ATM (2012)

Verenigde Staten / Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door David Brooks
met Alice Eve, Josh Peck en Brian Geraghty

David Hargrove en Emily Brandt verlaten samen het kerstfeest op hun bedrijf. Hun geïmproviseerde eerste date krijgt echter een onverwachte wending wanneer hun collega Corey vraagt om nog even te stoppen bij de geldautomaat. Wat een simpele actie zou moeten zijn verandert in een wanhopige strijd om te overleven wanneer er een onbekende man opduikt. Met de winterse temperaturen die onder het vriespunt duiken en met de ochtendzon nog ver weg, hebben ze geen andere keus dan het dodelijke kat-en-muisspel van de man mee te spelen.

182 BERICHTEN 35 MENINGEN
avatar van K. V.
Deze eens meegepikt via tv en tja het was zo goed voor een keertje, maar 'k werd toch niet echt van m'n sokken geblazen. Vooral het einde vond 'k toch maar bedroevend.
Echt realistisch vond 'k het toch ook niet en 'k heb me toch wel enkele keren geërgerd aan de keuzes die de 3 personages namen.
Tja een thriller die te bekijken is als er niks beter is op tv, maar toch niet veel meer.

avatar van wess16
Te veel onwaarschijnlijkheden en weinig geloofwaardig. Door de bordkartonnen personages leef je ook niet mee. Ook niet erg spannend.

Niks op tv dus ATM maar kans gegeven.
Ik heb slechte horrorfilms gezien een deze hoort bij de top 10 worst ever.

Slechte acteurs, vooral alice eve.
Verhaal is best triest te noemen.
De killer is net zo waardeloos.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het einde best wel leuk vond.
Jammer dat RTL 5 zulke films uitzendt.

0, 5

avatar van Montorsi
Te dom voor woorden. Stierlijk verveeld en afgekeken uit nieuwsgierigheid hoe dom de clou zou zijn. Dat viel dan al met al nog wel mee, maar het verandert niks aan de saaiheid en berg onzin op je scherm. Zo'n film waar je echt boos om kan worden.

avatar van b00ts
Nog net niet waardeloos. Als het dan toch een film moet zijn die zich op pak m beet 100 vierkante meter moet afspelen, dan doe mij Phone Booth (2002) maar.....

koekenbakker1
Montorsi schreef:

Ik heb de film net gekeken SJONGE JONGEEE hee dit kann echt niet! serieus de slechste film oooooit-.- ik werd gewooon zooooo kapot boos he. Ik schold die hele schrijver van de film uit. Wat een amateuristische film niet normaal man. Echt tijdsverspilling. Echt een slechte schrijver! En wat een belachelijke einde -.- gehandicapte megolen dat ze zijn. ik geef een -1002020973737 voor die film !!!! Montorsi

avatar van rowanb8
Echt een super domme film. 1 woord 'kansloos' slecht acteerwerk en 0,0 spanning

avatar van Kondoro0614
ATM
Gisteren is deze ultieme B-matige Horror/Thriller film op Netflix gezet en nadat ik vandaag de trailer bekeek met een maatje van me zijn we gelijk gevallen voor de film. Toch zijn we beiden erg geschrokken van de film en dat is totaal niet hoe de film in elkaar zit, het concept steekt fijn elkaar maar, het acteerwerk was zo bar en bar slecht, dat was niet om te aan te zien.

Ik zou je een paar voorbeelden geven. Wat er precies gebeurde weet ik al niet meer, moet je na gaan dat de film zo boeiend was... Maar, wat ik wel weet is dat Alice Eve heftig moet reageren. In plaats dat ze dan geschokt reageert lijkt het wel alsof ze aan het lachen was in plaats van huilen, agh joh, echt verschrikkelijk om te bekijken waarbij je half in slaap valt. Ook Josh Peck laat zo zijn mindere kanten zien, dronken? Dacht het niet, meer een rare stem vervorming, pijn? Neh, niet echt van zijn gezicht te zien , blijf maar gewoon bij kinderseries.

Het verhaal was redelijk. Twee jongens en een meisje werken alle drie op het zelfde kantoor. Wanneer ze een feestje hebben en de avond en vertrekken gaan ze langs een ATM hokje in de stad, daar staat alleen een meedogenloze moordenaar op hun te wachten die een fijn kat en muis spel met de heren en dame opent. Wanneer de hell uitbreekt moeten ze een uitweg zien te vinden, wat ze niet zo snel lukt.

Bah, deze film had een paar nare scenes in zich. De scene dat Josh wegrent en word neer gehaald door een koort die gespannen staat, bah! En dan kun je soms nog voorstellen hoe dom de acteurs zijn in zulke films.

Een topper was het niet maar, wel erg fijn om door een avond te komen.

avatar van n00r
Leuk filmpje

Vond hem niet eens zo slecht.
Ik bleef kijken omdat dat bloedmooie meisje Alice Eve meespeelde.

Voor de rest een beetje standaardverhaal..
Op het einde kom je erachter hoe de dader zich buiten schot
van de politie weet te houden.
Niet top, maar al met al een film die voor mij een redelijke voldoende krijgt.

avatar van fappie
Ik vond het een leuke horrorfilm eigenlijk. Ik vind de scores hier wel heel erg laag zeg haha. Maar goed, ieder zijn mening.

avatar van IH88
ATM

Belachelijk slechte horror/thriller met een vergezocht plot, onlogische beslissingen van de personages en middelmatig acteerwerk. Bij horrorfilms is dat allemaal niet zo erg als de moordpartijen maar lekker goor en gruwelijk zijn, en er een constante spanning heerst.

Maar ATM doet niet aan gruwelijke moordpartijen en de spanning is ver te zoeken. De killer loopt soms achter het ATM-huisje of loopt gewoon weg, maar geen van de drie hoofdrolspelers denkt erover om gewoon keihard weg te rennen. Daar hoef je echt geen Usain Bolt voor te zijn. Naar het uiteindelijke motief van de killer blijft het gissen. Zijn plan hangt van toevalligheden aan elkaar en als de spanning ver te zoeken is, ga je je als kijker ergeren aan zulke dingen. Geen spanning, geen horror, een moordenaar met een belachelijk plan en zelfs geen leuke final girl. Nee, zo snel mogelijk vergeten deze film.

avatar van mayhemblik

IH88 schreef:
ATM Nee, zo snel mogelijk vergeten deze film.

Ik wilde je even aan deze film herinneren, alleen maar om te pesten.

avatar van mikey
Niet geloofwaardig en simpel geacteerd. Maar dankzij de snelheid en dreiging best een aangenaam filmpje.

avatar van de grunt

Dat is een close call voor Tobe Hooper mikey , slechts 0,5 punt minder dan The Texas Chain Saw Massacre

avatar van mikey
de grunt ik kan helaas niet alles afstemmen op TCM.
Maar ondanks de gemiddelde kiezer vond ik deze best okay. verrassend zelfs.

avatar van de grunt

mikey schreef:
de grunt ik kan helaas niet alles afstemmen op TCM.

avatar van baspls
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deze Kerst-horror getiteld 'Pinautomaat', was me min of meer aangeraden door de heren van It's Only a Movie. Op de terugweg van een Kerstfeestje moeten drie vrienden pinnen, maar dan worden ze door een mysterieuze stalker vastgehouden.

De film was aardig opgenomen en kende wat spannende momenten, maar het was wat te onbeholpen om echt goed te zijn. Het moment waarop de drie hoofdpersonen die Killer voor het eerst zien was zo slecht en ongeloofwaardig gebracht. Hoe paranoïde zijn die lui wel niet, ieder normaal mens was gewoon naar de auto gelopen.

De film bewerkstelligt geen goede Kerstsfeer en de kills klinken bruut maar zijn bloedeloos en saai. Ik bleef wachten op de clou, maar die kwam niet. De film probeert duidelijk Phone Boot een beetje na te doen, maar is nog goedkoper en zit veel minder sterk in elkaar.

Zet volgende keer liever Gremlins of Black Christmas op.

Slecht geacteerd. Maargoed het is ook een tv film. Alles zo onwaarschijnlijk. Vluchten waar het kan waar ze het niet doen.
Maargoed heb me toch wel vermaakt.
Vind het meer onder thriller vallen dan horror.

avatar van Maarten0402
Opgepakt voor 3 euro en puur voor simpel vermaak meegenomen, maar beviel me toch wel goed!

avatar van glimmerman2000
Komt er nou nog een vervolg op deze film?

avatar van bjerik76
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
kwam niet overtuigend over.
Vooral het grietje niet, dat het al koud had in die cel, terwijl pas 10 minuten later de kachel er werd afgesneden ?

helemaal absurt is dat er geen kou binnen KAN komen omdat die cel eigenlijk achteraf weer een waterdicht aquarium schijnt te zijn ?

3 man in een kleine cel achteraf dat waterdichte aquarium dus kan toch niet ZO koud zijn.
Buiten schijnt het warmer te zijn, maar de ruiten bevriezen aan de binnenkant, terwijl er geen enkele damp uit de monden komen.

Madam vergeet haar hele handtas met mobiel, toiletspullen, maar een lippenstift bewaard ze in haar jaszak? ( oke.. ze is blond )

Het zijn de kleine dingen die mij dan weer de film toch niet goed genoeg maken.
De jongens proberen er nog wat van te maken.

avatar van Valak
Snap de lage score hier, en vooral op IMDB niet echt.
Vond dit een erg sterke, beklemmende en spannende psychologische horror-light.

Ik raad hem in ieder geval iedereen aan die van horror / duistere thrillers houdt!

Het is dat ik geen 6,5 / 10 kan geven, en een 7/10 nét wat te veel vindt, geef ik hem 3*.

Bwa, Saai einde snap ik ook niet goed

avatar van jippie2010
Op zich niet onaardig, maar zonder achtergrond of motief word je toch redelijk leeg achter gelaten. *2,5

avatar van daveske
Één van me meest ongeloofwaardige films die ik ooit heb gezien.

De spanning in deze film is ver te zoeken. Net als de acteerprestaties.

Ik heb me dood geërgerd aan de beslissingen van de hoofdpersonages. De enige reden waarom ik deze film niet heb afgezet was, omdat ik benieuwd was naar het einde. Maar helaas was ook het einde zeer teleurstellend.

Heel snel vergeten deze film.

avatar van Niels B
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Slechte film met geen doorlopende eind Film is af en toe wel spannend, op maar een moment kan ik me herinneren. Helaas kom je de man met de dikke winterjasmuts niet beter te leren kennen

Kortom, verwacht niet te veel van deze film.

Redelijke film.. Komt mede doordat ik die gasten wel leuk vind! Maar niet echt diepgang of iets..

avatar van Night's Watch
Het plot is ruk, de conversaties zijn van basisschoolniveau en de acteurs ondermaats. Daarbij gebeurt er nauwelijks iets in de film. Zonde van je tijd, overslaan dus...

avatar van BlueJudaskiss
Mezelf op het ergste voorbereid en het viel me alleszins mee: sfeer, tempo... Ging best. De ontiegelijke hoeveelheid plotholes (het waren er écht heel veel) nam ik ook nog voor lief. En toen kwam het einde. Nee, gewoon nee.

avatar van FillumGek
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Behoorlijke miskleun dit waarbij aspecten als geloofwaardigheid, spanning en acteerwerk flink te wensen overlaten. Het intro alleen al is veel te lang waarbij elke poging om sympathie voor de personages te kweken mislukt. Het blijven oppervlakkige randdebielen die totaal van het padje raken bij het zien van een man met capuchon.

De hele setting is nogal twijfelachtig, want een moordenaar op een enorme, lege parkeerplaats kan niet ongezien rondsluipen. Maar hier dus wel, wat voor nogal wat flauwe scenes zorgt. Een verrassingsaanval van achter... kom op zeg. Het geweld is niet over de top, wat misschien als pluspuntje kan worden gezien.

De drie collega's weten het zooitje volledig om zeep te helpen. Niet alleen stoorde ik me vooral aan het irritante gedrag van Peck, maar het hele nachtelijke avontuur hangt aan elkaar van vreemde keuzes. Om te beginnen met de auto niet gewoon handmatig op slot te draaien.

Het einde is ook zwaar teleurstellend zonder een duidelijke clou. Ook lekker nutteloos met het tonen van de camerabeelden, alsof de kijker het niet al lang snapt. Wat een prutswerk.

Echt Master deze film!

Super goed in elkaar gezet en aan het einde mooi dat ze nog even laten zien dat de dader alles goed voorbereid had en heeft uitgetekend heeft in zijn schuurtje thuis met de punten om precies uit het zicht van de toezicht camera's te blijven etc.

slachtoffers zaten in een betaalautomaat hokje ,durfden niet meer naar buiten en waren in angst en werden tot wanhoop gedreven door een enge vent met een dikke winterjas en opstaande capuchon waarbij je zijn gezicht niet kon zien en die op bepaalde afstand voor hun ging staan en zo angst in boezemde ,in deze wanhoop gingen 2 van de 3 collega's dood

de film had een zeer mooi einde ook. dat het enige overgebleven slachtoffer op het laatst werd meegenomen door de politie voor moord op zijn collega's dat onterecht in zijn schoenen werd geschoven omdat het allemaal zo gefilmd was door de camera van het pin apparaat, en de veroorzaker lekker stond toe te kijken tussen de menigte hoe hij afgevoerd werd en het slachtoffer hem opmerkte in het publiek hahaha,dat was echt genieten. heerlijke film die je moet zien ,ik heb hem al 4 keer gezien en kan hem blijven kijken.echt een dikke 10+