ad

Avontuur / Sciencefiction | 115 minuten

Genre: Avontuur / Sciencefiction

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Verenigde Staten / Hongkong

Geregisseerd door: Justin Kurzel

Met onder meer: Michael Fassbender, Marion Cotillard en Michael Kenneth Williams

Releasedatum: 21 december 2016

Over Assassin's Creed

"Your destiny is in your blood."

Dankzij een revolutionaire technologie die de sleutel vormt tot het oprakelen van iemands genetische herinneringen weet Callum Lynch (Michael Fassbender) de avonturen van zijn voorvader Aguilar in het 15e eeuwse Spanje te beleven. Callum ontdekt dat hij afstamt van een mysterieus geheim genootschap, de Sluipmoordenaars, en bouwt een enorme hoeveelheid eeuwenoude kennis en vaardigheden waarmee hij het in het heden opneemt tegen de machtige en oppressieve Orde van de Tempeliers.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Father Raymond

Abstergo Güvenlik Müdürü

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Redelijk vermaak, paar prima acteurs en een heerlijke sfeer.

Niet dat het allemaal veel te bieden heeft maar mooie shots en daarmee sfeer er tussen.

Stond er technisch aardig op, de games zien er ook mooi uit maar niet echt mijn ding.

Wellicht iets teveel van hetzelfde waardoor het repeterend aandeed.

avatar van Geralt of rivia

Geralt of rivia

Prima ! . Deze film heeft het zelfde gevoel als world of warcraft . Een gameverfilming . Vind het alleen teleurstellend dat ze het prachtige verhaal van ezio niet verteld hebben hadden ze beter kunnen doen en jammer dat her numner ezios family er niet in zit . Prima acteurs begrijp echt niet waarom deze fil vanaf 16 plus is vond hem zelf nog redelijk te doen . Vind het jammer dat er nu bijna geen films zoals deze gemaakt worden . Als fan van de games en boeken ben je misschien teleurgesteld dat personages als ezio niet behandelt worden maar dit is ook wel goed .

Naar mijn mening

4.0 sterren .

Onderhond

Vond dit best oké.

Ik game af en toe wel een beetje, maar de Assassin's Creed games hebben me nooit echt aangesproken. Ik kende dan ook niks van de setting toen ik aan deze film begon. Lijkt me achteraf gezien ook niet nodig, misschien zelfs wel een voordeel, want zo zit je niet te vergelijken tussen media die intrinsiek compleet anders zijn.

Setting en plot vond ik erg fijn. Fantasy, maar het type waar je zelf nog een beetje in moet meegaan. De film verspeelt niet al te veel tijd om alles uit te leggen, allicht dat sommigen het daarom wat warrig vinden, maar niet alles kan voorgekauwde genreclichés zijn natuurlijk. Ik vond het in ieder geval best eenvoudig te volgen allemaal, als dit al te hoog gegrepen is voor een blockbuster weet ik het ook niet meer.

Acteurs doen het ook naar behoren, zeker gezien de combinatie van het verhaal en de serieux waarmee het gebracht wordt. Visueel valt er ook weinig te klagen, de afwisseling tussen heden en verleden is fijn en voor een keertje duurt de film ook niet te lang. Echt hoogstaande cinema is het niet, maar verder weinig te klagen. Leuk tussendoortje.

Ik heb al gezien maar nu in full hd kijkt kijk er anders naar nu vind niet meer tegenvallen maar komt dat ik niet meer games ga vergelijken met films de eerste game vond ik leuk hoe ze nu zijn teveel moet je doen om de missies je moet side missies halen om uberhoud te game te kunnen hallen

avatar van Komodo Dragon

Komodo Dragon

Prima mee vermaakt. 1 van de betere game verfilmingen . Locaties mooi in beeld gebracht. Mag zeker een vervolg van komen

avatar van horizons

horizons

• 1949 stemmen

Dat was best pruttel.

Volgens mij kregen alle acteurs de opdracht om mysterieus te kijken alleen leek het meer of ze iets dwars hadden zitten. Normaliter toch wel acteurs die iets kunnen.

Sommige actie scènes zagen er toch wel goed uit, was alleen waar donker op momenten.

Jammer, aangezien mij dit soort films normaal gesproken wel liggen.

Ik snap de lage score niet trouwens.

Goeie film.

Je moet ervan houden.

Goed verhaal.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Al nooit een fan geweest van de game, wegens de vele controls en functies, en nu evenmin van de film. De film ansich kan daar weinig aan toe daar hij gewoon het verhaal van de game volgt.

Aangezien ik de game nooit uitgespeeld heb weet ik de balans heden versus verleden niet. Met wat ik echter nog wel weet is dat ik alleen maar in de middeleeuwen zat. Een overwicht die nu duidelijk de andere kant opslaat en hoofdzakelijk rond de regressie, het doel en gekonkel draait. Ongeacht of deze 70/30 balans de game eer aan doet is het voor mij een uitgemaakte zaak dat de heden lijn eigenlijk totaal niet boeiend is.

Is er dan niets aan? Nee, de film heeft toch nog een paar aardige elementen zoals een rits acteurs die toch wel hun best lijken te doen, daarnaast heeft de film een bij tijd en wijlen prachtige soundtrack en vind ik de stijl, montage en aankleding van de belevenissen rond Aguilar om van te watertanden. De achtervolgingsscène, maar ook de scene op het schavot voor de terechtstelling zijn fenomenaal qua kleurenfilters, actie, choreografie en spektakel. Het is spijtig te noemen dat de balans van de film niet meer naar deze lijn doorslaat of dat de film alleen maar Aguilar volgt in zijn tijd. Dat was heel wat meer te pruimen geweest dan de mix die het nu is.

Nee, Assassin's Creed is niet best, en dat terwijl de film in principe weinig verkeerds lijkt te doen als ik de verhaallijn van de game er op na sla. Op sentiment hoeft de game/film niet te rekenen, net zo goed dat de film niet bepaald mijn genre is, daarom is de film ondanks zijn goede momenten mede door het matige verhaal niet aan mij besteed.

avatar van feyenoord126

feyenoord126

Henk Tenhagen schreef:

Ik snap de lage score niet trouwens.

Goeie film.

Je moet ervan houden.

Goed verhaal.

Je derde regel beantwoordt je eerste.

avatar van Ummmagummma

Ummmagummma

Mijn oudste zoon wilde deze graag eens zien, hij heeft één van de latere spellen uit de serie, en ik heb meer dan 10 jaar geleden ook eens gespeeld, ik weet niet meer of het de eerste of de tweede game was.

Wat me was bijgebleven was de freerunning style gameplay, overal kun je uiteraard rennen, springen, klimmen of je verstoppen. Leuk gegeven, mooie graphics, maar vooral de mooie omgeving in het spel vanaf hoge punten of birdseye was me bijgebleven.

Het lastige met het verfilmen van games is dat het vrijwel ondoenlijk is. Het verhaal in games is vaak vrij dun, het gaat meer om de actie en de sfeer. Je loopt dan het risico dat je naar een Youtube gameplay filmpje zit te kijken met geren, gevechten, gespring en geklauter, en dat is voor een groot deel van de tijd ook zo. Gamers blij...

Ik niet zo, het verveelt op YouTube ook al snel.

Cinematografisch gezien biedt het mogelijkheden, ik noemde de mooie omgeving in de spellen al, en de vogelvlucht perspectieven. Helaas kan deze film anno 2016 niet tippen aan de games, veel blur, mist en/of rook, donker ook, maar weinig sightseeing op niveau, da's nou jammer...

Het verhaal is zoals gezegd vrij dun, twee elkaar bestrijdende eeuwenoude organisaties, de appel (van Eva?) uit Eden bevat kennis die gebruikt kan worden om alle mensen hun vrijheid te ontnemen, de ene club wil dat, de "goeien" vechten daartegen. Tel daar de matige dialogen en screenplay bij en je weet dat je het daar ook niet van moet hebben.

Prachtige sterrencast, maar als er niet de tijd wordt genomen om de karakters te ontwikkelen en de dialogen zijn nietszeggend dan kunnen ook grote mannen als Fassbender en Irons niet veel beginnen.

Gemiste kans, hier hadden de game karakters vorm kunnen krijgen, hadden we van prachtige middeleeuwse Spaanse dorpjes en steden kunnen genieten, een mooi verhaal wellicht voor een volgende game of filmreeks.

Maar helaas.