Skinwalkers (2006)

Verenigde Staten / Duitsland / Canada
Horror

geregisseerd door James Isaac
met Jason Behr, Lyriq Bent en Sarah Carter

Een 12-jarige Amerikaanse jongen komt samen met zijn moeder per ongeluk in het middelpunt van een groot gevecht tussen twee groepen weerwolven, welke qua motivatie erg van elkaar verschillen en nu in oorlog met elkaar zijn.

trekt op niks. Heb op dezelfde avond halloween en saw 4 gezien en tegenover die films is het echt wel een lachertje

avatar van brucecampbell
Hier staat 110 min?
Bij mij klokte hij af op 82 min!

avatar van alegondatje
Een zeer slechte B film. Ik kon geen echt verhaallijn vinden en de acteurs vond ik slecht acteren. De film poster is niet representatief voor de film. Als ik een film begin te kijken, kijk ik hem altijd helemaal af. Dit keer was ik blij dat hij korter was dan aangegeven.

avatar van darkness angel19
ik vond hem wel goed!

Absoluut geen aanrader maar ook niet heel erg om te zien... Als je je verveeld en deze film hebt liggen gewoon kijken!

krc 4ever schreef:

en die films waren al helemaal niks...bagger!

red bull
beetje een saaie film. gebeurd vrij weinig, en weinig spanning. gewoon een standaard film. jammer....

avatar van Sentinel69
Sááái , te veel clichés...zonde van de tijd.

avatar van 3793
Ik ben in slaap gevallen

ik had meer schrik momenten bij de film ' roodkapje en de boze wolf'
filmduur is 110 minuten NO WAY het is maar 82 minuten gelukkig maar. 0.5

avatar van acrazylady
krc 4ever schreef:

ja maar dat zijn ook een heel ander soort films. deze kun je meer vergelijken met films zoals blood & chocolate.
persoonlijk vond ik hem wel leuk en zeker geen lachertje

avatar van Lui
Lui
eigenlijk best wel zielig, vond het totaal niet boeiend.. de film is gewoon 80 minuten te lang, ik heb hem wel afgekeken maar na 10 minuten had ik er al genoeg van.. veel te langdradig

avatar van tal1b
slechte verfilming over weerwolfjes, en wat ERG die cliche op het eind, man man

avatar van seanpuffy
twijfel geval tussen 3.5 en 4.0 maar uiteindelijk heb ik besloten 3.5 te geven.

3.5***

avatar van Boeikens
Middelmatig.

De film heeft goede elementen te bieden en verschilt hier en daar met de klassieke weerwolffilms maar het geheel is niet goed uitgewerkt.
Het eindresultaat is ook eerder iets voor de doorsnee actiefan dan voor een horrorliefhebber want het is vooral op de actie dat men voortborduurt en de horror schuift zowat naar de achtergrond.

ik heb wel naar de film gekeken maar echt eng was het niet.
meer een actiethriller, ze zeggen wel dat het weerwolven zijn maar dat zie je 1,2 keer.
maar slecht was hij niet.

avatar van Phantasm
Ik vond de film wel erg rommelig overkomen.
Hier moet je van houden, voor de liefhebber.

avatar van Noodless
Een horrorfilm die op geen enkel moment spanning of horror weet te brengen. De make-up valt ook tegen. Tja... en over het verhaal zullen we maar zwijgen. 3/10

avatar van voskat
Tandenloos samenraapseltje van andermans ideeën. Gebracht zonder fut of creativiteit.
Jammer, want er had best wat leuks gemaakt van kunnen worden.

avatar van Metalfist
Skin Walkers

Vermakelijk horror/fantasy filmpje met soms redelijk knappe effects ( Wanneer de 2 broers overeen staan in hun wolvenvorm en dat je de bliksem ziet die dan hun gezichten verlicht waardoor je hun mensengezicht ziet.) maar soms ook echt knullige effects zoals sommige van die wolvengezichten.

Het werd soms allemaal echt wel wat cliché ( De leider van de 'slechte' wolven blijkt de vader van de jongen te zijn.) maar het stoorde nooit echt.

avatar van 606
Eindelijk gezien en veel redelijk
Verhaal is oke en acteren ook
Special effect waren niet te best.
Einde is weer zo standaard

3,5 ster

avatar van Aapje81
Qua structuur heeft deze film veel weg van een western maar dan met weerwolven. Bijzonder was het allemaal niet maar ik heb me er in ieder geval niet mee verveeld. Het opperhoofd van de weerwolven was behoorlijk charismatisch. De vrouwen zagen er mooi uit en het tempo was redelijk hoog. Enig nadeel was dat sommige acteurs zo dramatisch slecht waren dat het grappig werd. Zie bijvoorbeeld de scenes in de bus met Sarah Carter. Ik kreeg er plaatsvervangende schaamte van. Carter is een mooie verschijning maar haar dialogen zouden tot het minimale moeten worden beperkt.

avatar van Biglia
matte, routineuze, mainstream weerwolvenfilm; niks aan.
vol clichés en slechte special effects.

avatar van ecnaegnev
Een van de betere weerwolf-films van het laatste decennia.
De weerwolven bleven nog deels menselijk en dit was wat van 'wolf' met jack nicholson ook zo'n goede film maakte.

avatar van TimZor
was een leuk idee maar wel erg zwak uitgewerkt had naar mijn idee veel meer in kunnen zitten. Einde was terleurstellend.

avatar van jeroentjuhhhhh
Mwha, veel en veeeeel te serieus!

Het idee is oké, niet bijzonder, niet slecht. Leuke poging iig. Maar de uitwerking is langdradig, met vlagen gewoon idioot en regelmatig saai. Laag tempo, geen goede acteurs om het op te vangen en geen gore om het interessant te houden.

Als het wat meer met een knipoog zou worden gebracht kon het nog wat zijn, kort de film daarnaast in met 20minuten en je hebt een 'oke wegkijkertje'.

Nu was het maar een zware zit.. 2*

avatar van Friday the 13 th
Dankzij zijn korte speelduur valt hij nog nipt uit te kijken. Vond het geheel nogal vrij saai. De schrikmomenten zag je al van ver af komen en het mocht toch net iets meer horror zijn.

Vooral het trage tempo nekt de film grandioos. In het begin is het nog spannend, maar na verloop van tijd heb je het allemaal gezien. Vooral het einde is slecht en waardeloos.

Alleen kijken als je echt niets anders te doen hebt.

avatar van makaku
Ik vond het een film die past bij The Twilight , een film waarbij je niet te veel hoeft na te denken, Een film die weinig spanning geeft, het einde vond ik wel erg cliché, maar ja, het was geen storende film om te kijken, een film die je op een middag kan kijken als het regent of sneeuwt

avatar van DjFrankie
Als je het plot leest denk je" my god what's this, maar valt wel mee, geen hoogstandje maar op zich wel amusant, de speelduur 82 minuten is prima, het einde is duf.
Meer horror/komedie dan wat anders.

avatar van DonOswaldo
Middelmaat troef.

Niet bijster bijzondere introductie, op de shoot-out in de stad (wat ook beter kon) na ook niet bijzonder op actievlak, spanning is er niet en visueel kan het ook beter. Ook laat het einde (en eerder al) zien dat de film zich veel te serieus neemt. Ach, ik heb tenminste een oma 10 keer neergeschoten zien worden en weer opstaan en Rhona Mitra kijk ik ook altijd wel graag naar.

avatar van xxc
xxc
Dit had ik niet verwacht..

De hoes (achterkant) zag er naar mijn mening nogal zwakjes uit, en ook het verhaal klonk niet erg overtuigend. Mijn verwachtingen waren dus laag bij deze film.. Heb het daarom ook een tijdje uitgesteld. Tot een aantal dagen geleden..

Ook bij deze film zat ik het eerste half uur met heel veel vragen en vond ik het allemaal erg onduidelijk overkomen. Maar ook hier word dit natuurlijk opgelost naarmate de tijd en de film verdergaat.. Sommige dingen vond ik een beetje vergezocht, maar dat gedeelte is zo laag vergeleken met de stukken die ik wel degelijk waardeer in Skinwalkers.
Mijn conclusie is daarom ook dat het verhaal wel degelijk interessant en boeiend was, en het eindigde met mezelf, op het puntje van mijn stoel.

De acteerprestaties zijn prima in orde. Jason Behr zie ik altijd erg graag spelen, net zoals Rhona Mitra. Beide leveren perfecte prestaties en zijn naar mijn mening zelfs wat ondergewaardeerd. Ze verdienen meer.

De kaft vind ik er wel erg goed uitzien moet ik zeggen. En dan heb ik het over de voorkant. Alhoewel het toch een beetje misleidend is, maar dat is vaak met kaften. Het ziet er mooier uit dan het is.
Het einde was totaal niet voorspelbaar en dus erg leuk!

Leuk filmpje, absoluut!

Deze film heb ik een aantal jaren geleden op Film 1 gezien en vond het destijds een behoorlijk saaie film die vol zat met clichés en ook nergens wist te boeien. Deze film is eigenlijk een slap aftreksel van een "Underworld" film. Maar waar je daar nog een fraaie en goede Kate Beckinsale in hebt spelen, spelen er hier behoorlijke flut acteurs en actrices in mee die nergens weten te overtuigen. Hoe deze film eindigt weet ik niet eens meer en ik vraag me ook af of ik het einde wel überhaupt heb gehaald.

avatar van tattoobob
Fantastisch vette poster,ik zou hem zo ophangen ergens waar mijn vrouw hem niet ziet!!!
Maar de film was een dikke tegenvaller!!!