• 8.301.814 stemmen

Snow White: A Tale of Terror (1997)

Horror / Fantasy | 100 minuten

Genre: Horror / Fantasy

Alternatieve titels: Snow White / Snow White in the Dark Forest / The Grimm Brothers' Snow White

Geregisseerd door: Michael Cohn

Met onder meer: Sigourney Weaver, Sam Neill en Monica Keena

Plot Snow White: A Tale of Terror

"The fairy tale is over."

Nadat haar moeder vlak na haar geboorte omkwam in een tragisch ongeval, wordt de kleine Lilliana alleen door haar vader Friedrich en haar groottante opgevoed in hun ruime kasteel. Ze kent een zorgeloze jeugd, maar daar komt plots verandering in wanneer haar vader besluit te hertrouwen met Lady Claudia. Wanneer het zoontje van Claudia en Friedrich dood geboren wordt en blijkt dat Claudia nooit nog kinderen zal kunnen baren, wordt de frêle band tussen Lilliana en Claudia grimmiger. Claudia besluit de tiener te laten ombrengen door haar doofstomme broer Gustav. Wanneer dat mislukt slaat Lilliana op de vlucht en vanaf dat moment beroept de wraakachtige Claudia zich op zwarte magie om Lilliana voorgoed uit de weg te ruimen.

image

Little Lilliana 'Lilly' Hoffman

Maidservant Ilsa

avatar van EmDee

EmDee

De titel doet anders vermoeden maar de cast bevat toch een aantal "grote" acteurs.

avatar van Goodfella

Goodfella

Toendertijd vond ik dit ondanks het leuke gegeven een vrij standaard horrorfilmpje, dus ik hou 't maar op 2 sterren..

avatar van mikey

mikey

Saaie film. 1.5

avatar van Wizz-art

Wizz-art

Deze film was ooit genomineerd voor 3 emmy awards

avatar van SlaughterKult

SlaughterKult

mooie film vooral het einde

niet echt horror maar wel apart

avatar van psycholamp

psycholamp

• 1959 berichten

Ik heb 'm nog niet op dvd gezien....

avatar van ettertje70

ettertje70

Moeilijk om te zeggen waarom: maar het gevoel dat er meer uit te halen was.

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Zondag 5 Juli op RTL 8. Verhaal klinkt wel leuk maar de poster ziet er echt verschrikkelijk uit.

avatar van stephan73

stephan73

jumpstylemovie schreef:

Het is dan ook een TV-film en daar worden niet vaak mooie posters voor gemaakt.

avatar van silverfaustx

silverfaustx

het echte verhaal van sneeuwitje geen zoete disney...

Parisa

Nee, niet het echte verhaal. Dat is de versie met Rigg. Hier missen we bijv. ook een paar heksentrucjes. Daarvoor in de plaats krijgt de kijker nog wel wat dingen extra.

Dit is meer de horror versie van Snow White. Maar hij is daarnaast ook erg sfeervol en lekker grimmig gefilmd. Hier inderdaad ook geen blije liedjes en de acteurs zaten goed in hun rol, vooral Weaver speelde goed als wicked witch.

Ik denk dat veel Burton fans (zoals ik) hier wel wat mee kunnen.

avatar van kirelam

kirelam

Redelijk filmpje met een aantal grote acteurs.

Toch ben ik soms best wel geschrokken bij een paar stukken.

Zoals Lady Claudia dat ze van die rotte tanden opeens heeft.

Het verhaal vond ik nogal matig in elkaar gezet het kwam niet echt overeen zoals het sprookje.

Ik vond de oude damen ook zeker goed gemaakt bij de rivier.

En Sneeuwitje( Lilliana) zag er ook zeker niet verkeerd uit

Jammer dat het geen echte zeven dwergen waren maar normale mensen.

ik geef deze 3/5 ster vanwege het creepy sfeertje wat er in hangt in deze film.

avatar van Pepito

Pepito

Lekker grimmige versie van Sneeuwwitje. Volgens mij komt deze meer in de buurt van wat de gebroeders Grimm voor ogen hadden. Prima kostumering en nergens krijg je het goedkope 'tv-film' gevoel. Goede cast, Sigourney Weaver geniet zichbaar van haar rol en schmiert er op los. Het einde is gelukkig ook niet mierzoet. Al met al een aanrader onder het 'sprookjes' genre.

Parisa

Dan kan ik je deze http://www.moviemeter.nl/fi... ook aanraden.

avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

Parisa schreef:

..........Ik denk dat veel Burton fans (zoals ik) hier wel wat mee kunnen.

Burton??? Wat Burton, welke Burton??

avatar van Filmkonyn

Filmkonyn

Ace Hanlon schreef:

Burton??? Wat Burton, welke Burton??

Neem aan dat hij Tim Burton bedoeld.... (Edward Sciccorhands, Nightmare before x-mas, Sleepy Hollow, Corpse Bride, etc)

avatar van Thorak

Thorak

silverfaustx schreef:

het echte verhaal van sneeuwitje geen zoete disney...

alsof het een waargebeurd verhaal is

avatar van 606

leuke film en vooral weaver doet het leuk als badgirl.

Prachtige sprookjes achtige omgeving.

alleen maar 1 dwerg gezien

2,5 ster

avatar van thunderball

thunderball

Gisteren bekeken.

Wanneer dit werkelijk als horrorfilm bedoeld is, dan wordt de plank nog al mis geslagen, daar ik niets in die richting kon ontdekken.

Aardig sprookjesachtige film, echter voegt niet veel toe aan het al oude en bekende verhaal.

Weaver is leuk als de boze koningin, maar het is allemaal veelste soft en de dwergen werden zeer gemist.

Ik vond dat het verhaal ook vrij langzaam en niet al te geweldig (saai?) verteld werd.

De laatste tien minuten geloofde ik wel en ben ik gaan slapen.

Een vier, ofwel 2 sterren.

avatar van deccol

deccol

Sigourney doet wel vaker in niet zulke goeie films mee, en dit is daarop geen uitzondering. De film mist spanning en fatsoenlijke karakters. Erg matige uitwerking van een concept dat een veel betere film had kunnen opleveren.

avatar van Norma

Norma

Ik vond de film er erg goedkoop en sfeerloos uitzien. Enige pluspunt vond ik Weaver's vertolking van de stiefmoeder, maar voor de rest was ik ook niet bepaald over het acteerwerk te spreken. Vooral het zo nu en dan alles behalve lieftallige gekrijs van Sneeuwwitje ging me op den duur nogal irriteren. Nee, wat mij betreft is deze uitvoering van het sprookje verre van geslaagd.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Orgineel, en goede vertolkingen van Weaver en Keena. Rollen van de struikrovers komen niet uit de verf en de regie is af en toe onduidelijk. Leuk om een keer gezien te hebben. 3,0*

Filmkonyn schreef:

Ik ben een zij en ik bedoelde inderdaad Tim Burton. Zijn er meerdere Burtons in de filmwereld?

avatar van LadyAnne

LadyAnne

Deze film blijf ik eigenlijk leuk vinden. Het is een duistere versie van Sneeuwwitje, maar geen horror. Je krijgt goed inzicht in Claudia en Lilliana en hun relatie met elkaar. Ik kon me erg goed in beide personage's vinden, tot het punt dat Claudia natuurlijk Lilliana probeert om te brengen

Ook leuk waren de "dwergen", niet zo lief en schattig zoals in de animatie maar nu wat ruiger. Er mocht van mij wel wat meer diepgang komen tussen Lilliana en Will.

Het enige waar ik me eigenlijk zo nu en dan aan irriteerde was het geschreeuw van Lilliana, een heel ergerend geluid.

avatar van joolstein

joolstein

Ondanks dat erbij het onderschrift; "A Tale Of Terror" staat was de film verre van donker en sinister. Er is wat bloed te zien en de spiegel en boze stiefmoeder laten wat magie los op de onschuldige. Echter blijft het allemaal vooral erg braaf! Het kabinet met de magische spiegel is geweldig en misschien wel het engste in de film. Visueel is het wel de moeite waard en de cast met Sam Neill (vader Friedrich) en Sigourney Weaver is bovengemiddeld. Helaas is alleen de laatst genoemde lekker op dreef als de griezelige stiefmoeder Lady Claudia. Sneeuwwitje heet Lilliana en wordt gespeeld door Monica Keena maar heeft niet veel meer te doen dan mooi zijn. De zeven dwergen zijn vervangen door sociale outcasts, zonder enige uitwerking van de karakters. Daarnaast loopt het verhaal ook niet lekker. Alsof iemand goede ideeën heeft gehad maar is vergeten om ze goed uit te werken. Hiermee voegt de film weinig toe en is verder typische '90 jaren, een beetje spanning, een beetje bloed maar alles net te weinig om echt op te vallen.

avatar van thunderball

thunderball

Parisa schreef:

Beetje erg late reactie, maar kon het niet laten:

Richard Burton was toch wel een hele grote in de filmwereld.

avatar van clubsport

clubsport

heeft lang geduurt voor ik deze film eindelijk eens kon zien en na het kijken nu blijkt het toch flink anders te zijn als ik me had voorgesteld .

ik had me echt iets meer verwacht in de sfeer van de ouderwetse sprookjesvertelling compleet met dwergen en alles erbij .

deze ging meer de realistische kant op , sommige scenes waren goed geslaagd oa met de heks in het bos met de appel , maar enkele droomscenes vond ik een heel stuk minder .

Lilliane vond ik als jonge vrouw goed gecast en sigourny weaver als heks was zeker ook goed op dreef .

De scenes met Sam neill ( met name als hij ziek op bed ligt) waren minder .

Stiekum meer van verwacht maar slecht is hij evenmin .

avatar van Geno

Geno

Het verhaal mag dan wel iconisch zijn, maar dan wel in de geschreven vorm. Als film is het niet meer dan een prima gegeven om er iets moois mee te doen. De prachtige verteltrant valt weg en beelden komen ervoor in de plaats. Helaas kon de film het niet waarmaken, hoewel er alles aan gedaan is om de sfeer te pakken te krijgen. Waar m dat nu precies aan lag weet ik niet, maar ik vond elke scene te veel 'bedacht'. De poses, de kleding, en vooral de steeds hinderlijk wordende gegrimeerde gezichten. Het ging me steeds meer opvallen en irriteren. Ik wil als kijker niet ervaren hoeveel werk daarin gezeten heeft, of hoe knap dat allemaal gedaan is. Maar wat me vooral ging tegenstaan waren de hoofdrolspeelsters. Ook zij zaten vooral 'goed' te acteren. Ik wil dat dus ook niet zien. Zij moeten mij alleen maar meenemen in het verhaal. Maar ik zat alleen op hun acteerprestaties te letten. Niet overtuigend, en op een gegeven moment afschuwelijk. Dus wat mij betreft een misscast.

avatar van Noodless

Noodless

Somber griezelverhaal die het bekende thema van het sprookje een andere invalshoek geeft. Het verhaal wordt leuk weergegeven door de sfeervolle beelden en de cast is prima op dreef. 6/10