Love Me Tender (1956)

Muziek / Western

geregisseerd door Robert D. Webb
met Richard Egan, Debra Paget en Elvis Presley

Clint is de jongste van vier broers, die achterblijft wanneer de ouderen de boerderij in Texas verlaten om te gaan strijden tegen de Yankees. De oudste, Vance, laat zijn vriendin Cathy achter en wanneer hen het bericht bereikt dat Vance is omgekomen huwt Clint zijn broers vriendin. Maar wanneer de drie broers weer heelhuids zijn teruggekeerd, is het voor Vance moeilijk om te blijven want hij is nog steeds verliefd op Cathy.

Enige redelijk film met Elvis, volgens mij.

avatar van Dragon
Debuut van Elvis, niet slecht maar ook niet echt goed te noemen. De acteerprestatie van Elvis is ondermaats, zeker in het eerste gedeelte. Dit overheerst de film echter niet omdat hij in deze film geen hoofdrol speelt . Bepaalde ingelaste muzikale passages passen ook totaal niet in de sfeer van het verhaal.
Zeker niet zijn slechtste film, maar "Flaming Star" is toch beter in het westerngenre.

Elvis' 1e film. Opgenomen in 1956. De film zou eigenlijk de naam "The Reno Brothers" gaan krijgen maar vanwege Elvis zijn hit op dat moment "Love Me Tender" werd de film omgetoverd in deze titel. Elvis zelf was niet echt tevreden met deze film omdat hij zichzelf niet kon spelen. Ik vind het zelf wel een aardig serieuse film die toch zeker tot zijn betere films behoort. Hoofdrollen zijn voor het grote gedeelte weggelegd voor Richard Egan & Debra Paget omdat dit nog niet Elvis zijn eigen film was. Ik heb de film een 3,5 gegeven omdat ik Elvis fan ben en ik deze film eigenlijk best wel aardig vind.

veron35
Ik snap niet dat deze lager scoort dan Loving You. Deze vind ik zelf veel beter. Goed verhaal en alleen door Elvis werd niet zo goed geacteerd, maar door de rest wel. Op King Creol na tot nu toe de beste Elvis film die ik heb gezien.

avatar van niethie
Ik ben het geheel met je eens veron35 hoewel flaming star ook niet vergeten mag worden he Je kan duidelijk zien dat dit elvis zijn eerste film was, zijn prestatie is niet geweldig maar hij doet erg zijn best om op te vallen. Het verhaal in de film is best vermakelijk en bavat een paar erg goede scenes vooral die met elvis, de scenes waar hij love me tender zingt en de eind scene. Kortom erg leuke eerste film van elvis , met een vermakkelijk verhaaltje een paar mooie scenes, en een heerlijk western sfeertje.
3,5 sterren

avatar van niethie
Bij nader inzien toch iets te hoog beoordeeld, een halfje aftrek.

voor zijn eerste film , vind ik het een goede acteerprestatie,
de film zelf , voor die tijd, best wel leuk. voor mij een 4

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Love Me Tender is een western die opgevuld wordt met liedjes van The King Of Rock & Roll: Elvis Presley. Presley speelt een bijrol maar duidelijk is dat de bijrol al meer een hoofdrol werd naar mate het filmen vorderde. Zou onder een andere naam uitkomen maar men speelde liever op safe door deze titel aan te nemen. Dit was makkelijke qua publiciteit omdat alles wat Elvis in deze periode op vinyl uitbracht automatisch goud werd. Zo kon de hit tevens de titel zijn van de film. Waarschijnlijk had het allemaal niet veel uitgemaakt omdat Elvis' filmdebuut uiteraard toen ook al, van historische waarde is.
ELvis doet zijn best maar wordt door de hoofdrolspelers bij vlagen van het doek gespeeld. Toch niet slecht en een meesterwerk vergeleken met veel van zijn latere films. De liedjes worden vaak op vreemde momenten ingezet hetgeen een kolderiek resultaat heeft. Voor Elvisfans een must.

Zinema

AddictedToMovies
Redelijke western en een redelijk liefdesverhaal, waar Elvis voor het eerst op het witte doek te zien is. Hij doet erg zijn best en is erg enthousiast, en dat levert aardig goed acteerwerk op. Het andere acteerwerk van de broeders en Cathy zijn ook goed, enkel een paar bijrollen voldoen niet. De vier nummers zijn ook erg leuk, en gaaf uitgevoerd door de 21-jarige rocker. In tegenstelling tot de latere films, lijken de nummers goed in de film te passen in zijn jaren '50 films, en doet hij ook zijn best om het ergens op te laten lijken. De muziek zal later veel slechter worden, en je ziet dat hij met tegenzin minimaal playbackt. Ik vind het een erg mooi debuut van Elvis, met een erg dramatisch einde, wat verassend goed werkt. Daar laat Elvis toch echt een staaltje goed acteerwerk zien. Aan het eind bezorgde Love Me Tender me zelfs kippenvel, terwijl ik nooit echt iets heb gehad met die Elvis classic. Prima film, mooie bijrol van Elvis, en gave muziek tussendoor!

Een aardige western, al vind ik Elvis helemaal niks. Zijn acteren is niet noemenswaardig en de liedjes vind ik evenmin leuk.
Het verhaal schiet na wat actie in het begin, richting slaaptoestand. Dat verbetert gelukkig wel, en de tweede helft van de film is gewoon goed. Als je de liedjes er tussenuit knipt, hou je een western over die best overeind blijft staan binnen het genre.

avatar van Piratje
55 jaar na opname van deze film heb ik er vandaag nog eens in wit-zwart van genoten.
Even terugblikken naar die tijd dat de film nog in zijn beginschoenen stond en de jonge Elvis Presley topsucces kende met zijn hits. Vanzelfsprekend dat daar een film van moest komen ook al was een zanger niet dadelijk een filmacteur maar een zanger. Bovendien was het zijn allereerste film waarna er nog verschillende volgden.

Dit geheel even omkaderen door een western met een toch aardig verhaal maakt van deze prent, ondanks het minder goede acteren van Elvis, toch een aardig historische herinnering.

Natuurlijk niet vergelijkbaar met de films van vandaag. Zuiver romantiek en avontuur.

Richard Egan en Debra Paget acteerden daarentegen beter dan vele gelijkaardige acteurs uit die tijd.

Bovendien komt Elvis op de derde rang niet voor in het begin van de film. Zoals met de oorlogsfilmen van toen moet je het in die tijd als herinnering bekijken en dan geef ik punten op basis van de historische waarde die nog steeds mag gezien worden. Vooral omdat ikzelf die succesperiode van een Elvis gekend en meegemaakt heb. Dat doet ook.
Daarom hou ik ook deze VHS-versie nog zeer behoedzaam in ere ondanks de vele gebreken van de films uit de vijftiger jaren.

Ondanks het zwart-witte beeld en de zeer duidelijke kunstmatige achtergronden.

Eerste film met Elvis Presley waarna er nog velen zullen volgen (vaak 3 films per jaar). Omdat Elvis Presley via een wurgcontract verplicht veel films moest maken zijn de films vaak simpel van eenvoud en ook snel geschoten. Vaak was het concept achter de Elvis Films standaard namelijk cliché verhaal, vrolijk feel good verhaal, fraaie omgevingen/decors, fraaie vrouwen en veel Elvis liedjes. In deze film zit dan ook (de titel geeft het al aan) het zoetsappige maar legendarische liedje "Love Me Tender" verwerkt. Al met al keek deze film zeg nog best goed weg.

Nice film. Ik kan veel films opnoemen met een hogere waardering waar minder lijn en verhaal in zit dan deze film. Goed geloofwaardig verhaal.