Loving You (1957)

Drama / Muziek

geregisseerd door Hal Kanter
met Elvis Presley, Lizabeth Scott en Wendell Corey

Persagente Glenda (Lizabeth Scott) leert pompbediende Jimmy (Elvis Presley) kennen. Ze ontdekt zijn zangtalent en weet hem over te halen in een band te gaan spelen. Deze film vertelt in feite het levensverhaal van 'The King' zelf.

mooie film van the king en zeker sterk verhaal erin

Als Elvis-fan moet ik toegeven dat zijn films niet het hoogtepunt van zijn carrière betekenden. Toch is dit door de goede rocksongs één van zijn betere. 3***

avatar van niethie
Een erg leuke elvis film. Het verhaaltje is natuurlijk niet zo erg interessant, maar de prachtige liedjes en een paar mooie scenes maken het geheel tot een prima filmpje.
3 sterren

Ps:Ik had vroeger een opgenomen band waar deze samen met jailhouse rock opstonden, die heb ik erg vaak gekeken, en hij is nu nog van goede kwaliteit.

elvis heb mooie vechtpatrijen in zijn films zoals in deze film.
mooie liedjes mooi verhaal een 4,5

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vooral de soundtrack is erg goed, maar Elvis acteert bij vlagen houterig en dan weer subliem in dit zeer voorspelbare en gemiddelde werkje. Een klassieker uit de Elvis-koker maar absoluut niet zijn beste.

AddictedToMovies
Heerlijk deze tweede film met Elvis de filmster! Nog ongepolijst en passievol spel van de man, die binnen een paar jaar de wereld op z'n kop had gezet. Hij acteert niet slecht voor een tweede rol, hij doet duidelijk zijn best en er zat zoveel potentie in die jongeman. Helaas is door verkeerde management zijn carrière lang niet zo goed gelopen als het kon (dit is zachtjes uitgedrukt). Elvis is hier duidelijk de jaren '50 rebel/symbool die hij hoort te zijn, en het komt overtuigend over, in tegenstelling tot zijn jaren '60 films. Het verhaal heeft in het begin niet veel te bieden maar later ontpopt het als een gewichtig drama; desalniettemin kijkt het lekker en Elvis is ontzettend op dreef. De muziek is ook een van de hoogtepunten. Geweldige nummers met een aantal Elvis-klassiekers. Hij performt ze in ieder geval erg gaaf, rockabilly. Elvis in topvorm!

4,0* (nu mats ik 'm natuurlijk wel een beetje, maar ik vind dat die goede ouwe El' 't verdient!)