• 10.999 nieuwsartikelen
  • 9.003.354 stemmen

A Lonely Place to Die (2011)

Thriller / Misdaad | 99 minuten

Genre: Thriller / Misdaad

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Julian Gilbey

Met onder meer: Melissa George, Ed Speleers en Eamonn Walker

Gesproken taal: Spaans, Engels, Italiaans en Servisch

Plot A Lonely Place to Die

"Out here, there's nowhere to hide."

Een groepje van vijf bergbeklimmers trekt door de Schotse Hooglanden en ontdekken hier een jong Servisch meisje dat begraven is in een ondergrondse kamer in de wildernis. Al snel raken de bergbeklimmers verstrikt in een dodelijk kat-en-muis-spel met de ontvoerders terwijl ze proberen het meisje in veiligheid te stellen.

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

Kwaliteitsthriller die niemand spaart .

Spannend .

avatar van boozebelly

boozebelly

Best een vermakelijke thriller met een paar aardige verassingen in het verhaal. Die verrassingen laten qua geloofwaardigheid soms wel wat te wensen over maar vooruit, de film kan het hebben.

Visueel is het vooral in het eerste gedeelte van de film smullen geblazen met vooral mooie beelden van de Schotse hooglanden. Het acteerwerk is over het algemeen gewoon goed en er is een redelijke dosis spanning aanwezig.

Onderhoudend, doch zeker geen hoogvlieger: 3,0*

avatar van YAUA

YAUA

De muziek was echt dramatisch slecht en haalde alle spanning uit de film. Voor de rest het scenario af en toe wel vermakelijk en liep de film vlot door, maar naar mijn idee had hier veel meer ingezeten.

avatar van willemfilm

willemfilm

Goede film met passende muziek. Verrassend spannend en wreed. Acteren was niet bovengemiddeld. Heb me uitstekend vermaakt.

avatar van Gon1234

Gon1234

Hoewel de film soms wel spannend was, waren er geen moment die mij op het puntje van m'n stoel lieten zitten. Ook zaten er soms wat flauwe twists en cliche's in de film. Toch heb ik me wel vermaakt en waren de beelden mooi. Daarom verdiend de film toch nog 3* (6,4)

avatar van rep_robert

rep_robert

De film begint mooi met prachtig gefilmde omgevingen, maar omdat het plot en de daders al vrij snel prijsgegeven worden is het gevolg allemaal redelijk zwak. Alleen het einde vond ik wel passend en leuk, waar één van de kidnappers een koekje van eigen deeg krijgt.

Ik vond deze film niet echt goed maar ook niet echt slecht. Prima film voor als je niet goed weet wat te gaan kijken. Maar daar is naar mijn mening wel alles mee gezegd.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Deze film zat goed in elkaar, bevat weinig onlogica (alleen de kogels, en de kuil die ineens veel minder diep was). Bos-scene en dorps-scene zorgde er ook voor dat het niet te langdradig werd.

avatar van esoxlucius

esoxlucius

Onverwacht spannende en soms harde film die me van begin tot einde heeft weten te boeien! Mooie beelden van Schotland met bijpassende muziek. Een aanrader!

avatar van parcivalis

parcivalis

Poeierhard en nagelbijtend spannend tot de laatste minuut. Top camerawerk en mijn favoriete slechtmans Sean Harris is hier bepaald in 'goeie doen' Gaat voorbij aan alle ingesleten Hollywood regels waardoor er een sfeer ontstaat waarin om het even wie op ieder moment het loodje kan leggen. Een achtbaan rit die steeds sneller gaat. Topper!

avatar van Corcicus

Corcicus

Oninteressant en saai zijn de kernwoorden om dit misbaksel te beschrijven. Het jonge meisje was vervelend en ook in de andere personages kon ik me nauwelijks inleven. Gewoon overslaan dit.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Redelijke actiefilm, waarin een groep bergbeklimmers een vreemd meisje aantreffen in een kuil, en daarna beginnen de problemen.

De film is vermakelijk en begint ook goed, maar naarmate ze het dorp in komen word hij minder en word het een beetje een raar verhaal, einde vond ik dus niet goed uitgewerkt, ze hadden beter het in de natuur af kunnen maken, daarom paar punten aftrek want er zat meer in.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Met vaart en enthousiasme gemaakte manhunt onderhoudend voor de iets meer dan anderhalf uur dat ie duurt. Nadeel is nauwelijks verhaal en al helemaal geen uitdieping van de karakters en zo komen eigenlijk alleen de bad guys goed tot hun recht. Paar sterke vondsten, mooie omgevingen waarin het zich afspeelt.

avatar van broncode

broncode

Uitstekende survival film met enkele aardige verrassingen d'r in.

Mooie locaties, prima acteer werk en goede dialogen.

De film vliegt nergens uit de bocht en houd zich keurig aan het thriller genre.

avatar van leatherhead

leatherhead

Vreemd genoeg vond ik het eerste gedeelte juist het minst. Geijkte paden worden bewandeld door slachtvee dat allesbehalve sympathie op weet te wekken. De bad-guys en de Serven, die zich later pas luider beginnen te manifesteren waren al een stuk leuker, evenals de afwikkeling van dat (sub)plotje. Die Roden blijft ook een geweldige tronie hebben.

Enigszins vermakelijk is het verder wel, maar de mankementen van dit matige allegaartje wegen helaas toch een stuk zwaarder dan de positieve aspecten.

avatar van panax

panax

schitterende beelden van de hooglanden

de film was verder niet echt top ,maar de beelden van de hooglanden wel.

het aktiewerk in de bergen was ook mooi in beeld gebracht.

mooi om je mening hier neer te zetten !!

avatar van Superkuuk

Superkuuk

Redelijke film met alweer een mega aanbod aan reclame kleding van The North Face....Videoland in nu nog gratis voor mij..maar zal met dit aanbod mij nooit meer terug zien....Te veel aanbod in matige Engelse tv Films..

avatar van Hansopje

Hansopje

Boeiend eerste deel van de film. Het laatste halve uur valt me dan helaas tegen, waarschijnlijk door de dorpssetting en te veel onwaarschijnlijkheden. Mooier was een ontknoping in dezelfde Schotse hooglanden geweest. Verder redelijk acteerwerk.

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Een spannende thriller uit Engeland.

Ik ben wel een liefhebber van dit soort films. Toch daalt het tempo halverwege iets naar beneden. De broers Julian en Will Gilbey waren in staat om dankzij hun ervaring in bergbeklimmen deze film te maken. De opnames waren niet geheel zonder risico's. Zo kwam er een grote kei naar beneden, en raakte bijna de crewleden. De cast doet het prima. Melissa George nam de plek in van Franka Potente. Vooral Kate Magowan is het bekijken waard.

De film viel 6 keer in de prijzen, en werd 2 keer genomineerd. Onderhoudend genoeg om mee te nemen.

3,0 *

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Erg matig. Melissa George maakt er nog wat van, voor de rest was de cast niet noemenswaardig.
De geloofwaardigheid was vaak ver te zoeken wat op momenten irritatie opwekte (constant kogels afvuren met snipergeweer en alleen maar missen?)
Een stelletje klungels zeg die doorgewinterde ontvoerders.

Hop...... 2.5** dankzij Melissa.

avatar van clubsport

clubsport

redelijke thriller over de ontvoering van een kind en de bergbeklimmers die haar toevallig vinden

om vervolgens door de ontvoerders te worden opgejaagd .

Hier had meer ingezeten ook het begin van de film waarin de introductie van de klimmers nogal matig word behandeld .

verder gaat het wel maar hier had meer spanning in verwerkt kunnen worden .

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Matige thriller , die dankzij de prachtige beelden van wilde natuur lekker weg kijkt .

Redelijk spannend . Maar omdanks de mooie natuur heeft het ook iets low budget achtig .

Net aan 3 *

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag weer eens herbekeken, de film begint goed en word ook spannend als ze eenmaal het meisje vinden, wanneer de personages weer in de stad zijn word hij minder spannend en niet zo goed meer.

Maar al met al zeker wel vermaakt met deze film!

Ze hadden het eigenlijk in de natuur af moeten maken en niet in de stad.

avatar van Tina77

Tina77

Te ongeloofwaardig, teveel verspilling van kogels. Komt te simpel over. Het einde zwakt inderdaad nog meer af. Het enige positieve zijn de mooie natuurbeelden en het toch wel spannend begin.

avatar van AniSter

AniSter

• 1990 berichten

Geen verkeerde film. Qua voorspelbaarheid helaas al helemaal vanaf het begin duidelijk wie er overblijft. De opbouw is redelijk standaard: in het begin worden de karakters van de bergbeklimmers toegelicht inclusief de onderlinge wrijving. Daarbij wel hele mooie plaatjes van de omgeving; helaas heb ik totaal niets met bergbeklimmen. Vanaf het moment dat het meisje wordt gevonden komen er wat spannende elementen in maar wordt het geheel ook een stuk onwaarschijnlijker en al helemaal wanneer het dorp wordt bereikt. De cast was goed, waarbij ik de kleine Anna heel erg goed vond. Kijkend naar de amusementswaarde voor mij, geef ik toch een iets hogere score dan het gemiddelde.

avatar van mrklm

mrklm

Vijf bevriende bergbeklimmers bevrijden tijdens een expeditie een jong meisje [Holly Boyd] uit een ondergrondse kelder. Alison [Melissa George] en Rob [Alec Newman] besluiten via Devil’s Drop te abseilen naar Annan Moor om de politie te waarschuwen. Wanneer Rob een dodelijk val maakt en Alison een val als gevolg van vallend gesteente met geluk overleeft, beseft Alison dat zij het doelwit is van levensgevaarlijke criminelen. Zo begint een race tegen de klok: eerst om haar drie achtergebleven te waarschuwen, daarna om de berg te verlaten voor de ontvoerders van het meisje ze weten te vinden. Een weinig verrassend scenario maar deze thriller profiteert van adembenemende fotografie in de openingsscènes en van de ijzersterk spelende Sean Harris als de meedogenloze Mr Kidd.

avatar van Phantasm

Phantasm

Vermakelijke en spannende thriller die lekker wegkijkt.

avatar van Phantasy

Phantasy

Originele en aparte thriller film. Ik vond de eerst helft vooral erg goed, hierbij was het mysterieuze aspect erg goed aanwezig. Helaas zakte de film naar mijn mening in de tweede helft wel een beetje in. Ook waren sommige keuzes & situaties lang niet altijd logisch, maar ja het blijft natuurlijk een film. Dikke pluspunten voor de schitterende locaties die langskwamen. Schotland blijft toch een land met een waanzinnige natuur. Ook was ik nog positief verrast door het geweld en de naaktheid (borsten en penis) die voorbijkwamen met een rating van +12 hier op MM Al met al keek de film heerlijk weg.

4/5

avatar van frans123

frans123

Zie corcius hierboven.

Een film die aardig begint, mysterieus zelfs , maar het mysterie wordt snel duidelijk Na 3/4 uur behoorlijkk gezapt naar het einde, want het begon mij stierlijk te vervelen. ik had niks met de personages en dat nare kind, dan houdt het op.

Prchtighe beelden wel.

gek.t hier met time error daarom staat het er 10 keer redactie doe er wat aan, dit heb ik steeds