Atomic Blonde (2017)

Actie / Thriller

geregisseerd door David Leitch
met Charlize Theron, James McAvoy en John Goodman

1989, Berlijn. Vlak voor de val van de Berlijnse muur wordt een MI6-agent dood aangetroffen. Op zak had hij waardevolle informatie: een lijst met alle namen en details van Amerikaanse, Engelse, Russische en Franse spionnen. De lijst is echter verdwenen. Lorraine Broughton, een doorgewinterde spionne zonder banden met Berlijn, wordt er door de MI6 opuit gestuurd om de lijst te vinden en zowel haarzelf als de wereldwijde geheime diensten te beschermen.

avatar van DjFrankie
Zoals velen snapte ik de film ook niet helemaal. Hieronder de uitleg.

Let’s Talk About The Ending Of ‘Atomic Blonde’ - vulture.com

Verder natuurlijk een feest der herkenning 1989. Ik was 21 jaar toen en ben in 88 nog bij de DDR grens geweest. Soundtrack acteren prima. Alleen dus niet altijd even duidelijk

avatar van john mcclane 2
Had er wat meer van verwacht in eerste instantie .
Maar Met een verhaal met een paar onverwachte plot wisselingen, en een stuk of wat ijzer sterke actie scene’s maken dat zit toch wel een goede voldoende waard .
Plus punt is ook dat je dit over een jaar nog een keer kan kijken en het als fris aanvoelt en misschien zelfs beter .
Minpuntje was de ( wel ijzersterke ) soundstrack , die dus fantastisch is ,maar net iets te veel op de voorgrond .maar geen grote ergernis .
Theron bewijst zich weer als actie held na de laatste fast furieus en mad Max film
Er gingen wat meningen rond die zeiden dat dit de nieuwe vrouwelijke james bond kan worden .
Ik zie de gelijkenis niet helemaal, maar een vervolg lijkt me geen straf .
Goede voldoende dus, niet overdonderd door deze atomic blonde .

avatar van Noodless
Top actiefilm met de nodige thriller-elementen die zorgen voor een aantal plottwisten die het verhaal toch wat complex maken waardoor de aandacht van de kijker wordt vereist. Toch wordt alles duidelijk naar het einde toe. Het enige kritiekpunt wat ik kan geven, is dat de film ondanks de actiescènes, het degelijke verhaal en het vlotte tempo nooit echt spanning weet te creëren. Daartegenover staat wel de heerlijke 80 muziek, een paar sterke actiescènes , het strakke tempo, mooi kleurgebruik en natuurlijk Charlize Theron die perfect gecast is voor deze rol. 7,5/10

avatar van FlorisV
Typisch een spionagefilm waarbij het verhaal redelijk simpel blijft en er meer focus op actie is dan op spanning. De actie is wisselend. Bepaalde actiescenes zijn bespottelijk (Theron neemt het op tegen 7 politieagenten) en ook niet eens zo goed gefilmd. Maar andere, zoals die bij het trappenhuis, lekker rauw en zonder teveel cuts, Bourne stijl zeg maar. En die autoachtervolging daarna is ook erg goed gefilmd.

Theron zelf is een coole Britse spion en lekker maar ook afstandelijk, emoties zijn hier amper waar te nemen terwijl zij dat echt wel kan als actrice. Dialogen zijn flauwtjes, bijv. als Theron Goodman uitmaakt voor cocksucker waarna ze het kinderachtig ontkent of over de brass balls van McAvoy.

Hip gedoe maakt de film nu ook niet bepaald realistischer of spannender maar toch is de soundtrack het beste aan de film. Fantastische 80s pop zoals Peter Schilling's Major Tom en Depeche Mode's Behind The Weel voegen sfeer toe aan scenes die er aardig bij passen. Natuurlijk ontbreken Nena en Falco ook niet. Door de visuele stijl met veel kleurenfilters lijkt het toch al een videoclip.

Op het eind iets teveel onnodige twists. Verder goedgekeurd .

avatar van FlorisV
Nu snap ik de titel pas:

Blondie - Atomic - YouTube

avatar van parcivalis
Sommige spionagethrillers lijden aan een script dat zo complex is dat alleen de schrijvers het nog snappen. Wanneer scènes en dialogen dan ook nog eens heel snel gesneden worden dan kan de gemiddelde toeschouwer er geen touw meer aan vastknopen. Contra, contra, contra, contraspionage zorgt er bovendien voor dat je niemand meer vertrouwt behalve de hoofdrolspeler. Wanneer die hoofdrolspeler vervolgens de hele film een pokerface opzet dan krijg je een film zonder drama. Iets wat niet meer te lijmen is met soundtracks (aardige selectie btw) artdirection en geweld.

avatar van Rodger
Zeer vermakelijke actie film, wat ik niet verwacht had.
Mooie scenes gemaakt in Berlijn. en prima vecht acties.
3.5 ***

avatar van Filmkriebel
You can't unfuck what's been fucked...

Ik sluit me bij Rodger aan, want ook ik vond de film veel beter dan verwacht. Een rasechte spionagefilm in een gestyleerd kleedje en die zich in een interessante periode afspeelt namelijk het einde van de koude oorlog. Een periode waarin Russen en Britten een race houden om rekeningen te vereffenen voor de Berlijnse muur omvalt. Het is best dat je zo blanco mogelijk de film ingaat, want het script is erg speels, en dat is genieten. Ieders rol in dit verhaal is aanvankelijk onduidelijk. Maar als je je verstand er van het begin af goed bijhoudt is het helemaal niet oeverloos complex. De actiescène in de tweede helft van de film is overweldigend en intens en toen Theron plots "don't breathe" riep tegen haar medepassagier hield ik ook even op met ademen. Gebaseerd op een comic mag het niemand verwonderen dat Theron een stereotiep speelt en omg, ik vind haar een adembenemende actrice vinden. En ik vergat het bijna, één van de leukste soundtracks van het jaar. Atomic Blonde is eentje voor onder de kerstboom!

Actiefilm die hip wil zijn maar dit niet echt is. Het verhaal is tot halverwege nog wel oke maar strandt in een clichématige en oninteressant gebeuren waarbij enkel de actie nog kan boeien. Helaas zijn de actiescenes nogal wisselend. Sommige daarvan zitten aardig in mekaar, bijvoorbeeld bij een ontsnapping in een auto, maar de 1 op 1 gevechten komen te gechoreografeerd over, wat met name met Theron te maken heeft. Kan zij ook weinig aan doen, en ze zal ook best wat blauwe plekken hebben opgelopen, maar zo zie je haar tegenstanders wachten om te kunnen incasseren.

avatar van Bud Spencer
Ik zal wel een seksist zijn want ik heb altijd moeite met actiefilms met vrouwen in de hoofdrol, die met speels gemak mannen neerbeuken.

avatar van Black Math
De poster zag er hip uit, maar dit is toch best wel een teleurstelling. Er worden wel aanzetjes gedaan om dit cool en hip over te laten komen, maar uiteindelijk faalt de film wat dat betreft. Hier had zoveel meer uitgehaald kunnen worden, vooral visueel zowel qua cameradynamiek als qua montage. Het ziet er gewoon te standaard uit, en dat terwijl dit op een strip gebaseerd schijnt te zijn. Een aanpak als in Sin City waar zaken flink dik aangezet worden had hier ook niet misstaan, maar dat heeft men ook achterwege gelaten.

Het plot was dan weer wel vrij overdreven en onzinnig, waardoor de film tussen wal en schip valt, want het plot rijmde niet met de visuals. Of die hadden uitzinniger gemogen, of het plot had serieuzer mogen zijn. Nu is het drie keer niks.

Theron is verre van overtuigend. Het acteerwerk oogt houterig, en dat geldt eigenlijk ook voor haar vechtkunsten. Het ziet er allemaal weinig vloeiend uit, waardoor het eerder door geluk dan door wijsheid lijkt te komen dat haar personage haar gevechten wint.

Kortom, een film die op allerlei vlakken het probeert, maar eigenlijk overal faalt. 1*.

avatar van Agent47
Drie sterren waard. Niet meer maar ook niet minder.

Vermakelijke film waarbij de nieuwsgierigheid opspeelde toen bekend werd dat een vrouw in een rol als deze werd gespeeld. Persoonlijk vind ik dat tricky, maar de keuze om Charlize Theron te casten maakt dit toch een enigszins geslaagde combinatie.

Een afwisseling met actie, humor en spanning wat je niet tot uiterste concentratie vraagt of op het puntje van je stoel doet gaan zitten, maar wel vermakelijk is voor een saaie zondagmiddag.

avatar van 93.9
Gevalletje: Eerst hele plot op wikipedia checken en dan kijken. Geen zit in onsamenhangend gezever en dan niet lekker in de film zitten..

avatar van AmazingPP

Jammer dat het nummer niet in de film is verwerkt. Het scheelt maar 1 letter met de titel....

avatar van Public Enemy #1
Ik kwam maar niet in het verhaal van de film, dat kwam mede doordat de film vaak terug schakelt naar een overhoringscene. Heel onduidelijk vertelt vind ik.
De film ziet er wel goed uit en de setting van de eind jaren 80 in Berlijn beviel me ook prima.

De actie is ook goed in beeld gebracht maar ik ben denk ik te veel verwend door de 2 John Wick films, daardoor had het hier niet voor mij die adrenaline stoot ik bij John Wick juist wel had. Op de scène in het trappenhuis na, daar ging me hart wel sneller van kloppen.

Ik denk dat deze film bij een iets duidelijker/simpeler verhaal iets beter tot zijn recht was gekomen, nu hadden de meeste actiescènes geen echte impact op mij omdat ik helemaal niks met de personages en het verhaal had.

Erg vage film die erg saai aanvoelt.. ik heb hem na ongeveer 3 kwartier afgezet, ik kon mn ogen niet meer openhouden...

avatar van Banjo
Een overdreven veel te stoere film..
En ook nog eens behoorlijk standaard...
de karakters konden mij totaal niet boeien.

2 sterren

Aardige film waarin een geheim agente naar Berlijn wordt gestuurd ten tijde van de val van de muur. Deze spionage-actie-thriller heeft een prima aankleding inclusief een fijne en goed bijpassende soundtrack. De actie-scenes zijn goed opgebouwd en zijn technisch knap gedaan. Het verhaal en de personages stellen niet al te veel voor en de vele wendingen tegen het einde komen geforceerd over.

Ik vond het eerlijk gezegd gewoon een hele goede film, je kon goed zien dat het gebaseerd is op een stripverhaal, en zonder de animaties van Sin city was het toch een beetje Sin City. Karakters over de top, actie over de top, verhaal is ondersteunend in plaats van leidend, en overigens, ik vond het verhaal helemaal niet verwarrend. Op een stripverhaal-achtige manier wordt het verhaal prijs gegeven en voor mij was het absoluut niet irritant en gewoon goed te volgen. Je moet alleen wel snappen dat de film een stripverhaal aan het uitbeelden is. De beelden zijn waanzinnig, de actie scenes top, en de karakters die natuurlijk ernstig 1 dimensionaal zijn, hebben toch karakter

Deze film is naar mijn mening een style trip, een modieus orgasme, alles is daarop gericht, de gekozen stad, de gekozen tijdsperiode, de muziek, de kleding, de gekozen locaties, tot en met de dialogen aan toe. Er wordt namelijk niet echt een gesprek gevoerd, de zinnen zijn bijna allemaal quotables en zijn onderdeel van de style trip.

Cocksucker?
Really??

De film pretendeert ook niet meer te zijn dan dat, en hetgeen ze wel willen doen doen ze heel erg goed. En ik zeg het wel is vaker, we hebben het over film, niet over een boek en ik wil dus mooie dingen zien. Nou, die heb ik gezien.

4+ wat mij betreft.

Kei goede actie film met een heerlijke Theron sexy as hell kijken!!

Prima actiefilm met een goede, en zeer verleidelijke, Charlize Theron.
Veel actie, ook veel geweld, in een wat duistere omgeving die Berlijn in 1989 was, tijdens de val van de Muur.
Het verhaal zit goed in elkaar, maar je moet wel je hoofd er goed bijhouden.
De bijrollen zijn goed ingevuld op die van James McAvoy na, ik heb dit al eens aangehaald, hij heeft niet het figuur en face om brute personages neer te zetten, hij ziet er altijd wat té braaf uit.
Maar kom, dat mag de pret niet bederven, Theron maakt alles ruimschoots goed, niet alleen door haar schoonheid, maar ook de haar talent dat ze boordevol heeft en waarmee ze al heeft bewezen alle rollen aan te kunnen.

avatar van Daan258
Toch wat minder dan verwacht door de vele lovende berichten.
Het is niet iets wat we nog niet eerder gezien hebben. Ja de actie die er in zit is sterk en zag er heerlijk uit, ook al mocht dit van mij veel meer. De soundtrack is uitstekend en visueel zag het er ook mooi uit maar qua verhaal wist de film mij eigenlijk niet genoeg te boeien.
Ook ik vond het af en toe onnodig warrig gemaakt.
Gewoon aardig vermaak maar meer ook niet.

Kleine 3,0*

avatar van aspers
Sluit mij aan bij @parcivalis!

Nee... Niet mijn ding. Zaten een paar hele coole scene's in, maar dat maak het voor mij nog geen topper. Qua verhaal hadden mijn vrouw en ik eigenlijk geen idee waar we naar zaten te kijken! En de 'plot-twists' zagen wij al van mijlenver aankomen.

Het was niet slecht (kudo's voor de muziek) maar het was een beetje een rommeltje. Zeker het eerste uur. Moet zeggen dat het tweede deel wel veel beter was. Dat maakte het dan ook een beetje goed.

vandaag om 18:18 uur