The Devil's Chair (2006)

Verenigd Koninkrijk
Thriller / Horror

geregisseerd door Adam Mason
met Andrew Howard, Elize du Toit en Matt Berry

Een docent psychologie weet enkele van zijn studenten te overtuigen mee te gaan naar een verlaten krankzinnigengesticht, het Blackwater Asylum. Onder hen is student Nick die daar vier jaar geleden zijn vriendin op mysterieuze wijze verloren heeft. Ze hopen nu dit mysterie voorgoed uit de wereld te helpen...

Weer een top film ben hem effe verder aan het kijken

Wil jij hem ook zien

Wil jij hem ook zien
stuur me een pm

:gaaaap: jij denkt dat je de enige bent? :lol2:

avatar van Keane1983
Ik heb net de film gekeken.

Grof, grappig verhaal, veel bloed weinig gore.

Tot de eerste 45 minuten was het net alsof je je in een sprookje begeeft, het is erg poetisch verteld door de hoofdpersonage.
Wat in het begin van de film erg leuk is ( het beeld stop en de hoofdpersoon zegt iets over de persoon in questie) begint in de rest van de film routine te worden en vervolgens niet leuk meer.

De set was erg gaaf, beklemmend en duister. Zo vindt ik wel dat er leuk met licht is gespeeld...alles duister met bepaalde accenten die fel gekleurd waren. Geinig verzonnen.

Na ongeveer 50 minuten te hebben gekeken begon ik het niet meer leuk te vinden. Te over-acting en Te clichematig......Nu weet ik dus niet als het met opzet werd gedaan want (in de loop van de film wordt er met nadruk gezegt "let's cut with the B-movie stuff and go on with where you came for". Super tekst...maar was het nodig!!!! Was het nodig om eventjes alle horror cliches uit de kast te halen en zo een bijna perfecte horror met een leuk entertaining gehalte neer te halen? I don't think so.

Op het moment dat ik dus bijna het vooruitspoel knopje had ingedrukt, gingen we dus inderdaad weer terug waarvoor we waren gekomen. Een maniak te zien. Het enige puntje was mij stoorde was.......we zien de bijl vele keren op en neer gaan...maar niet wat het daadwerkelijk doet aanrichten...vandaar mijn tekst..veel bloed, weinig gore.

Ik had persoonlijk het idee dat de regiseur op het laatst er genoeg van had en er maar zo snel mogelijk vanaf wilde zijn. We zien nog eventjes een flashback van wat er nu daadwerkelijk zich heeft afgespeeld...maar nu denk ik zo bij mezelf..hadden we dat niet allemaal eerder willen zien inplaats van die flauwe pulp waar hij mee komt aanzetten in het midden van de film????

Wat voor mij begon als een sprookje is geeindigd in een toch wat bittere nachtmerrie, met een raar na-smaakje....komt er een vervolg van de psyco? We zullen het zien...we waren gewaarschuwd!!!!

Een 2.5 van mij

Wat een slechte film zeg. Wist me totaal niet te boeien. Complete onzin (een film mag natuurlijk wel complete onzin zijn, als de film me maar weet te boeien)

Ik heb moeite moeten doen om de film af te kijken.

1.5* (voor de moeite)

Jammer van het afgeraffelde einde.

Many schreef:

Ik heb moeite moeten doen om de film af te kijken.

1.5* (voor de moeite)

Ik heb 'm niet eens afkeken, wat een fakkin B-film zeg!!! Zonde van mn tijd. 0,5*

Het is film waar je van moet houden. Het is geen super film maar een die je wel blijft boeien. De hoofdpersoon is totally messed up. Wat in het begin nog niet echt blijkt. Het lijkt heel erg op een normale film wat plotseling echt een B film lijkt te worden maar, het einde maakt toch weer iets goed. De commentaar van de hoofdrolspeler is wel leuk bedacht.
Een * 3 for the hot chicks & the lunatic.

avatar van vampyrmaiden
bizarre film. Neemt een B-movie turn halverwege, om dan te besloten toch maar niet die kant op te gaan, en dan met een ander soort gruwelijk eind te komen.
Nauwelijks gore, veel beklemmende sfeer, vreemd in elkaar zittend geheel. Wel iets vernieuwends, die combinatie van diverse elementen in één film.
ik moet bekennen dat ik aan het begin al wel het idee had dat het zo zou eindigen, omdat hij daar zegt dat 'er maar één echt slachtoffer is', zichzelf; een typerende uitspraak van een sociopaat.
Maar genoeg psycho-babbel, want zo diep is de film ongetwijfeld niet bedoeld.
De set is kaal, niet echt mijn ding (leegstaand gebouw, boring).
Kan hem niet aanraden.

avatar van Kuwiel
Als horror en griezel film lief hebber kan ik deze film niet waarderen!
In het begin van de film dacht ik dit wordt wat, maar al gauw werd het verhaal vervelend !

avatar van Boeikens
Pfff.

De eerste 10' zijn echt veelbelovend en doen echt verlangen naar een goede gore film maar de rest is dan echt ontgochelend.
Eerst 45' gepalaver waarbij het reeds moeilijk is om wakker te blijven en dan de laatste 30' veel bloed en gehak maar alles zonder zichtbare gore. Te flauw dus.

Ik zet niet snel een film af. Deze viel echter niet meer aan te zien na een half uur, zelfs niet met versneld doorspoelen. Slecht verhaal, slechte settings, slecht acteerwerk..

avatar van Ceeda7
Ik zat meer te lachen met de cliché's, het monster, het absurde verhaal.

Niet gezond voor een horror dus.

v64m1972
vervelende film, slaap verwekkend.

avatar van Noodless
Wat een flut-film zeg ! Saaie opbouw, totaal geen sfeer of spanning, vervelende personages, veel bloed en weinig gore, zeer zwak verhaal, ......boring Met moeite uitgekeken. Echt slaapverwekkend. 1/10

heeft me weten te verbazen, geheel onverwacht, naarmate de film vorderde verveelde ik me zelfs, maar de twistplotten in de ontknoping maakten deze film voor mij in het geheel geniaal, zoniet ideaal.

avatar van xxc
xxc
Ontzéttend jammer dit..

Het begint goed.. Ik vind het altijd mooi als een film begint met iemand die het uit gaat leggen.. Maar helaas.. hier ging het helemaal fout.

Het eerste waar ik me aan ergerde was toen de assistente van 'Gandolf' haar jas uitdeed, en toen stond ze op, had ze hem weer aan.. Terwijl ze hem echt duidelijk weg had gelegd. Nou is dit natuurlijk maar een kleine detail, maar toch ergerde ik me ontzettend aan.

En toen begon de rest..

Vond het wel een mooi, origineel idee dat je door de stoel in een andere 'wereld' komt, en wat die stoel doet vond ik ook mooi. Alleen ja.. toen ik die demoon zag.. Ik weet niet precies wat het was, maar nee, het B-film achtige spatte er gewoon te veel van af.

En dan de ontknoping. Waar wij, als kijkers, er dus achter komen dat het allemaal niet echt gebeurd is en dat Nick dus eigenlijk gewoon een gestoorde gek is.
Het enige positieve daar in vond ik zijn blik, daar krijg ik wel even kippenvel van. Maar naar een tijdje ergerde ik me er gewoon kapot aan.. het duurde allemaal veel en veel te lang..

Ontzettend jammer dit.. Ze hadden er zoveel meer van kunnen maken. Een soort House on haunted hill met experimenten die ze toendertijd hebben uitgevoerd.. prachtig vind ik dat, zulke films. Helaas had ik het dus helemaal verkeerd begrepen.

En waar ik me toch wel het meest aan ergerde.. Na ongeveer 55 minuten vertelde Nick dat wij, de kijkers, ronduit debielen zijn omdat we deze film zaten te kijken. Ook vernoemde hij dat het dus een B-film was. En waar dat voor nodig was? Het had absoluut geen ene moer met het verhaal te maken.

De kaft en de achterkant, waarop het verhaal beschreven word, was zo overtuigend. Ik had er echt een goed gevoel bij. Maar dat gebeurt zo vaak.. Dat het dan naderhand een flutfilm blijkt te zijn. Ik zal toch eens minder op kaften moeten gaan letten..

Leuk!

Nogal aparte mix van een Guy Ritchie achtige vertelstijl, Clive Barker achtige setting en een hoop over-zelfbewuste B-grapjasserij. Het resultaat is redelijk uniek, én vermakelijk.

Geweldige hoofdpersonage. Killer uitstraling heeft die vent, geweldige stem ook. Maakt de voice-over stukjes al meteen heel wat leuker. Best grappige dialogen ook. Film gaat halverwege inderdaad een Barker-richting uit (met andere universums en demonen), maar daar komt weer bruut een einde aan wanneer het echte einde begint. Best apart.

Visueel best oké, ook lekker veel bloed. Niet veel gore inderdaad maar echt missen deed ik het niet. Soundtrack is ook een pluspunt. Lekker lawaaierig, veel sfeer.

Verrassend leuk filmpje dus. Gelukkig laat ik me al lang niet meer leiden door de MMscore van een film, een trailer zegt vaak veel meer. Zeer geinig horrortussendoortje. Had is visueel nog net iets beter gemogen (demoon, camerawerk soms een beetje slordig), maar verder een top horrortje.

avatar van dutchtuga
Onderhond schreef:
Lekker lawaaierig, veel sfeer.

Apart, die twee heb ik nog niet samen ontdekt in een film. Maar Barker triggert altijd mijn interesse.

dominion
Poster ziet er ook wel erg mooi uit.

dominion
Kleine tegenvaller.

Het begint heel erg sterk met een Guy Ritchie/Documentaire style intro wat gewoon erg goed werkt.
Maar daarna zakt hij inderdaad een klein beetje in.

De hoofdrolspeler heeft ook wel een vrij enge kop en ziet er ook wel moordzuchtig uit ook al loopt hij een beetje als een autistisch iemand en zijn gezichtsuitdrukking ziet er ook nogal zielloos uit net alsof hij hersendood is .
Hij acteert wel goed moet ik zeggen en hij speelde ook in Revolver van Guy Ritchie die ik gisteravond had bekeken.

Maar dan komt de demoon in beeld die er niet uitziet en ook de rest van de CGI effecten zijn crap.
Dus toch jammer dat ze hun budget hebben uitgegeven aan schaarse effecten terwijl ze met veel meer werk zonder CGI toch beter werk konden afleveren.
De asylum ziet er wel goed uit moet ik ook toegeven en geeft een beetje spanning aan de film.
Maar dan hadden ze toch het luidruchtige muziek eruit moeten laten.

Kleine 3.

avatar van lars-pixar
'Mijn recensie is niet geschikt voor mensen die deze film goed hebben gevonden'

Voor mijn idee zat ik anderhalf uur te kijken naar Andrew Howard die een look a like heeft van Luke Goss met een Jason Statham stem die hier en daar wat komische zinnen voorschotelt aan de kijker.

En dat was niet het enige waar ik om moest lachen, want het moest later spannend gaan worden met een zwart pudding monster die waarschijnlijk zo lang over de datum was dat de vliegen er om heen zwermde, oja zijn stem was trouwens ook een beetje schor...
En laten we nou ook niet het drama toneelstuk vergeten wat plaats vind in de oude inrichting, waar David Gant (Dr. Willard/Gandalf) zijn rol lekker overdreven mocht neerzetten, wat nogal irritant was.

Waar komt het bij mij op neer, slechte film die in het begin nog wel geloofwaardig overkwam, maar op geven moment helaas inzakte in zijn eigen verhaal wat nogal absurd werd neergezet.
Nou zet ik mijn persoonlijke recensie natuurlijk afgekraakt neer, wat weinig recept geeft naar de film en de kijkers die het wel goed vonden, neem mijn recensie dan maar niet te serieus, want met die opvallende quote van Andrew Howard kan je de film zelf ook niet serieus nemen (tenminste daar lijkt het op)

avatar van Rickyman
Het leuke van deze film is dat er gewoon wordt gezegd, waarom wij (vuile sukkels en debielen) deze slecht geschreven en geacteerde B-film aan het kijken zijn en of het nog erger kan.
Nee, veel erger kan niet inderdaad. Wat is dit een tijdrekkende langdradig saai gebeuren.
Enorm vervelend!