Austin Powers in Goldmember (2002)

Komedie / Actie

geregisseerd door Jay Roach
met Mike Myers, Beyoncé Knowles en Michael Caine

Dr. Evil en Mini-Me zijn ontsnapt uit hun gevangenis, om vervolgens samen met de slechte Goldmember een plan voor wereldheerschappij te verzinnen. Dit plan bestaat uit flink wat tijdreizen, en het kidnappen van de spion Nigel Powers, de vader van geheim agent Austin Powers. Terwijl Austin Dr. Evil, Mini-Me en Goldmember door de tijd achterna reist stopt hij in 1975. Hier krijgt hij hulp van een oude vriendin, detective Foxy Cleopatra.

avatar van tattoobob
Een aardige film ,maar wel de slechtste uit de serie...
Van mij mag er zeker wel een deeltje 4 komen!
Volgens mij zou die ook komen

avatar van misterdhdh
leuke film, heb ook de eerste gezien en vond deze veel beter en grappiger. je moet wel in een goede bui zijn om deze film te kunnen waarderen, en ik was misschien wel beter gezind dan tijdens de eerste film. vond hem goed, paar keer goed gelachen, voor een goed verhaal moet je deze film natuurlijk niet zien. dokter evil vindt ik veel leuker dan austin zelf. heb e vermaakt, film ging snel voorbij. leukste scene vond ik de gevangenisscene, waarin ze opeens a hard knock life begonnen te zingen, ook de fontein scene was wel geestig

zeker niet de beste komedie, maar wel vermakelijk van begin tot eind

3.5/5

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
We hebben het ondertussen gehad moet ik zeggen, het blijft dezelfde humor en dat zal de fans wel plezieren. Wat de film nog een beetje goedmaakt zijn de aanwezigheid van Beyoncé en Michael Caine. Al hebben beiden al beter gepresteerd. Met Caine had ik nog wat hoop dat dit het beste deel van de reeks zou worden, maar helaas.

avatar van knusse stoel
Zit prima in elkaar, leuke humor en goed geacteerd.
Zijn nu veel van de typetjes door Mike Myers zelf geacteerd zoals Doctor Evil?
Fijn film, niets aan de andere reacties toe te voegen, op naar de volgende film: "Bag of bones" naar een verhaal van Stephen King.

avatar van blurp194
Drie delen is net een te veel.

Het begin is geniaal, met de hele reeks cameo's en de neptrailer. Maar zodra die voorbij is valt het helemaal stil, alleen nog maar flauwe herhaling van ouwe grappen. Beyonce komt niet in de buurt van haar voorgangsters, heeft te weinig te doen - of ze dat qua acteertalent wel of niet gekund had is niet eens aan de orde, zo weinig ruimte krijgt ze. Caine is matjes, komt ook niet uit de verf. Goldmember is nergens leuk als badguy op klompen. En de rest is erg, erg op herhaling. Niets nieuws, voorspelbaar, en te flauwe meligheid.

Jammer, zo'n derde deel. Had het bij twee gelaten.

avatar van PEN15
ah, nou voor een film die teveel grappen recyclet heb ik dan kennenlijk wat gemist, de legendarische austin powers nudistfragmenten waarin hij telkens op tijd door objecten in de voorgrond wordt gecensureerd. Waar was dat dan?

Ik heb hem wederom niet kunnen zien met ondertiteling, maar ben benieuwd hoe het volgende naar het Nederlands vertaald zou worden:
Well you might be a cunning linguist, but I'm a master debator Wooooooo!!
Ik zet het uit voorzorg maar even in een leeswaarschuwing
Zonder ondertiteling of hints had ik die operation H ook niet begrepen.

Best fraai hooggebergte daar in België, nooit geweten dat ze dat daar hebben. Ik benijd die zuiderburen maar met hun Ardennen.

avatar van VforVictor
De derde van Austin, wat minder flauw als de eerste maar nog steeds melig. ik heb me wel vermaakt en daar gaat het om, 3 sterren.

avatar van K. V.
Na de vorige delen te hebben gezien me toch eens aan het derde deel gewaagd. 'k had altijd negatieve reacties gehoord, maar 'k vond dat hij nog goed meeviel.
De begingeneriek was erg straf en leuk. De rest van de film lag in de lijn van de vorige delen.
Het laatste deel is iets minder dan de vorige delen, maar al bij al viel hij toch nog goed mee en was 'k toch blij dat 'k hem heb gezien.

avatar van lars-pixar
Viel mij helaas tegen! Deel 1 & 2 komen goed met elkaar overeen, scenes en woordgrappen waren zelfs schaamteloos gekopieerd wat gelukkig voor mij nog wel leuk overkwam!
Dit laatste deel daarin tegen krijgt een nieuwe wending en weet een nieuw avontuur neer te zetten, oja vergeet de cameo's niet, die waren weer geweldig gecast!
Ook zijn de grappen deze keer wat meer bedacht en krijg je iets nieuws voorgeschoteld.
Minpunt is toch wel de Austin Powers girl, die na twee leuke actrices nu gespeeld wordt door Knowles. Helaas kwam zij vergelijken met Hurley en Graham niet leuk over, naar mijn idee.
Jammer dat Goldmemeber neer werd gezet als Nederlander, die link kon ik namelijk niet leggen...
Buiten dat heb ik mij wel weer vermaakt met dit laatste deel!

avatar van Kondoro0614
Austin Powers in Goldmember

Normaal gesproken ben ik wel iemand die van actie/komedies houd en daarom leeuk Austin Powers in Goldmember mij ook een prima film te worden. Vooraf kreeg ik al de waarschuwing dat de film veel, slechte grappen bevat en daar was ook niet aan gelogen! Nee, ik vond Austin Powers in Goldmember helemaal geen leuke film en heb me zo af en toe erg weten te vervelen en soms zelfs doorspoel problemen gekregen!

Het verhaal van Austin Powers in Goldmember sprak ik me niet aan en hield mij niet vast om de film te blijven kijken. Ik denk dat het concept redelijk is maar, zoals ik al las is dit de een deel te veel. Ik heb nog nooit de andere twee delen gezien en ben dit ook niet meer van plan in een korte tijd want, ik vond hem maar niets. De film geeft mij een moeilijke keuze welke stem ik er voor zal uitbrengen, maar ik denk dan toch dat ik voor de wat hogere ga in mijn gedachten. Maar, ik vond hem niet zoveel aan.

avatar van RolandH
Ben een enorme fan van de Austin Power films, helaas deze valt in alles tegen, Caine lijkt ook de juiste persoon in deze film te zijn om het nog meer naar beneden te halen. Jammer, jammer, jammer. Vraag mij af of er wel ooit nog een vierde deel gaat uitkomen.

Dick2008
Niet dat ik zeg dat het allemaal even geweldig was, maar toch ook deze derde film is best leuk gemaakt. Hij begint erg goed met een soort parodie op Tom Cruise, waarna het wel minder wordt. Visueel toch weer mooi gedaan, met wederom een terugblik naar de sixties, maar dit keer ook naar de disco-seventies. Minder parodie dan de vorige twee films. En het lijkt soms ook wel of de koek nu wat op is, met minder actie en veel dialogen. Ook zitten er veel vieze grappen en woordspelingen in. Sommige scènes zoals met die fonteinpis-scène en later achter het scherm zijn toch leuk gedaan.
Veel (piep)kleine gastrollen. Haha Nathan Lane, Steve Spielberg en Fred Savage met zijn moedervlek, haha.
Erg melige film, maar kan er toch best om lachen. 4.0

avatar van Ajax&Litmanen1
De leukste van de drie Austin Powers films. Eigenlijk ben ik wel blij dat ik ze nu allemaal weer opnieuw gezien heb, want het blijft een reeks die ik niet echt goed vind, maar toch wel eens compleet wilde zien. Mike Myers, normaal zeer irritant, is hier zelfs goed te pruimen en ondanks dat Beyonce inhoudelijk niet veel te melden had was het wel genieten van haar prachtige looks. Qua humor is de film sowieso minder plat dan de 2 voorgangers. De eerste minuten waren zelfs briljant, met al die cameo's van sterren als Tom Cruise, Danny DeVito en Steven Spielberg. Leuk gedaan. Het plotje rondom de Nederlandse schurk (ze hadden overigens best meer met dat Nederlandse punt kunnen doen, aangezien ze er wel diverse malen naar hebben verwezen) stelde niet veel voor, maar was nog verrassend onderhoudend. Visueel zag de film er nog best stijlvol uit, inclusief een leuke soundtrack.

Gelukkig eindigt de reeks nog enigszins leuk, maar goddank is er nooit een deel 4 gekomen.

3* (was ook 3*)

Iets minder dan deel 1 en 2.

avatar van misterdhdh
Half puntje eraf na een herziening. Ik vind de film wel vermakelijk maar echt vernieuwend is hij niet en vond hem iets minder dan de vorige delen voor zover ik mij die nog herinner. Film heeft zeker enorm leuke grappen, maar ook veel grappen die niet echt overtuigend overkomen. Het verhaal op zich is natuurlijk niet zo bijzonder maar dat is niet belangrijk bij deze film. Enorm leuk was de gevangenisscene met dat lied en het godzillastuk. Beyoncé deed het wel redelijk goed en was bovendien een pareltje om naar te kijken, die hollander kon mij minder overtuigen en echt grappig vond ik hem niet, ook Fat Bastard is niet mijn favoriete personage. Na drie delen is het inderdaad goed geweest met deze reeks, die ik zeker niet slecht vond maar een topreeks is Austin Powers nu ook weer niet, eerder vermakelijk en leuk om af en toe eens te bekijken.
3/5
***

avatar van Flat Eric
De minste van de drie

Het personage Goldmember vond ik gewoon niet echt geslaagd. Die haalde de film wel met een hele punt naar beneden. Tenenkrommend slecht uitgevoerd. Jammer.
Wel een leuk jaren 70 sfeertje en gelukkig blijven de individuele grappen op zichzelf geinig.
Deel 2 is wat mij betreft de leukste in de reeks.

Aardige film waarin de vader van Austin Powers gekidnapt wordt door de kwaadaardige Dr. Evil. Alhoewel de leuke opening met een paar geweldige cameo's het beste gedeelte van de film is, zijn er toch nog meer dan genoeg vermakelijke en grappige momenten. Net als het vorige deel valt het soms wat in herhaling en het Dr. Evil personage begint wat irritant te worden.

Minste van de drie.

Leek soms alsof je eerder naar een reclame voor MTV zat te kijken, dan naar een volwaardige comedy. Een hoop sterretjes die een cameo voor hun rekening nemen, Beyonce, optreden van Britney en uiteraard de Osbournes die ook nog even hun reeks mochten promoten.

Verder is de humor de derde keer toch ook een beetje het punt van grappig voorbij. In het tweede deel werd alles wat extra opgeblazen, in dit derde deel lijkt Myers het zelf wat moe te zijn en voelt het vooral plichtmatig aan.

Caine is dan nog een leuke toevoeging, Goldmember is echt een vreselijk typetje. Onbegrijpelijk dat hij zo expliciet "Nederlands" gemaakt wordt, maar als karikatuur niks lijkt weg te hebben van een Nederlander. Zelfs het accent lijkt compleet nergens op. Dan vond ik de Belgische achtergrond van Dr Evil nog grappiger.

Nah, begrijpelijk dat een vierde deel er niet kwam. Het was wel een beetje op aan het eind van deze film.