• 8.487.668 stemmen

Geregisseerd door: James Gunn

Met onder meer: Nathan Fillion, Elizabeth Banks en Michael Rooker

Releasedatum: 29 juni 2006

Plot Slither

"Horror has a new face."

Een buitenaardse plaag heeft het plattelandsstadje Wheelsy in zijn greep. Slijmerige wormen dringen de lichamen binnen van de bewoners, die prompt veranderen in bloeddorstige en vleesetende zombies en gigantisch gemuteerde monsters. Een klein groepje overlevenden, waaronder de sheriff, zijn ex-liefje, de burgemeester en een zestienjarig meisje, proberen de buitenaardse invasie te stoppen, maar dan moeten ze eerst het stadje ontvluchten.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van Shaky

Shaky

alexspyforever schreef:

Beter goed gekopieerd dan origineel en slecht uitgewerkt was wat Shaky me eens zei.

And I stand by it! maar dat geldt niet bij deze film; dit is gewoon niet zo best.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Een horror die eigenlijk geen horror is. Eerder wat komisch, maar ook daar sloeg me de bal mis met idiote misplaatste oneliners. Zelfs bij de invasie wormen en wormen bleef de nog levende cast wel erg rustig onder de feiten. Het lijkt me een typische eighties horror movie. Wel geweldig om nog eens een split body te zien!

De film is ook te onevenwichtig om goed te zijn. De aanloop duurt te lang en het einde is te vluchtig, zoals zo vaak. De personages zijn ook ontzetten oninteressant. Ook de effecten waren er niet naar, zeker niet van de ploffende vriendin of de mutatie van Grant. Elizabeth Banks mocht er overigens wel wezen in haar vintage look.

Ah, altijd wel eens fijn om dergelijk iets te zien, lekker verstand op nul, beetje supporteren voor de monsters, leuk vertier, die vleesmanie: geweldig, maar ook niet meer dan dat.

avatar van Daan258

Daan258

Tof!

Na heel wat jaren weer is opnieuw bekeken en alsnog positief verrast. Ik moet zeggen dat het er allemaal goed uit ziet voor zo'n redelijk "oude" film. Goed smerig en lekker veel gore.

Het verhaal is niet al te geweldig, maar door de vele bloederige en toch wel smerige scene's is de film leuk naar te kijken. Daarnaast ook een prima cast met goed acteerwerk.

Ook erg blij dat de film niet al te veel gefocust is op comedy.

avatar van Basto

Basto

Knotsgek!

Toch wel erg leuk en goed gemaakt deze. Had m ooit gezien toen die net uit was en er een behoorlijke hype was rond de film. Toen vond ik m ook al leuk maar beoordeelde m een beetje in het rijtje van Night of the Creeps en andere films die een ode brengen aan de horrorklassiekers van wel eer.

Maar nu zie ik de film op eigen benen staan, bovendien een vroege Gunn. En het heeft wel heel erg zijn humor en liefde voor bizarre creature en leuke personages. Heb er echt enorm van genoten.

Topper! Dikke 4*

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Voor één keer ben ik het wel eens met Basto. Is een keigoede horror; vreemd dat laagstemmers over die humor struikelen. Smerig, grappig en met een vette knipoog naar de jaren 80 horror: wat moet je nog meer hebben? Scène in de badkuip is mythisch.

avatar van JoeCabot

JoeCabot

Rednecks, wormen en zombies: dat kan eigenlijk niet foutgaan. De film komt wat traag op gang maar uiteindelijk wordt je geduld wel beloond met een slijmerig gore-festijn. Coole poster ook. 3,5*

avatar van ZAP!

ZAP!

Het lijken wel puntpaprika's op de poster...