Asylum (2008)

Thriller / Horror

geregisseerd door David R. Ellis
met Sarah Roemer, Ellen Hollman en Jake Muxworthy

De film volgt een aantal aankomende eerstejaars studenten die een zomer lang een oriëntatie cursus aan hun universiteit bijwonen. Ze ontdekken dat hun studenten-tehuis ooit een berucht gesticht is geweest. Als het semester eenmaal is begonnen worden ze geconfronteerd met trauma's die ze ooit opgedaan hebben in hun verleden. De geest van een kwaadwillende arts die eerder dienst deed in hetzelfde gesticht en de patiënten daar martelde, terroriseert hen nu.

Qua Verhaal lijkt me dit weer een typische " Tiener" Slachtfilm te worden.

avatar van MovieHolic
Mja beetje Scream-achtig ofniet...

avatar van james_cameron
Belachelijke, dodelijk saaie en slappe horrorfilm die zo weggelopen lijkt uit de jaren '80, toen we nog bang waren voor Freddy Kruger. Deze film probeert een dergelijke schurk te introduceren, maar de duivelse dokter van dit verhaal is zo charismaloos en bespottelijk dat enig effect uitblijft. Het verhaal is hopeloos cliché, de personages zijn irritant en ongeloofwaardig en de film is totaal niet spannend. En we zijn van regisseur Ellis (oa Final Destination 2) toch wel wat meer creatieve moordpartijen gewend.

red bull
ben hier benieuwd naar, niet geweldig zo te zien?

Raffael77
Niet echt leuk om te kijken. Het verhaal zit los aan alle kanten en zeer slecht omdat de maker van FD2 eraan meewerkt. Had wel wat meer verwacht dan slappe horror.

avatar van vampyrmaiden
aardige film, de scenes waarn de slachtoffers sterven zijn vrij duidelijk, je krijgt echt alles te zien, dus genoeg gore. Verder geen nieuw verhaal, maar wel een leuke film als je van recht-toe-recht-aan horror houdt.

avatar van Brianna
Zeker geen slechte film, wel een standaard horror, en wel voorspelbaar. Maar verder wel spannend en gore genoeg om naar te kijken.

avatar van Boeikens
Niets nieuws onder de zon!

Standaard teenyslasher zonder enig moment van uitblinken. Zwakke spanning en de gore komt slechts af en toe naar boven zonder echt gruwelijk te zijn.
De 'slechterik' heeft iets van Freddy Krueger en Pinnhead zonder ook maar in de buurt te komen van de persoonlijkheid die deze karakters uitstralen.

avatar van PeeJaY29
Ik vond het weer een standaard cliché achtige teen horror. Maar dan wel een slechte zeg maar. Opzich zaten er af een toe wel wat spannende momenten in, maar nog meer fouten en schikmomenten die je al van ver aan ziet komen.
van mij krijgt ie een 2.
Niet een 1 omdat de gore scene's mij wel aanstonden en geen 3 omdat er toch teveel gaten en fouten in zitten!

goeie film

avatar van Abri
Zeer slechte film..

Normaal redden de "kills" het verhaal.. maar zelfs die waren zwaar ondermaats..

Acteerwerk was beneden peil, zat me aan de filmmuziek te ergeren (electrische gitaar op "spannende" momenten)

Niet echt een film die ik iemand zou aanraden.

avatar van Noodless
Een gewone onderhoudende tiener-horrorfilm met de gebruikelijke clichés die vooral spanning mist.
Het verhaal zelf is heel simpel en vertoont heel wat gaten.
5/10

avatar van 606
Vond het een aardige film met een goed acterende killer.
Standaard maar toch goed gebracht.

3,5 ster

avatar van DjFrankie
Slecht geacteerd, en vond hem ook nergens boeiend, tot op het einde dat maakte een beetje goed.

Zijn legio betere B Films

puckb96
Flauw, films in klinieken zijn wel creepy, maar niet origineel.

avatar van Vascago
Vreselijk saaie film. Je ziet er geen kloten van omdat het allemaal veel te donker gefilmd is. Daardoor ook geen spanning en schrikmomenten te bekennen. Acteerwerk uiterst matig. De sfeer en soundtrack zijn nog aardig in orde, vandaar 1*, maar verder heb ik me hierbij behoorlijk zitten te vervelen.

Cassevis
Dit is weer zo'n film waar ik gewoon de hele tijd om kan zitten lachen. Op het begin probeer je de film nog een beetje serieus te nemen, maar later besef je dat het eigenlijk gewoon een mislukte b-film is.
Gewoon moment heb ik gedacht dat er ook maar enige vorm spanning in de film zat. Schrikmomenten zag je al van een kilometer aankomen.
Het verhaal was nog wel redelijk bedacht, maar dan moeten ze scenes niet 3 keer gaan herhalen . Dan snap ik zelfs nog dat er precies hetzelfde gaat gebeuren.
Ik kan eigenlijk totaal niet begrijpen waarom dit 2.36* scoort.

Zeer zwakke film en raad deze dan ook heel erg af.

avatar van eavymetal
De film is niet slecht, maar een topper is hij ook niet.

avatar van Gang_Star
Erg slechte film. De film is in één klap waardeloos te noemen. Constant zit je op spanning te wachten en hoop je dat er een blik gore wordt geopend, maar het eerste moment dat er eigenlijk echt iets gebeurd ( is het moment dat Maya afgeslacht wordt is na dik 50 minuten. De spanning wil de volledige film maar niet op gang komen, ook niet door het proberen van spanning door middel van muziek. Saai.

avatar van jeroentjuhhhhh
Asylum speelt een beetje met het ANOES-idee, met een type Freddy en een tweede werkelijkheid. Werkt tot op een zekere hoogte positief, maar het uitblijven van eye-catching kills doet de film de das om. David R. Ellis verdient met al z'n films een hele dikke NET-NIET stempel. Opvallend vond ik het vrij geestig gevulde beginstuk. De hele introductie was opvallend vermakelijk geschreven, waardoor het uitgezogen einde des te harder teleurstelt. Thumbs up voor Mark Rolston als dokter, maar verder een wat verwerpelijke bedoeling.

avatar van K. V.
Deze film eens geprobeerd en het was niet mis, maar ook niet veel meer dan dat. Allemaal niet zo bijzonder. Niet echt spannend of griezelig, maar ook niet echt saai. Gelukkig is de speelduur niet zo lang.
De cast is ook niet zo bijzonder.
Zeker geen must-see, maar ook niet super slecht, gewoon allemaal niet zo bijzonder.

avatar van Countrynies
Vandaag herzien en ik vind het wel een vermakelijke film. Het is wel leuk dat er op bepaalde angsten word ingespeeld. Dat houdt het ook wel spannend. Verder kijkt het prima weg, maar echt horror is het niet. Het is op sommige punten goor, maar that's all.