Live Free or Die (2006)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Gregg Kavet en Andy Robin
met Aaron Stanford, Paul Schneider en Michael Rapaport

Wat doe je als je in een klein dorpje woont waar werkelijk niks te beleven valt? Je bedenkt een ingenieus plan om een winkel te overvallen. Daar aangekomen blijkt er geen geld, alleen een lijk. Met een moord in hun schoenen geschoven, proberen John Rudgate en Lagrand een wanhopige poging naar de grens te ondernemen.

hahaha, heerlijke film. Een beetje een "Napoleon"-gevoel aan overgehouden. Niet hoogstaand maar goed voor een vermakelijke zaterdagmiddag.

pff lange zit. Niet kijken zonde van je tijd!

opzich wel een grappig verhaal , alleen de film was erg langdradig.
maar toch de moeite waard om te kijken, erge droge humor.

avatar van bartje30
Het leukste aan de film zijn de outtakes bij de extra's en zelfs die vallen erg tegen.
Veel van verwacht, maar het was één grote deceptie.

0.5 *

avatar van Mementos75
De filmbeschrijving hierboven klopt niet helemaal, of beter helemaal niet. Het gaat over een mislukte maar pretentieuze kruimeldief en zijn vriend die in de veronderstelling zijn iemand vermoord te hebben. Ze hebben in een winkel met een cheque betaald die ze kan linken met de moord. Ze overvallen de winkel om de cheque terug te krijgen. Wat ze hierna doen brengt ze nog meer in de problemen.

Redelijk saai met allemaal standaard sulletjes en nietsnutten. Toch zaten er voor mij wel een paar verrassende stukken in waardoor hij van mij toch 2* krijgt.

avatar van DaanRiver
amenmalek schreef:

hehe ik dacht precies hetzelfde

een hele gekke film. een paar domme acties, maar welvermakelijk.