Elvis: That's the Way It Is (1970)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Denis Sanders
met Elvis Presley, Joe Guercio en Glen D. Hardin

Een blik op Elvis Presley achter de schermen terwijl hij een grootse nachtclub-act voorbereidt, met als hoogtepunten zijn optreden tijdens de openingsnacht in Las Vegas.

avatar van Jaycees71
Goede documentaire over wat er bij komt kijken om een Elvis show in elkaar te draaien. Tevens uit een van Elvis beste periodes.

Super muziek docu. Mooi geremasterd en voorzien van supermooie surround 5.1 geluid. heel mooi gedaan en een super slanke, strakke geweldige KING. ElviZ Rulez

avatar van otherfool
M'n vriendin is wild van Elvis, en ik besloot deze maar eens mee te kijken. Eerst krijgen we een kijkje bij repetities, en het laatste uur bestaat uit footage van 6 van zijn Vegas shows. Aardige momenten zijn Love me Tender (waarin Elvis de hele zaal eens langs gaat om zijn lippen eens ergens te planten) en het mooie In the Ghetto.

Verder is het gewoon niet mijn artiest; 2*.

zeer schitterde docu,

hinie
Mooie docu.
Wat zou ik die man graag een keer live hebben willen zien optreden...helaas!

mooie docu met geweldige registratie van de Las Vegas concerten

veron35
Elvis in zijn beste tijd. Gewoon geweldig.

5 sterren (omdat ik niet meer kan geven)

avatar van Ace Hanlon
veron35 schreef:
Elvis in zijn beste tijd. Gewoon geweldig.

5 sterren (omdat ik niet meer kan geven)

Inderdaad.

Ik krijg hier nog steeds kippenvel van. (Aloha from Hawaii geeft dezelfde reactie)

avatar van Mug
Mug
Aangezien enige Elvis-fans niet begrijpen dat we hier op moviemeter zitten, zal ik maar eens een tegengeluid leveren.

25% repetities, 75% pure concert-registratie van de hoogtij-dagen van Elvis in Las Vegas. Leuk, maar meer ook zeker niet.

Wat de 'documentaire' wel laat zien is de vakmanschap van de Pelvis en zijn verdiende 'goden'status.

Maar inhoudelijk is het noppes. Elvis maakt wat grapjes. Repeteren (waaronder een walgelijke versie van Bridge over Troubled Water, blijf daar toch van af). En natuurlijk de show die groot vermaak uitstraalt, met enige zelfspot door meneer zelf.

Elvis: That's the Way It Is is een grote reclamespot voor z'n shows in Viva Las Vegas. Drie sterren is wel voldoende (ook omdat Elvis ook al niet van zijn tengels kon afblijven van You've Lost That Lovin' Feeling, jeuk jeuk).

veron35
Elvis heeft die nummers ook niet uitgekozen hoor. Dat deet de colonel wel voor hem. Iedereen begrijpt dat we hier op moviemeter zitten, maar vinden hem goed om de nummers. Hierbij maakt de inhoud niks uit. Alleen als je geen elvisfan bent. Maar dan moet je dit ook niet gaan kijken. De grootste onzin om dit inhoudelijk anders te gaan bekijken dan gewoon geweldige muziek. Meer is er niet nogig.

avatar van Mug
Mug
En dat is m'n kritiek, er is geen inhoud te bespeuren in deze zogenaamde 'documentaire'. Ik zie geen oprechte Elvis, alleen maar lol en jolijt.

Nog grotere jeuk krijg ik overigens van uitspraken van "als je geen fan bent, moet je dit ook niet gaan kijken'...

neckywoudje
veron35 schreef:

Hier maak je een cruciale fout. Elvis bepaalde voor de volle honderd procent welk materiaal hij opnam en de setlists van zijn concerten (behalve voor de speelfilms). De colonel zei altijd dat Elvis de artiest was en hij de zakenman...en zo bleken ze een gouden team.

Elvis zong tijdens zijn Vegas shows, naast eigen materiaal, inderdaad veel (toen) eigentijdse covers. De live versie van Bridge is velen malen beter...dit is slechts een repetitie.

Verder...mooie film! Juist die joligheid maakt het leuk, zo was de man nou eenmaal...

Ik ben een elvis fan een 5
de meeste van zijn films vind ik minder...

AddictedToMovies
Mooie docu met Elvis op zijn best. En Mug, ik vind best dat je (naar mijn mening) de beste performer ooit wel wat credit mag geven voor zijn briljante performance en stem.

avatar van Twiggertje
Het word tijd dat ze het complete concert van TTWII op dvd uitbrengen, er zijn nog 8 songs waaronder 'Just Can't Help Believed' die niet in het concert zitten.

Voor mij mogen ze een TTWII DeLuxe Edition uitbrengen zoals ze dat met 'Aloa From Hawaii en '68 Comeback Special' hebben gedaan.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Documentaire is misschien een te groot woord voor TTWII. Zie het meer als een concertregistratie met proloog. Voor fans is deze film het absolute walhalla: Elvis die fris en sterk oogt en formidabel goed bij stem is, vlak voor de aftakeling begon. Ook "gewone" muziekliefhebbers zullen van dit werkje smullen.
De soundtrack is schitterend. Zeer goed.

AddictedToMovies
Elvis Presley, die in de jaren '50 van arme boerenjongen het schopte tot meest populaire, invloedrijkste artiest ter wereld, die in de jaren '60 (door die geldwolf-manager Colonel Parker) in meer dan 30 films speelde, bijna allemaal van B-niveau, die in 1968 terugkeerde als Rock 'n' Roll held in de Comeback, en vervolgens de laatste 9 jaar van zijn leven albums opnam en concerten gaf in Amerika, met name Las Vegas. We zijn hier in 1970, waar alles nog koek en ei was met de Amerikaanse icoon (vanaf 1972 zou het flink bergafwaarts gaan, fysiek en ook wel mentaal). Het eerste halfuur zien we Elvis in de studio met zijn muzikanten. Elvis is een muzikant als weinigen. Nee, hij schreef niet zijn eigen materiaal, wat hem vaak kwalijk wordt genomen. Maar hij maakte (bijna) alle muziek wel eigen. Hij luistert naar een nummer, speelt hem op de piano, en zet hem dan in elkaar met de muzikanten zoals hij wil. Maar het beste van Elvis is natuurlijk die stem, de onovertroffen, prachtige stem. Wanneer het concert begint (of eigenlijk een compilatie van 6 shows), zien we het publiek; hij is wel degelijk weer populair, maar nu toch iets anders; in de jaren '50 was hij door jongeren vereerd en door ouderen veracht, maar hier (ook door toedoen van Parker) heeft hij een rijk publiek, met moeders en dochters. De rest van zijn leven zou hij nooit meer de Rock 'n' Roller voor de jonge generatie zijn. Maar dat maakt zijn show niet minder spectaculair. Hij zingt weer erg goed en het ziet er allemaal erg goed uit. Uitschieters zijn You've Lost that Loving Feeling, Patch it Up, Polk Salad Annie en Suspicous Minds.Dit is een goed tijdsbeeld voor Elvis Presley, in een goede periode (van '68 tot '71) waar hij muzikaal en vocaal zijn top bereikte, voordat hij eindigde als dikke volkszanger die door weinigen nog serieus werd genomen. Maar zijn prachtige stem is hem altijd bijgebleven, hoe slecht het ook ging. Hier zien we Elvis in ieder geval nog in al zijn glorie.

Twiggertje schreef:

probeer TTWII the complete works aan te schaffen (een hintje)

spy30
onwijs gave dvd heb hem al heel wat keren gekeken

avatar van 606
Erg mooie beelden van de echte Elvis.
Hele mooie muziek en vooral goed live gezongen.
Die Elvis had ook een goed gevoel voor humor.

4 sterren

avatar van mario_arnhem
nu wachten op de blu-ray versie met super beeld en geluid..

spy30 schreef:
onwijs gave dvd heb hem al heel wat keren gekeken
ik ook blijft top

avatar van Zinema
Zinema (crew)
mario_arnhem schreef:
nu wachten op de blu-ray versie met super beeld en geluid..

'On Tour' al binnen op de blauwe schijf.

Mug schreef:

Ja dit is ook omdat Elvis veel lol maakte dus wel oprechte Elvis

Wat vond ik deze docu geweldig.
En oké, ik ben een geweldig grote Elvis fan, dus dat zal m'n mening vermoedelijk wel beïnvloeden, maar los daarvan.
Ik vond een mooie film, het is best fijn om te zien dat Elvis ook echt wíst waar hij mee bezig is, dat is de zien aan hoe instructies geeft tijdens de repetities.
Het is maar al te duidelijk dat hij zijn status als beste zanger van de wereld helemaal verdient.
Heb er echt van genoten, van mij krijgt hij een 5, maar als ik meer had kunnen geven had ik dat voor de volle honderd procent gedaan.
Prachtige documentaire, heel oprecht komt hij ook over, de man had echt een geweldig gevoel voor humor denk ik.
Maar dus, prachtig werk.

avatar van Harmonica Man
Forever The King. Daar wil ik het bij laten.

Prima Documentaire / Muziek-film over de legendarische Elvis Presley. Deze documentaire laat eens te meer zien dat Elvis buiten zijn muzikaal talent hij ook een perfecte entertainer was en waarom veel vrouwen op hem vielen. De documentaire is fraai in beeld gebracht en er valt ook geregeld te (glim)lachen om Elvis en zijn fratsen. Qua muziek was het natuurlijk ook genieten voor de liefhebbers waar ik overigens geen van ben (ik vind zijn muziek wel leuk). Deze Documentaire / Muziek-film wordt overigens nog geregeld uitgezonden op TCM en daar heb ik hem dan ook op gezien.

avatar van fun in acapulco
Typische begin jaren 70 film met fan commentaar en beeld in beeld. Ze mogen deze wel moderniseren door dat aan te passen.

avatar van richette
neckywoudje schreef:

Inderdaad
Overduidelijk een comment van iemand met 0 verstand van elvis en alles waar deze fantastische artiest voor stond!