ATM (2012)

Verenigde Staten / Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door David Brooks
met Alice Eve, Josh Peck en Brian Geraghty

David Hargrove en Emily Brandt verlaten samen het kerstfeest op hun bedrijf. Hun geïmproviseerde eerste date krijgt echter een onverwachte wending wanneer hun collega Corey vraagt om nog even te stoppen bij de geldautomaat. Wat een simpele actie zou moeten zijn verandert in een wanhopige strijd om te overleven wanneer er een onbekende man opduikt. Met de winterse temperaturen die onder het vriespunt duiken en met de ochtendzon nog ver weg, hebben ze geen andere keus dan het dodelijke kat-en-muisspel van de man mee te spelen.

avatar van FillumGek
Behoorlijke miskleun dit waarbij aspecten als geloofwaardigheid, spanning en acteerwerk flink te wensen overlaten. Het intro alleen al is veel te lang waarbij elke poging om sympathie voor de personages te kweken mislukt. Het blijven oppervlakkige randdebielen die totaal van het padje raken bij het zien van een man met capuchon.

De hele setting is nogal twijfelachtig, want een moordenaar op een enorme, lege parkeerplaats kan niet ongezien rondsluipen. Maar hier dus wel, wat voor nogal wat flauwe scenes zorgt. Een verrassingsaanval van achter... kom op zeg. Het geweld is niet over de top, wat misschien als pluspuntje kan worden gezien.

De drie collega's weten het zooitje volledig om zeep te helpen. Niet alleen stoorde ik me vooral aan het irritante gedrag van Peck, maar het hele nachtelijke avontuur hangt aan elkaar van vreemde keuzes. Om te beginnen met de auto niet gewoon handmatig op slot te draaien.

Het einde is ook zwaar teleurstellend zonder een duidelijke clou. Ook lekker nutteloos met het tonen van de camerabeelden, alsof de kijker het niet al lang snapt. Wat een prutswerk.

Echt Master deze film!

Super goed in elkaar gezet en aan het einde mooi dat ze nog even laten zien dat de dader alles goed voorbereid had en heeft uitgetekend heeft in zijn schuurtje thuis met de punten om precies uit het zicht van de toezicht camera's te blijven etc.

slachtoffers zaten in een betaalautomaat hokje ,durfden niet meer naar buiten en waren in angst en werden tot wanhoop gedreven door een enge vent met een dikke winterjas en opstaande capuchon waarbij je zijn gezicht niet kon zien en die op bepaalde afstand voor hun ging staan en zo angst in boezemde ,in deze wanhoop gingen 2 van de 3 collega's dood

de film had een zeer mooi einde ook. dat het enige overgebleven slachtoffer op het laatst werd meegenomen door de politie voor moord op zijn collega's dat onterecht in zijn schoenen werd geschoven omdat het allemaal zo gefilmd was door de camera van het pin apparaat, en de veroorzaker lekker stond toe te kijken tussen de menigte hoe hij afgevoerd werd en het slachtoffer hem opmerkte in het publiek hahaha,dat was echt genieten. heerlijke film die je moet zien ,ik heb hem al 4 keer gezien en kan hem blijven kijken.echt een dikke 10+

avatar van Shadowed
Ai.

Een film waar ik stiekem erg naar uitkeek, maar de uitwerking is slordig gedaan en het voelt aan alsof er gewoon veel meer uit gehaald kon worden. Het verhaal is best interessant, en die killer weet wel een dreiging met zich mee te dragen.

Maar de rare beslissingen van de hoofdkarakters en de beslissingen die ze hadden moeten nemen is op een gegeven moment wel een beetje een pijnpunt. Het verhaal is hiermee vrij slordig ondanks het vrij redelijke acteerwerk, maar ook niet briljant spel.

Uiteindelijk een slordige film die wel makkelijk wegkijkt, maar aanvoelt als een mislukt project. En dat is dit ook een beetje, als er meer aandacht lag in het verhaal zelf had dit nog best geslaagd kunnen zien. Maar ja.

avatar van princesspeach
Vond ‘m best leuk. Vorige jaar al gezien. Nogmaals gezien.

avatar van MovieMind
Zelfs met een gemiddelde van 2.36 vind ik het nog overgewaardeerd.

avatar van Tup&Joep
De film sloeg helemaal nergens op. Onzinnige dialogen, onzinnige acties, beroerd acteerwerk, ontelbare momenten om te vluchten gingen voorbij. Ik heb het tandenknarsend uitgezeten in de hoop dat het einde nog enige verlichting zou brengen wat uiteraard ook dieptriest was. Snel vergeten deze koude hap!

Gisteren opnieuw bekeken en hij blijft goed. erg veel gelachen ook .

avatar van Shadowed
Herzien.

Overigens niet voor mijn lol maar voor een evenement waaraan ik meedoe. Anders had ik de film ook niet snel herzien, van mij hoeft dat allemaal niet zozeer. Het cijfer blijft echter hetzelfde maar niet om de redenering die ik aangaf in mijn vorige bericht die hier nog op de pagina te vinden is.

De film was dit keer een stuk taaier om doorheen te komen en dat lag er vooral aan dat de setting niet bepaald interessant is. De locatie is bijna volledig een pinautomaathokje en die is gewoon niet zo boeiend, ondanks enkele pogingen om het wel interessant te maken. Het wil gewoon niet zo lukken.

Acteerwerk is ook maar half. Eve en Peck spelen redelijk, maar Geraghty loopt er maar verloren bij. Zijn rol komt geen moment oprecht over. Verder vond ik de dreiging van de killer niet meer overkomen. Vroeger vond ik zijn uitstraling wat enger, maar nu vond ik het allemaal maar simpel. Saai figuurtje ook eigenlijk.

Acties van de personages zijn nog steeds stom, ondanks dat angst misschien een belangrijke factor kan blijven. Onder angst denk je nou eenmaal wat veiliger denk ik zo, of juist niet. In ieder geval waren er genoeg momenten waarbij je weg kon rennen. Zo ver naar een openbare weg was het allemaal niet.

Visueel verder best stijlvol en koud, maar gewoon niet genoeg om het als geheel interessant te maken. Camerawerk is te klassiek en spanning is net te ver weg. Gelukkig duurt het niet lang en het begin is wel aardig, opzet ook wel prima bedacht. Als tussendoortje nog wel te doen, als geheel toch wel matig. Ook fijn dat de komedie in het begin ook niet vervelend is en de personages dit zelf ook nooit worden.