.45 (2006)

Drama / Thriller

geregisseerd door Gary Lennon
met Milla Jovovich, Angus Macfadyen en Stephen Dorff

Nadat een drugdealer (Angus Macfadyen) zijn vriendin (Milla Jovovich) weer eens seksueel heeft mishandeld wil zij wraak nemen. Ze haalt haar charmes boven om haar vrienden over te halen hem te laten vermoorden.

Vanmiddag gezien.

redelijk tot goeie film.
Acteren was niet verkeerd en de film verveelde niet.

De film startte m.i. niet sterk. Flauwe humor maar ontspinde zich als een sterk verhaal en dito vertolkt. Goede acteerprestaties en realistisch verhaal.

avatar van Noodless
Het verhaaltje weet niet echt te boeien en miste vooral spanning.
Wel een paar harde scènes en grof taalgebruik. Ook met de acteerprestaties was het wel in orde. 5/10

avatar van xxc
xxc
Flauwe humor speelde zich af in het begin..
helaas kon ik er niet om lachen,
naarmate de film verder ging veranderde de humor in
iets heel anders..

opzich wel een goede film, maar niet eentje die ik gauw nog een keer opzet..

de film had veel beter kunnen zijn, het is namelijk wel een goed verhaal

avatar van DjFrankie
Geen super film, ook helemaal geen goed verhaal, maar eerder 13 in een dozijn. Zoals Noodles al aangeeft mist deze film vooral spanning. Matig

avatar van Thorak
Ook ik ga helemaal mee in de reaktie van Noodles, een beetje meer spanning zou de film wel goed gedaan hebben en het verhaal leende zich daar ook goed voor. Het acteren van Jovovich viel me een beetje tegen maar Angus Macfadyen deed het vooral goed. Stephen Dorff zoals vaak wat matig. Sarah Starnge deed het ook goed.
De film ging opzich niet vervelen maar je zit wel de hele tijd te wachten op een climax en die bleef toch redelijk uit. Zeker gezien de omschrijving op de hoes, en hier boven ook enigsinds, niet kloppen met het daadwerkelijke verhaal. Ik bleef maar wachten op de moord en een plot daar om heen maar dat blijft uit.

avatar van blurp194
Onevenwichtige film, die begint als ietwat platte komedie maar dan afslaat naar een drama - en dat komt het geheel niet ten goede vind ik. Wel indrukwekkend geacteerd door Milla Jovovich.

avatar van Yehudit
Jovovich kan enorm acteren ( YouTube - Milla Jovovich Audition ), dat is een voldongen feit, maar ik vind dat ze hier niet zo uit de verf komt. Ze is zoals altijd intens, maar er had volgens mij veel meer in gezeten. En waarom ze Macfadyen hebben gecast is mij een raadsel.

Voor Jovovich nog 3*, maar toch beetje teleurstellend.

avatar van erpunited
Goed geacteerd. Aardig verhaal. Had op meer spanning en actie gehoopt. Maar zeker een goede film

avatar van supadragon8
Rare film maar leuk voor een keer.

avatar van TragieStar.*
Een erg vreemde en vooral erg saaie film. Milla Jovovich is altijd wel leuk om naar te kijken, dat was dan ook de reden dat ik deze film ging kijken. In deze film zet ze toch een erg goed acteerwerk neer, al had ze toch vaak terugvallen. De rest van de cast vond ik eigenlijk enorm irritant, maar dat ligt meer aan hun personages. De scenes dat elke keer de moeders in beeld kwamen om hun verhaal te doen, vond ik vreselijk. Ook de langdurige scenes tussen de lesbische vriend van Jovovich en de vriend van Al in het cafe waren slaapverwekkend. De mishandeling vond ik wel ernstig maar achteraf lachwekkend, vanwege het overdreven motief en het overdreven huilwerk van Jovovich wat aan de andere kant erg goed geacteert was maar ook vrij nep aan de andere kant. Het was een beetje dubbelzijdig.

Er gebeurt eigenlijk vrij weinig in de film en dat maakt het alleen nog maar erger. De scene op het einde tussen Jovovich en haar vriend Macfadyen in de gevangenis vond ik vrij sterk. Jovovich had eindelijk de touwtjes in handen. Waar ik ook van stond te kijken waren de velen seksscenes die Kat had nadat ze mishandelt werd, met haar beste vriendin, met Reilly, met Liz en Jose. Dat is begrijpelijk, maar vond ik vrij lachwekkend eigenlijk. Ook de tepels van Jovovich zijn enorm!! Niet meer normaal.

Al met al toch blij dat ik hem gekeken heb voor een keertje. Maar een tweede keer komt niet meer.

avatar van Moviestar1979
.45 Is een verwijzing naar een wapen wat in deze film een belangrijke rol speelt.
De kijker wordt geconfronteerd met een blik in de criminele wereld waarin Al (Angus Macfadyen) en zijn vriendin Kat (Milla Jovovich) leven.
Al is een crimineel met losse handjes die een onbeperkte macht heeft.
Zijn vriendin Kat is geobsedeerd door diens gereedschap waarmee hij haar duidelijk maakt dat niemand anders aan haar mag zitten.
Na een onschuldig voorval in de kroeg krijgt Kat al snel te maken met de losse handjes van Al.
Hiermee laat hij haar alle hoeken van de kamer zien.

Een keiharde film die tevens de werkelijkheid schetst van de wereld waarin geld, drugs, wapens en macht een hoofdrol spelen.
De acteerprestaties waren goed, en de karakters worden gaandweg meer uitgediept.

Zeker de moeite waard als je van een misdaad/dramafilm houdt.

3,0 *

avatar van Dennis,26
een Saaie film had meer pit in mogen zitten,en het was ook een vreemde film
ja het was moeilijk te volgen voor mij dan.

vandaar een matige 1.

Tarkus schreef:
Dit is een ietwat speciale film, maar de acteerprestaties van Milla Jovovich en Angus Macfayden maken hem enigszins nog goed.
Veel goor taalgebruik en een zeer gewelddadige scène kenmerken deze film.
Maar een hoogvlieger is dit zeker niet en Milla Jovovich is toch nog stukken beter in de 'Resident Evil'-films.

Het is omdat de vertolkingen goed zijn dat deze film nog enigszins genietbaar is, maar wat verhaal betreft is het toch een grandioze misser.

avatar van K. V.
Deze ook eens geprobeerd en het was geen misse film, maar een beetje een speciale film. De film begint eerder actie gericht, maar evolueerde dan meer naar een drama.
De cast deed het prima en verder zag de film er prima uit. Verder was de speelduur goed, niet te lang en niet te kort.
Geen meesterwerk, maar toch de moeite om gezien te hebben.