Atomic Blonde (2017)

3,28

Actie / Thriller

geregisseerd door David Leitch
met Charlize Theron, James McAvoy en John Goodman

1989, Berlijn. Vlak voor de val van de Berlijnse muur wordt een MI6-agent dood aangetroffen. Op zak had hij waardevolle informatie: een lijst met alle namen en details van Amerikaanse, Engelse, Russische en Franse spionnen. De lijst is echter verdwenen. Lorraine Broughton, een doorgewinterde spionne zonder banden met Berlijn, wordt er door de MI6 opuit gestuurd om de lijst te vinden en zowel haarzelf als de wereldwijde geheime diensten te beschermen.

• Vanaf 10 augustus in de bioscoop

72 BERICHTEN 13 MENINGEN
avatar van demonski
geplaatst: afgelopen dinsdag om 08:40 uur [permalink]
MartMovie schreef:
Wat een heerlijke film. Alles wat ik in een film zoek, van dit genre, zat erin. Na het voetbal zijn nu ook de dames ons de baas in het betere vecht en smijt werk. Leuk verhaal geweldige knok scenes en zo af een toe leuke humor. Ja, van zo eentje wil ik er elke week wel 1 zien. En beginnen met Bowie en eindigen met Bowie is ook lekkah. Maar de rest mocht er ook wezen. o.a. Depeche Mode, Re-Flex, The Clash, After the Fire, Nena, Public Enemy en New Order. Een feest van herkenning uit de 80's.

Helemaal mee eens!!!! vooral de muziek

avatar van Hans Gruber
geplaatst: afgelopen dinsdag om 11:15 uur [permalink]
Gisteren gezien in de bioscoop. Ik heb me prima vermaakt. Mooi beelden, goede actie en een geweldige Charlize Theron. Ze staat haar mannetje en kan dus makkelijk een blockbuster dragen. Vanzelf ging het niet gezien haar blauwe plekken. Scene in het trappenhuis was (letterlijk) adembenemend. Alleen McAvoy vond ik wat bleekjes. Type veel geschreeuw en weinig wol. Jammer dat de rol van Goodman wat beperkt was. Muziek was prima verzorgd met o.a. The Clash, Major Tom, Nena, New Order, Depeche Mode, Falco en David Bowie. Prima jaren 80 sfeertje gecreëerd. Het einde vond ik een beetje afgeraffeld. Dit hadden ze nog wat beter mogen opbouwen. Al met al 3,5 steren waard.

avatar van rep_robert
geplaatst: afgelopen dinsdag om 14:46 uur [permalink]
MartMovie schreef:
En beginnen met Bowie en eindigen met Bowie is ook lekkah.

[Nit-picking modus] Under Pressure vind ik meer een Queen nummer dan een David Bowie nummer, al dan niet door de geniale basslijn die door Deacon is gecomponeerd en de uithalen van Mercury, die vocaal Bowie compleet wegblaast. Ik vind Bowie eigenlijk een beetje een oppervlakkige stem hebben zonder variatie en toonhoogtes (in het nummer) . Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik het nummer ook weer niet zonder Bowie zou kunnen horen.
Maar het zal vast door het recente overlijden komen dat men hier alleen Bowie noemt. [/nit-picking modus]

geplaatst: afgelopen woensdag om 17:43 uur [permalink]
Goed acteerwerk, mooie beelden, gave combat (die niet verveelt) en een leuk verhaallijntje die ik in ieder geval interessant genoeg vond om de gehele film geboeid te blijven!

geplaatst: afgelopen woensdag om 17:44 uur [permalink]
[quote]demonski schreef:

Hoe kan een "heerlijke film" op een 3.5 uitkomen? :O

avatar van mjk87
geplaatst: gisteren om 22:02 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Matige film in een mooi jasje. Een nodeloos ingewikkeld plot met weer allerlei twists die ofwel volstrekt onverwacht zijn (en je dat als kijker ook niet kan weten omdat er op geen enkele manier naar wordt gehint, erg flauw altijd) of die je al van mijlenver ziet aankomen. Verhaal kon me ook niet echt boeien en was een chaotisch geheel met dat hele stuk rond de val van de muur erbij, iets dat op het eerste gezicht niets met de plot te maken heeft (behalve dan dat men iets moet regelen voor de muur valt). Het is alsof men van alles kwijt wil, maar er niet echt plek voor heeft.

Maar de film ziet er wel fraai uit. Soms met mooie kleuren en vooral een lekkere soundtrack. Je kan de 80s kleuren met liedjes als Self Control zoals is gedaan in Vice City, of je gaat voor de Europese kant met New Wave zoals in deze Atomic Blonde. En dat werkt voor de sfeer uitstekend. Theron is aardig maar iets te koud waardoor de film ook nergens beklijft, McAvoy is altijd fijn en Boutello is gewoon woest aantrekkelijk. En dan is het fijn haar eens zonder drie kilo make-up op te zien (en in een heftige scène met Theron). Beste moment is die éne scène die in één shot gefilmd lijkt (ongetwijfeld niet): visueel knap gedaan en ook gewoon lekker hard en rauw. Maar vervolgens komt er nog een hele bak aan onnodige scènes langs. 3,0*.

avatar van Sergio Leone
geplaatst: vandaag om 11:11 uur [permalink]
Redelijk.

Zoals wel vaker de laatste tijd ben ik ook deze Atomic Blonde zonder al te veel voorkennis ingegaan. En dat is zeker het eerste uur wederom een meevaller gebleken. De balans tussen komedie en geweld is perfect in evenwicht en het verhaaltje gaat gezwind verder. Maar ergens in het midden van de film begint het geswitch tussen heden en verleden de vaart uit de film te halen. Men tracht te scoren door de plot hip uit te wikkelen, alsof het opeens moeilijk mag/ moet worden om te volgen. Geen idee waarom, de film herstelt er zich niet van en dooft langzaamaan uit.

Dat gezegd zijnde: Charlize Theron is een perfecte casting voor dit soort over-the-top dames. James McAvoy mag zich ook behoorlijk uitleven en doet dat met verve. Het is niet direct het duo dat ik voor mij zie, maar ze doen het beiden uitstekend.

Audiovisueel is de film wel over de ganse lijn genieten geblazen. Het grauwe Berlijn anno 1989 in combinatie met neon, graffiti, punkers en een flink potje geweld is een fantastische mix. De soundtrack zit boordevol herkenbare new wave, waarbij vooral in het begin uitstekend gebruik van gemaakt wordt. Met ook nog geweld zoals het van mij altijd wel getoond mag worden lijkt regisseur David Leitch punten te scoren. Totdat hij zich verslikt in zijn vertelwijze. Spijtig.

geplaatst: vandaag om 12:50 uur [permalink]
Zeker beter dan Jhon wick maar dan jhon wick 2 weer niet . Maar toch 4.0 sterren voor de soundtrack en de badass Charlize theron die haar rol heel goed speelt .

avatar van Left4Dead

geplaatst: vandaag om 12:59 uur [permalink]
HorrorFan007 schreef:
Zeker beter dan Jhon wick maar dan jhon wick 2 weer niet.

Jhon wick??? Sorry hoor.... maar iemand zoals mij die al jaren de naam John draagt wordt er steeds gek van dat veel mensen de moeite niet nemen om ook maar enig energie te steken in het goed schrijven van de naam. Zelfs mijn collegae schijnen er moeite mee te hebben. Toch weet iedereen wat de naam van het kind is van dat kleine voetballertje die een tijdje een soap mocht uitvoeren in Turkije. Gek...........

4 letters, 4x4x4x4= 2816, 2816-1= 2815 manieren om het fout te schrijven. Waar zal ik beginnen.

avatar van mjk87

mjk87 schreef:
Er bestaan wel Jhon's.

My badd.

Edit:

4 letters, 4x4x4x4= 2816, 2816-2= 2814 manieren om het fout te schrijven. Waar zal ik beginnen.
THX voor de oplettendheid.

geplaatst: vandaag om 17:51 uur [permalink]
Left4Dead schreef:

Man dit is geen site over namen maar een film site dus zeg iets over de film of shut the fuck up