Assassin's Creed (2016)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Verenigde Staten / Hongkong
Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Justin Kurzel
met Michael Fassbender, Marion Cotillard en Michael Kenneth Williams

Dankzij een revolutionaire technologie die de sleutel vormt tot het oprakelen van iemands genetische herinneringen weet Callum Lynch (Michael Fassbender) de avonturen van zijn voorvader Aguilar in het 15e eeuwse Spanje te beleven. Callum ontdekt dat hij afstamt van een mysterieus geheim genootschap, de Sluipmoordenaars, en bouwt een enorme hoeveelheid eeuwenoude kennis en vaardigheden waarmee hij het in het heden opneemt tegen de machtige en oppressieve Orde van de Tempeliers.

avatar van Left4Dead
Redelijk vermaak, paar prima acteurs en een heerlijke sfeer.
Niet dat het allemaal veel te bieden heeft maar mooie shots en daarmee sfeer er tussen.
Stond er technisch aardig op, de games zien er ook mooi uit maar niet echt mijn ding.
Wellicht iets teveel van hetzelfde waardoor het repeterend aandeed.

Geralt of rivia
Prima ! . Deze film heeft het zelfde gevoel als world of warcraft . Een gameverfilming . Vind het alleen teleurstellend dat ze het prachtige verhaal van ezio niet verteld hebben hadden ze beter kunnen doen en jammer dat her numner ezios family er niet in zit . Prima acteurs begrijp echt niet waarom deze fil vanaf 16 plus is vond hem zelf nog redelijk te doen . Vind het jammer dat er nu bijna geen films zoals deze gemaakt worden . Als fan van de games en boeken ben je misschien teleurgesteld dat personages als ezio niet behandelt worden maar dit is ook wel goed .

Naar mijn mening
4.0 sterren .

Vond dit best oké.

Ik game af en toe wel een beetje, maar de Assassin's Creed games hebben me nooit echt aangesproken. Ik kende dan ook niks van de setting toen ik aan deze film begon. Lijkt me achteraf gezien ook niet nodig, misschien zelfs wel een voordeel, want zo zit je niet te vergelijken tussen media die intrinsiek compleet anders zijn.

Setting en plot vond ik erg fijn. Fantasy, maar het type waar je zelf nog een beetje in moet meegaan. De film verspeelt niet al te veel tijd om alles uit te leggen, allicht dat sommigen het daarom wat warrig vinden, maar niet alles kan voorgekauwde genreclichés zijn natuurlijk. Ik vond het in ieder geval best eenvoudig te volgen allemaal, als dit al te hoog gegrepen is voor een blockbuster weet ik het ook niet meer.

Acteurs doen het ook naar behoren, zeker gezien de combinatie van het verhaal en de serieux waarmee het gebracht wordt. Visueel valt er ook weinig te klagen, de afwisseling tussen heden en verleden is fijn en voor een keertje duurt de film ook niet te lang. Echt hoogstaande cinema is het niet, maar verder weinig te klagen. Leuk tussendoortje.

Ik heb al gezien maar nu in full hd kijkt kijk er anders naar nu vind niet meer tegenvallen maar komt dat ik niet meer games ga vergelijken met films de eerste game vond ik leuk hoe ze nu zijn teveel moet je doen om de missies je moet side missies halen om uberhoud te game te kunnen hallen

Prima mee vermaakt. 1 van de betere game verfilmingen . Locaties mooi in beeld gebracht. Mag zeker een vervolg van komen

avatar van horizons
Dat was best pruttel.

Volgens mij kregen alle acteurs de opdracht om mysterieus te kijken alleen leek het meer of ze iets dwars hadden zitten. Normaliter toch wel acteurs die iets kunnen.

Sommige actie scènes zagen er toch wel goed uit, was alleen waar donker op momenten.

Jammer, aangezien mij dit soort films normaal gesproken wel liggen.