Wild in the Country (1961)

geregisseerd door Philip Dunne
met Elvis Presley, Hope Lange en Tuesday Weld

Na een vechtpartij moet Glenn van het gerecht bij zijn oom Rolfe gaan werken en één keer per week op bezoek gaan bij maatschappelijk werkster Irene. Glenn heeft hier geen problemen mee en wordt verliefd op zijn jeugdvriendin Betty Lee, maar ook Noreen, de dochter van Rolfe, is erg geïnteresseerd in hem, evenals Irene.

hele mooie film en zeker een aangrijpend verhaal erin is een van zijn sterkste films waarin elvis speelt

veron35
Ik had nooit gedacht dat er een Elvis film beter zou kunnen zijn dan King Creole, maar deze film heeft hem overtroffen. Elvis acteert zeker voor zijn doen heel erg goed. Mooi verhaal. Deze film verdient ook:

Zonder meer de beste elvis film die er is. Goede stukjes drama erin.

Zeer mooi drama zeer goed onderhoudend film van elvis

tcb-fan
20th Century Fox kwam een aantal jaar geleden met 3 titels in een keer op de markt (Wild In The Country, Flaming Star en Love Me Tender) Aan deze serie is zeer veel zorg besteed en absoluut Elvis waardig! 'Wild In The Country'. Altijd een film geweest die nou niet meteen bij je op komt als je het over Elvis' zijn film repertoire hebt. Leuke weetjes over deze film zijn dat Millie Perkins haar pols brak toen ze Elvis voor de film moest slaan en dat sneak preview publiek vond dat Hope Lange aan het einde niet moest sterven en dus wer ook hier het einde 'effe' over gedaan. Dood gaan in een Elvis film, nee dat kon niet. Ook opmerkelijk: het altijd mooie 'Lonely Man' zat wel in de Trailer maar niet in de film. Beeld en geluid zijn erg goed. Een aanwinst voor iedere collectie.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Enigzins vreemd drama waarin Elvis eindelijk weer eens goed acteert. Het liedje In My Way is een van zijn allermooiste. Verder wordt de film wat rommelig en legt de drama het wat af tegen de romantiek. Een van de betere Elvis-films en tevens een van de minder bekende. Bovengemiddeld.

Een pseudo-literaire Elvis-productie, waarin Elvis Presley een gekwelde jongeman (te weten Glenn Tyler) is met talent voor het schrijven.

Een eerlijke en misschien ook één van de betere films van Elvis Presley, die echter wel vol met clichés zit. Natuurlijk is het vooral leuk om de kort durende liedjes van Elvis Presley te horen (o.a. "Wild In The Country", "In My Way" en "I Slipped, I Stumbled, I Fell"), met de bijbehorende uitvoering ervan. Het verhaal is wel behoorlijk aan de lange kant (circa 110 minuten) en daardoor hier en daar langdradig.

Buiten Elvis Presley, zien we verder de best leuke Hope Lange, in de rol van de meevoelende maatschappelijk werkster Irene Sperry, die hem probeert op het rechte pad te helpen, door hem aan te moedigen om zijn gave te ontwikkelen en schrijver te worden.

Al met al leuk om eens gezien te hebben deze oude jaren 60 Drama film met "The King of Rock and Roll".

avatar van missl
Rommelig drama maar wel leuke liedjes. Film legt te veel de nadruk op de romantiek, terwijl het verhaal al genoeg te vertellen heeft, dit leid alleen maar af.