelijk stijlvol. Hoofdrolspeelster Charlize Theron doet het ook prima. Ze is een mooie vrouw en heeft erg veel uitstraling en charisma. Ook erg knap dat ze ook in de actie niet onder sneeuwt en bijzonder atletische moves in huis heeft.

Maar goed, ook nog even terug komen op het koude oorlog thriller verhaal. Dat deel vond ik heel wat minder interessant. Soms zelfs langdradig en met een aantal overbodige twists. Zo halverwege de film had je nog geen idee wat nou de beweegredenen van de partijen waren en eerlijk gezegd boeide het me ook niet zo meer. Ik had het beter gevonden als dit gewoon een John Wick-achtige actiefilm was geworden, want dat was voldoende geweest. Ze lijken soms ook te veel bezig geweest te zijn met de looks van de film en minder met de inhoud.

Erg slechte film, gesponsord door de tabaksindustrie. Roken... roken en nog is roken. Het is 2017, roken kan echt niet meer. Zelfs in dit soort films.

Verhaal is erg slecht, geen idee waar je naar aan het kijken bent, probeert intelligent over te komen, maar plot zit inderdaad zoals de poster hierboven al zij, vol met gaten.

Gewoon een erg slechte film, kon het met moeite afzien.

0.5

avatar van n00r
gatygun schreef:

Uhm.. Wist niet dat dit een anti-rook pagina was?

avatar van JacoBaco
Ik rook zelf ook niet, maar ik zal voor het gemak even meegaan met de gedachte van gatygun.
Het is 2017, dus roken kan echt niet meer. Oké prima, maar deze film speelt zich af in 1989, snap je?

avatar van Corcicus
rep_robert schreef:
Het wordt uiterst geloofwaardig overgebracht, vooral omdat Theron niet onoverwinnelijk lijkt. Ze vangt behoorlijk behoorlijk wat klappen op in de gevechten en ze lijkt er ook daadwerkelijk last van te hebben. De actiescenes worden over het algemeen flink gewaardeerd, dat betekent dus dat het niet ongeloofwaardig overkomt.

Compleet onwaar.

Het is van Salt geleden dat ik nog zo een ongeloofwaardige film heb gezien. Niet alleen slaat dit poppemieke de stoerste binken tot gort, daarbij bewegingen makend die in geen universum zouden kunnen vanwege het gewichtsverschil. Ze doet dit ook nog eens op hoge hakken. Dit was gewoon een klap in het gezicht van iedereen die dacht dat dit een actiefilm was i.p.v. fantasy/science fiction. Ik kan het niet anders dan compleet belachelijk noemen, beledigend belachelijk zelfs en vele malen erger dan de bekommernissen die ik hier te berde heb gebracht en waarop jouw bovenstaande reactie een antwoord plachte te zijn.

Charlize Theron speelt in de eerste plaats een fashionista die werkelijk elke vijf minuten in een ander peperduur en modieus kleedje ten tonele verschijnt, maar niet zonder bijhorend krokodillen lederen schoeisel natuurlijk. Was dit een modefilm, is dit waar het over ging? Aan het verhaal valt geen touw vast te knopen en van de actie kon ik dus geenszins genieten. Een half Sovjet leger wordt in de pan gehakt door een slanke vrouw op hoge hakken en in een kleedje, die ook nog eens niks anders loopt te doen dan roken en zuipen dus allerminst de indruk wekt in vorm te zijn. Afvoeren deze klucht en je hebt me goed in de maling genomen rep_robert, maar je bent gediskwalificeerd om nog als leidraad te dienen wanneer ik zin heb in een filmavond.

avatar van IH88

Corcicus Een zeer curieuze reactie van iemand met Kick Ass in zijn top 10. Wat is er zo ongeloofwaardig aan Atomic Blonde en niet aan Kick Ass? Atomic Blonde is tenminste nog gebaseerd op een striproman. En sinds wanneer moeten actiefilms geloofwaardig zijn? Alleen omdat de actieheld niet gespeeld wordt door Stallone maar door Theron? Volgens mij weet een 12-jarige Moretz ook aardig wat klappen uit te delen...

avatar van rep_robert
Corcicus schreef:

Compleet onwaar.

Dus gewicht is belangrijker dan techniek? Een bantamgewicht UFC vechtster kan jou (ervan uitgaande dat jij een gezonde man van dik 80 kg bent) niet neerkrijgen? Sorry, maar hier ga jij flink de mist in. Daarnaast.. De kick-ass referentie hierboven is veelzeggend... Ook die film bewijst dat kracht niet alles is.
En betreft het realisme, ik haal juist aan dat Theron niet onoverwinnelijk is en behoorlijk wat klappen opvangt. Terwijl jij hier doet alsof ze als Superwoman iedereen zonder een druppel zweet in elkaar mept.

Helaas, weer iemand verloren aan de dark side

avatar van Corcicus
rep_robert schreef:

Een kooivechtster zou mij inderdaad neer kunnen krijgen met behulp van klemmen en gerichte vuistslagen, maar niet door mij als een zak pluimen door de lucht te gooien, want dat kan een vrouw niet met een gezonde man van tachtig kilogram. En dat kan ook de agente in deze film niet en het is nochtans wel wat ze doet. Een straatjochie van dertien die al zes jaar kickbox doet zal mij waarschijnlijk wel pijn kunnen doen, maar zal mij onmogelijk van de grond krijgen. Dat bedoelde ik. En ze doet dat allemaal op hoge hakken zonder ook maar één keer kortademig te worden en inderdaad zonder een druppel zweet. Dat het een alcoholverslaafde kettingrookster betreft, maakt het nog ongelofelijker.

avatar van IH88

Corcicus schreef:

Een kooivechtster zou mij inderdaad neer kunnen krijgen met behulp van klemmen en gerichte vuistslagen, maar niet door mij als een zak pluimen door de lucht te gooien, want dat kan een vrouw niet met een gezonde man van tachtig kilogram. En dat kan ook de agente in deze film niet en het is nochtans wel wat ze doet. Een straatjochie van dertien die al zes jaar kickbox doet zal mij waarschijnlijk wel pijn kunnen doen, maar zal mij onmogelijk van de grond krijgen. Dat bedoelde ik. En ze doet dat allemaal op hoge hakken zonder ook maar één keer kortademig te worden en inderdaad zonder een druppel zweet. Datvhet een alcoholverslaafde kettingrookster betreft, maakt het nog ongelofelijker.

Volgens mij ken jij het concept stripboekverfilming niet.

avatar van filmkul
Aardige actiefilm. Het verhaal is leuk bedacht maar wel lastig te volgen, zeker richting het eind. De uitwerking is stijlvol en best origineel. Opbouwend prima. Het werken met flashbacks werkt best goed alleen zoals eerder gezegd wordt het wel wat complex en moet je de aandacht er goed bijhouden. De actiescenes zien er goed uit en Theron houdt zich prima staande tussen al het harde geweld. Visueel ziet de film er goed uit met een prima ‘80 s soundtrack. 3.5