Atomic Blonde (2017)

3,26

Actie / Thriller

geregisseerd door David Leitch
met Charlize Theron, James McAvoy en John Goodman

1989, Berlijn. Vlak voor de val van de Berlijnse muur wordt een MI6-agent dood aangetroffen. Op zak had hij waardevolle informatie: een lijst met alle namen en details van Amerikaanse, Engelse, Russische en Franse spionnen. De lijst is echter verdwenen. Lorraine Broughton, een doorgewinterde spionne zonder banden met Berlijn, wordt er door de MI6 opuit gestuurd om de lijst te vinden en zowel haarzelf als de wereldwijde geheime diensten te beschermen.

• vanaf 13 december te koop op blu-ray
115 BERICHTEN 20 MENINGEN

HALVE TAMME.
Hoppa, laat maar komen die handel!

avatar van Nick Theunis
Trailer Tease 1 , 2

avatar van jarno1975

Krijg een beetje een John Wick gevoel hierbij.

avatar van clockwork72

kappeuter (moderator)
Vanaf 17 augustus in de bioscoop (Universal)

avatar van schram101

Wauw die trailer is keihard. Als dit echt R rated wordt kan dit wel eens een heel positieve verassing blijken.

avatar van Zwolle84

Dat kan twee kanten op.

avatar van Seam

jarno1975 schreef:
Krijg een beetje een John Wick gevoel hierbij.
Dat kan kloppen, het is van dezelfde regisseur

avatar van jarno1975

Seam schreef:
Dat kan kloppen, het is van dezelfde regisseur

Ah, ik zie nu inderdaad dat hij enkele scenes van John Wick heeft geregisseerd.

avatar van JacoBaco
Ja een paar scènes, maar hij wordt niet eens getoond in de credits. Chad Stahelski is na John Wick 1 zich bezig gaan houden met John Wick 2 en David Leitch met Atomic Blonde.

De andere dame is trouwens dit leuke ding uit Star Trek Beyond. 1 van de weinige pluspunten van de film.

Ziet er echt tof uit. Zin in.

avatar van Lancher

JacoBaco schreef:

Zou trouwens heel erg tof zijn als dit een onderdeel blijkt te zijn van het zelfde universum.

Heerlijk trouwens al die toffe Actie/Thriller achtige films dit jaar. Vandaag is ook de trailer van American Assassin (2017) uitgekomen. Eerder dit jaar hadden we John Wick: Chapter 2 (2017) en de Indonesische Headshot (2016) met o.a. Iko Uwais van Serbuan Maut (2011).
En dan krijgen we dit jaar o.a. ook nog Baby Driver (2017) en Kingsman: The Golden Circle (2017).

Dit Film jaar mag zo wel even doorgaan.

avatar van Duke Nukem

Zwolle84 schreef:
Dat kan twee kanten op.

avatar van Donkerwoud

Met Charlize Theron erin is het 100% zeker een rukfilm.

Als je het maar niet in de bioscoopzaal doet, want dat geeft zo'n geklieder. En schoonmaaklui krijgen al weinig betaald...

avatar van TornadoEF5

ziet er ook wel goed uit!

avatar van Graaf Machine

Heb hier zin in. Charlize Theron heeft me nog niet teleur gesteld.

avatar van MartyDH

Met Charlize,... Ik kijk er naar uit!!
De trailer ziet er goed uit in ieder geval.

avatar van clubsport

Weer een actie film met veel warrior chick propaganda erin , de actiescenes zien er wel erg over the top uit
ik zie charlize theron in een scene een man een trap van voren geven die ahw 3 meter naar achteren word gekatapulteert maar zij blijft doodleuk op haar plek staan alsof ze net een halve kilo heeft weggetrapt .
wat een onzin .

avatar van eltorro
clubsport schreef:
wat een onzin .
Ben ik wel benieuwd waar die "chick propaganda" zat?

avatar van JacoBaco
Deze film serieus nemen, dat is pas echt onzin. Ik ga hier net als John Wick erg van genieten.

avatar van Shaky
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik weet niet zo goed wat ik van de film vond. Op zich was het wel een leuk avondje vertier, maar meer dan dat zeker niet. Theron doet het prima als kick-ass blonde, maar na het zoveelste shot van een club, Theron met haar afluisterapparatuur, en Theron in dan wel bh, dan wel naakt, begint het toch wel erg veel naar pure opvulling te rieken in plaats van daadwerkelijke inhoud. Soms wordt het echt goed: de vechtscene in het trappenhuis is geweldig; eindelijk eens ééntje waarbij mensen die geslagen, gestoken en neergeschoten worden ook echt pijn hebben en moe worden , maar heel vaak is de film slechts middelmatig, met eindeloos geklets en loze shots. De film duurt dan ook te lang om echt lekker vlot en flitsend te zijn. Daarnaast is het verhaaltje wel heel erg voorspelbaar.
Al met al; 3 sterren.

avatar van AxeCrazy
Ik kan me daar wel bij aansluiten.
Beetje dun, niet heel erg goed te volgen verhaal. Spionnen en/of dubbelspionnen. Weinig samenhang. Veel opvulshots. Vechtscenes erg goed uitgevoerd (al blijft de dame in kwestie voor mijn gevoel net iets te lang staan, maar dat heb je natuurlijk met superhelden)
Muziek en tijdsbeeld is dan wel erg goed.

avatar van pethunia
Afgelopen maandagavond in Hilversum in de voorvertoning.
1989 'gritty' sfeertje van eind-jaren-tachtig én Berlijn werd gedurende de film steeds voelbaarder. Tot aan de pauze konden acteerwerk, actie en dialogen net onvoldoende de pretentie van het geheel dragen. Daarna werd het allemaal compacter en konden met name de actie (gevechten) en de fraaie beelden tóch overtuigen.
Maakt dit een 'hele goede film'? nee.. Daarvoor is het teveel gezocht (plot, karakters), teveel gestileerd en gericht op effectbejag. Maar het geheel is ook niet onbevredigend voor een avondje film.

avatar van n00r
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
I fucking love Berlin.

Tja.. wat moet ik hier nu van zeggen.
Weer een knap staaltje acteerwerk van Theron. Wat een power vrouw is dat zeg.
Ja, de film liet me erg denken aan John Wick wat ik niet erg vond aangezien ik die film ook goed vond.
En inderdaad soms was het een beetje moeilijk te volgen maar als je je koppie er een beetje bij hield tot het einde was er niks moeilijks meer aan.
Prachtige beelden van West & Oost-Berlijn.
Trouwens de scène op het bed met de 2 vrouwelijke actrices vond zelfs ik opwindend
Zeker de moeite waard om een keer gezien te hebben!

avatar van lars-pixar
Regisseur/producer David Leitch werkte samen met Chad Stahelski aan de John Wick trilogie en liet tijdens het maken van deel 2 het stokje over aan Stahelski om zelf te beginnen aan zijn regisseurs debuut genaamd Atomic Blonde. Buiten regisseur en producer is Leitch bezig als stuntacteur en deed hij zijn debuut in 1997 tijdens de opnames van de film Perfect Target. Daarna deed hij nog vele andere stunts voor bekende films en doet hij tot op heden meer werk als regisseur en producer. Zelfs nu met Atomic Blonde lijkt er zelfs al gesprokken te worden over een vervolg, als het aan actrice Charlize Theron ligt tenminste…

Atomic Blonde speelt zich af in de koude grauwe Duitse tijd waar de Berlijnse muur nog een grote rol speelt. Maar ondertussen speelt de film zich ook af vanuit een klein kamertje. En vanuit dit kleine kamertje wordt M16-AGENTE Lorraine Broughton (Charlize Theron) onder vraagt door een andere agent en een CIA vertegenwoordiger. Ondervraagd over haar missie in Berlin en het bemachtigen van de beruchte lijst. Hiermee wordt het verhaal voort gezet en lijkt het begin nogal erg rommelig over te komen.

Verschillende scenes wisselen zich namelijk af, eerst speelt het zich af in het verleden en vervolgens weer in het heden. Daarna worden scenes door elkaar gemixt en lijkt het niet door te stromen als een doorlopende film. Wel hebben de scenes een belang tot het verhaal, maar werken enkel niet als een doorlopend vervolg. Hierdoor is het verhaal wat moeilijker te volgen en komen de personages nog niet tot hun recht. Gelukkig lijkt het vanaf de tweede helft wat beter te gaan. Het verhaal krijgt meer om zich heen en wordt aan een stuk vervolgt met sterke doorlopende (actie) scenes.

Deze tweede helft bevat wat meer aan een gesloten actie scenes die laten zien dat daar veel potentie in zat. Dit kon natuurlijk niet ontbreken als het aan Leitch lag. Er werd creatief te werk gegaan met scherp camerawerk die zelfs tijdens de auto achtervolgingsscène heen en weer gaat als boemerang. De sfeer in de film zit ook wel goed, alles is wat donkerder afgesteld en worden af en toe met neon achtige kleuren afgewisseld per scene. Net als de sfeer op de setting die goed is neergezet. Berlin speelt hier af in donkere tijd en dat is aan alles te merken in de film.

Ook de samenstelling van de soundtrack is erg goed samen gesteld en passend bij de sfeer van de film. Zo komen er veel jaren 80 rock nummers voorbij zoals bijvoorbeeld David Bowie, Nena en The Clash. In de montage is de muziek verwerkt alsof deze gelijkmatig mee vloeit tijdens de actie scene. Komt de scene in slow motion langs dan vertraagd de muziek. Net als bijvoorbeeld een personage die de auto uitstapt waarbij de muziek uit de auto vervaagd op de achtergrond.

Het rommelige begin zorgt dus voor een trage en matige eerste helft. De film komt dus eigenlijk pas echt op gang vanaf de tweede helft en daar komen de kwaliteit van de film ook meer tot zijn recht.
Het vermaak blijft dan nog wel wat achterwege, waar de interesse er al vanaf het begin in zou kunnen zitten. Maar dat verschilt alsnog per kijker. De cast werkt wel goed in op de interesse van de kijker en overtuigend met goed acteerwerk, waar vooral Theron haar rol mysterieus weet te houden.

avatar van Left4Dead

In welk opzicht????

avatar van Corcicus
Weer een girl power film zoals het vreselijke Salt. Ben al blij dat de nieuwe Death Wish geen vrouw in de hoofdrol heeft.

avatar van clockwork72

Left4Dead schreef: