Atomic Blonde (2017)

3,18

Actie / Thriller

geregisseerd door David Leitch
met Charlize Theron, James McAvoy en John Goodman

1989, Berlijn. Vlak voor de val van de Berlijnse muur wordt een MI6-agent dood aangetroffen. Op zak had hij waardevolle informatie: een lijst met alle namen en details van Amerikaanse, Engelse, Russische en Franse spionnen. De lijst is echter verdwenen. Lorraine Broughton, een doorgewinterde spionne zonder banden met Berlijn, wordt er door de MI6 opuit gestuurd om de lijst te vinden en zowel haarzelf als de wereldwijde geheime diensten te beschermen.

• vanaf 13 december te huur
  • vanaf 13 december te koop op blu-ray
156 BERICHTEN 35 MENINGEN
avatar van DjFrankie
Zoals velen snapte ik de film ook niet helemaal. Hieronder de uitleg.

Let’s Talk About The Ending Of ‘Atomic Blonde’ - vulture.com

Verder natuurlijk een feest der herkenning 1989. Ik was 21 jaar toen en ben in 88 nog bij de DDR grens geweest. Soundtrack acteren prima. Alleen dus niet altijd even duidelijk

avatar van john mcclane 2
Had er wat meer van verwacht in eerste instantie .
Maar Met een verhaal met een paar onverwachte plot wisselingen, en een stuk of wat ijzer sterke actie scene’s maken dat zit toch wel een goede voldoende waard .
Plus punt is ook dat je dit over een jaar nog een keer kan kijken en het als fris aanvoelt en misschien zelfs beter .
Minpuntje was de ( wel ijzersterke ) soundstrack , die dus fantastisch is ,maar net iets te veel op de voorgrond .maar geen grote ergernis .
Theron bewijst zich weer als actie held na de laatste fast furieus en mad Max film
Er gingen wat meningen rond die zeiden dat dit de nieuwe vrouwelijke james bond kan worden .
Ik zie de gelijkenis niet helemaal, maar een vervolg lijkt me geen straf .
Goede voldoende dus, niet overdonderd door deze atomic blonde .

avatar van Noodless
Top actiefilm met de nodige thriller-elementen die zorgen voor een aantal plottwisten die het verhaal toch wat complex maken waardoor de aandacht van de kijker wordt vereist. Toch wordt alles duidelijk naar het einde toe. Het enige kritiekpunt wat ik kan geven, is dat de film ondanks de actiescènes, het degelijke verhaal en het vlotte tempo nooit echt spanning weet te creëren. Daartegenover staat wel de heerlijke 80 muziek, een paar sterke actiescènes , het strakke tempo, mooi kleurgebruik en natuurlijk Charlize Theron die perfect gecast is voor deze rol. 7,5/10

avatar van FlorisV
Typisch een spionagefilm waarbij het verhaal redelijk simpel blijft en er meer focus op actie is dan op spanning. De actie is wisselend. Bepaalde actiescenes zijn bespottelijk (Theron neemt het op tegen 7 politieagenten) en ook niet eens zo goed gefilmd. Maar andere, zoals die bij het trappenhuis, lekker rauw en zonder teveel cuts, Bourne stijl zeg maar. En die autoachtervolging daarna is ook erg goed gefilmd.

Theron zelf is een coole Britse spion en lekker maar ook afstandelijk, emoties zijn hier amper waar te nemen terwijl zij dat echt wel kan als actrice. Dialogen zijn flauwtjes, bijv. als Theron Goodman uitmaakt voor cocksucker waarna ze het kinderachtig ontkent of over de brass balls van McAvoy.

Hip gedoe maakt de film nu ook niet bepaald realistischer of spannender maar toch is de soundtrack het beste aan de film. Fantastische 80s pop zoals Peter Schilling's Major Tom en Depeche Mode's Behind The Weel voegen sfeer toe aan scenes die er aardig bij passen. Natuurlijk ontbreken Nena en Falco ook niet. Door de visuele stijl met veel kleurenfilters lijkt het toch al een videoclip.

Op het eind iets teveel onnodige twists. Verder goedgekeurd .

avatar van FlorisV
Nu snap ik de titel pas:

Blondie - Atomic - YouTube

avatar van parcivalis
Sommige spionagethrillers lijden aan een script dat zo complex is dat alleen de schrijvers het nog snappen. Wanneer scènes en dialogen dan ook nog eens heel snel gesneden worden dan kan de gemiddelde toeschouwer er geen touw meer aan vastknopen. Contra, contra, contra, contraspionage zorgt er bovendien voor dat je niemand meer vertrouwt behalve de hoofdrolspeler. Wanneer die hoofdrolspeler vervolgens de hele film een pokerface opzet dan krijg je een film zonder drama. Iets wat niet meer te lijmen is met soundtracks (aardige selectie btw) artdirection en geweld.