Salinjaui Gieokbeob (2017)

Zuid-Korea
Drama / Thriller

geregisseerd door Shin-yeon Won
met Nam-gil Kim, Kyoung-gu Sul en Seol-Hyun Kim

Byeong-Soo is een voormalige seriemoordenaar die tegenwoordig lijdt aan de ziekte van Alzheimer. Zijn dochter Eun-Hee is in feite iemand die hij destijds ontvoerde tijdens één van zijn klusjes. Op een dag herinnert hij zich dat haar psychotische vriend Tae-joo haar wilde vermoorden. Om zijn dochter te beschermen, moet Byeong-Soo niet enkel vechten tegen Tae-joo, maar ook tegen zijn geheugen.

avatar van hannes64
Weer een geweldige film van de zuid-koreanen, met schitterende rollen van iedereen.
Een film met een ongelooflijk goed plot.
ja, dit soort films liggen precies in mijn straatje, met een wat lange speelduur blijf je in de film want je wilt zien hoe ie eindigt (zoals meestal met dit soort mystery-thrillers, en dan vooral uit Z-Korea).
Het eerste half uur leek `t me niet zoveel maar, ik bleef steeds plakken en zat op `t zogenaamde puntje van mijn stoel.
Zelden zie je weer eens een film met zò een goed verhaal als deze want, dit is echt weer zo`n aanrader.

Als men zoekt om een sterk verhaal moet je vooral deze bekijken, en niet laten lopen als je even naar `t toilet moet want voor dat je het weet is er weer een klein detail dat je hebt gemist.
Een echte must voor de liefhebber, en het kleine meesterwerkje krijgt van mij 4.5.
Ik zou zeggen............Zien!!!
Deze is echt weer de moeite waard.

avatar van vranque
Aardig. Ik had er meer van verwacht. Ziet er prachtig uit zoals verwacht van Shin-yeon Won maar het was wat mij betreft een tikkeltje too much. Desalnietemin 3 *. Wie weet iets hoger na een nachtje slapen maar ik twijfel of dit een tweede kijk waard is.

avatar van Gi-Force
Inderdaad weer een prachtige Zuid-Koreaanse film. Twist na twist om op een onverwacht einde te komen. Aanrader.

avatar van Walter White
Heb genoten van deze film goede acteurs die hun rol geloofwaardiger brengen.
Dan hun collega's in Hollywood.

Heb veel Zuid-Koreaanse films gekeken deze hoort zeker in mijn top 10 lijst.

avatar van al-pacino's way
hannes64 schreef:
Een film met een ongelooflijk goed plot.

Ik zou zeggen............Zien!!!
Deze is echt weer de moeite waard.
Ik ben er benieuwd naar deze film na het lezen van jou review, ik ben grote fan geworden van Zuid-Koreaanse films.

avatar van hannes64

Als je net bezig bent met `t bekijken van Z-Koreaanse thrillers of actie, dan kan ik je wel wat goeds voorschotelen.
Van de week nog The Suspect gezien, en A Hard Day.
En de topper (vind ik dan) is Man From Nowhere, echt wel een aanrader.
Succes ermee.....

avatar van Broek
Holy shit! Die koreanen weten hoe ze drama over moeten brengen. Toch wel genoten van de film eigenlijk ondanks het climax gevecht wat mij betreft iets te ongeloofwaardig lang doorging, kan het wel aanbevelen! Weer eens wat anders dan een standaard hollywood blueprint film

avatar van al-pacino's way
hannes64 schreef:

Van de week nog The Suspect gezien, en A Hard Day.
En de topper (vind ik dan) is Man From Nowhere, echt wel een aanrader.
Succes ermee.....
A hard day en Man from Nowhere heb ik gezien, zeker goeie films , beste Zuid-Koreaanse films was voor mijn toch wel A Bittersweet Life en I saw the devil als je ze niet gezien hebt zeker een keer doen

avatar van hannes64
al-pacino's way, niet vergeten om The Suspect te bekijken.................Ja, die heb ik ook al in mijn collectie.
I Saw The Devil vond ik iets beter ook nog dan A Bittersweet Life.
Houd deze ook in de gaten, Yongseoneun eupda (No Mercy) en The Chaser.......ook topfilms.

avatar van james_cameron
Intrigerende thriller, maar helaas niet overal even boeiend en vooral flink te lang. Jammer, want er is veel om van te genieten, zoals het prachtige camerawerk en de fraaie vormgeving. Hier en daar is de film ook behoorlijk spannend. Het intelligente script steekt complex in elkaar, soms zelfs iets te complex, waardoor de aandacht op bepaalde momenten verslapt. De film is dan ook eerder vermoeiend dan onderhoudend.

avatar van Filmkriebel
Beetje ontgoocheld. Na afloop zat ik met teveel vragen, waardoor die laatste tien minuten helemaal niet nodig waren. Die laatste twist was er net teveel aan en maakte alles nodeloos ingewikkeld. Bij het rollen van de eindcredits vroeg ik me toch af of alles nog wel klopte.
Het idee vond ik zeker knap. De serial killer die zijn geheugen begint te verliezen en zich afvraagt of de nieuwe golf van moorden die nu gebeuren van hem zijn of niet... knap gevonden... maar uiteindelijk mist de regisseur zijn moment van glorie door het goede idee niet naar behoren uit te buiten. Want ik vond de situaties vaak vrij voorspelbaar in elkaar geknutseld. Het ligt er zo dik op dat alles zich misschien in Byeong zijn verbeelding afspeelt dat je sommige zaken makkelijk ziet afkomen.

Conclusie: geniaal in het begin, slordig op het einde. Maar ik zou hem toch niet links laten liggen want de film leunt op sterk acteerwerk van de hoofdrolspeler en heeft al met al enkele goede momenten.