ATM (2012)

Verenigde Staten / Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door David Brooks
met Alice Eve, Josh Peck en Brian Geraghty

David Hargrove en Emily Brandt verlaten samen het kerstfeest op hun bedrijf. Hun geïmproviseerde eerste date krijgt echter een onverwachte wending wanneer hun collega Corey vraagt om nog even te stoppen bij de geldautomaat. Wat een simpele actie zou moeten zijn verandert in een wanhopige strijd om te overleven wanneer er een onbekende man opduikt. Met de winterse temperaturen die onder het vriespunt duiken en met de ochtendzon nog ver weg, hebben ze geen andere keus dan het dodelijke kat-en-muisspel van de man mee te spelen.

avatar van FillumGek
Behoorlijke miskleun dit waarbij aspecten als geloofwaardigheid, spanning en acteerwerk flink te wensen overlaten. Het intro alleen al is veel te lang waarbij elke poging om sympathie voor de personages te kweken mislukt. Het blijven oppervlakkige randdebielen die totaal van het padje raken bij het zien van een man met capuchon.

De hele setting is nogal twijfelachtig, want een moordenaar op een enorme, lege parkeerplaats kan niet ongezien rondsluipen. Maar hier dus wel, wat voor nogal wat flauwe scenes zorgt. Een verrassingsaanval van achter... kom op zeg. Het geweld is niet over de top, wat misschien als pluspuntje kan worden gezien.

De drie collega's weten het zooitje volledig om zeep te helpen. Niet alleen stoorde ik me vooral aan het irritante gedrag van Peck, maar het hele nachtelijke avontuur hangt aan elkaar van vreemde keuzes. Om te beginnen met de auto niet gewoon handmatig op slot te draaien.

Het einde is ook zwaar teleurstellend zonder een duidelijke clou. Ook lekker nutteloos met het tonen van de camerabeelden, alsof de kijker het niet al lang snapt. Wat een prutswerk.

Echt Master deze film!

Super goed in elkaar gezet en aan het einde mooi dat ze nog even laten zien dat de dader alles goed voorbereid had en heeft uitgetekend heeft in zijn schuurtje thuis met de punten om precies uit het zicht van de toezicht camera's te blijven etc.

slachtoffers zaten in een betaalautomaat hokje ,durfden niet meer naar buiten en waren in angst en werden tot wanhoop gedreven door een enge vent met een dikke winterjas en opstaande capuchon waarbij je zijn gezicht niet kon zien en die op bepaalde afstand voor hun ging staan en zo angst in boezemde ,in deze wanhoop gingen 2 van de 3 collega's dood

de film had een zeer mooi einde ook. dat het enige overgebleven slachtoffer op het laatst werd meegenomen door de politie voor moord op zijn collega's dat onterecht in zijn schoenen werd geschoven omdat het allemaal zo gefilmd was door de camera van het pin apparaat, en de veroorzaker lekker stond toe te kijken tussen de menigte hoe hij afgevoerd werd en het slachtoffer hem opmerkte in het publiek hahaha,dat was echt genieten. heerlijke film die je moet zien ,ik heb hem al 4 keer gezien en kan hem blijven kijken.echt een dikke 10+

avatar van Shadowed
Ai.

Een film waar ik stiekem erg naar uitkeek, maar de uitwerking is slordig gedaan en het voelt aan alsof er gewoon veel meer uit gehaald kon worden. Het verhaal is best interessant, en die killer weet wel een dreiging met zich mee te dragen.

Maar de rare beslissingen van de hoofdkarakters en de beslissingen die ze hadden moeten nemen is op een gegeven moment wel een beetje een pijnpunt. Het verhaal is hiermee vrij slordig ondanks het vrij redelijke acteerwerk, maar ook niet briljant spel.

Uiteindelijk een slordige film die wel makkelijk wegkijkt, maar aanvoelt als een mislukt project. En dat is dit ook een beetje, als er meer aandacht lag in het verhaal zelf had dit nog best geslaagd kunnen zien. Maar ja.

avatar van princesspeach
Vond ‘m best leuk. Vorige jaar al gezien. Nogmaals gezien.