The Den (2013)

Horror / Thriller

geregisseerd door Zachary Donohue
met Melanie Papalia, David Schlachtenhaufen en Matt Riedy

Na het ontvangen van een subsidie voor haar afstudeerscriptie, meldt Elizabeth Benton (Melanie Papalia) zich aan bij een video-chat site bekend als The Den, met de missie de gewoontes van de gebruikers te onderzoeken. Tijdens een van haar willekeurige video-chats ziet Elizabeth hoe een tienermeisje op gruwelijke wijze wordt vermoord voor haar webcam. De politie doet het af als een virale grap, maar Elizabeth gaat op zoek naar de waarheid. Haar leven staat al snel op zijn kop en ze raakt verwikkeld in een gestoord spel.

avatar van Gang_Star
Had hier wel wat meer van verwacht. Het uitgangspunt van de film dat zich via een webcam afspeelt vond ik best een interessante wijze waarmee deze film zich enigszins een beetje kan onderscheiden binnen het genre. Film opent wat traag maar de nodige mysterie houd de film overeind. Richting het einde wordt het een stuk spannender en slaat de film nog wat om. Met inhoudelijk wat meer spanning en wat meer gore had deze film meer kunnen zijn dan het uiteindelijke resultaat.

Aardige film waarin een studente onderzoek doet naar online videochats. Een redelijk originele opzet waarbij het verhaal geheel in beeld wordt gebracht door webcams en telefooncamera's. Het begint allemaal fris, maar naarmate het plot zich langzaam introduceert wordt het soms wel wat ongeloofwaardig. Maar zeker vermakelijk genoeg voor 3.0 sterren.

avatar van n00r
Wil deze al heel erg lang zien maar komt er maar niet van..

avatar van Stormy-
Wat een sterke film is dit zeg. Heel spannend met een leuk verhaaltje en veel beter dan Unfriended. Leuk einde met net genoeg horror. Zeker de moeite waard om eens te kijken. Duurt geen minuut te lang!

avatar van n00r
Ook ik heb hem eindelijk gezien super toffe film!