• 11.278 nieuwsartikelen
  • 9.026.012 stemmen

As Above, So Below (2014)

Horror | 93 minuten

Genre: Horror

Geregisseerd door: John Erick Dowdle

Met onder meer: Perdita Weeks, Ben Feldman en Edwin Hodge

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 4 september 2014

Plot As Above, So Below

"The only way out is down"

Onder de straten van Parijs liggen kilometers aan gangenstelsels, de eeuwige thuishaven van talloze zielen. Wanneer een team van ontdekkingsreizigers het doolhof van botten verkent, ontdekt men het duistere geheim dat binnen deze stad van de doden ligt verscholen.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Hoofdpersonage draagt de naam Marlow, zoals de figuur in Conrads Heart of Darkness... Toeval?

avatar van goongumpa

goongumpa

Vrij belachelijk verhaal, maar het wordt wel amusant gebracht. Dat ligt vooral aan de geweldige locatie. De speleologie-toestanden zijn het engste. Hoe meer ze van de bovennatuurlijke horror laten zien, hoe minder eng het wordt. Found footage idee wordt overigens niet consequent volgehouden, vond ik wel storend. Maar in zijn subgenre een aardige wegkijker.

avatar van ILDIB

ILDIB

Potver Wat had deze film met momenten weer een hoop creepyness waarbij je je echt niet goed voelt van de spanning. Helaas houdt ie t niet helemaal vol en valt t het her der weg. Gelukkig bijna zou je zeggen want wat een intensiteit a la blair witch. Da's niet te doen. Niet alle eng bedoelde momenten komen dus eng over en dat is jammer. Zoals goongumpa zegt inderdaad.

avatar van DiDa

DiDa

Herzien! Het blijft een sterke found footage film die zoveel meer is dan op het eerste gezicht lijkt.

Gaaf zoals Dante's Inferno hier is weergegeven. Maar hier is al genoeg over geschreven hierboven.

sterren blijven staan! 4*

avatar van Rarara

Rarara

niet veel nieuws onder de zon, of onder de grond. enge spelonken diepe gangen enz. zou genoeg moeten zijn maar dan komt die paranormale bullshit er bi… sund

avatar van Warning

Warning

Prima decor wel..

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Toffe setting in deze naargeestige found footage die gelukkig weinig aan jumpscares doet maar het voornamelijk moet hebben van zijn claustrofobische sfeer.

avatar van KiwiKiller97

KiwiKiller97

Prima filmpje wel. ondanks dat ik vaak found-footage afkraak viel het me hier absoluut niet tegen. Ondanks dat het soms natuurlijk een ietwat chaotische kijkervaring kan opwekken vond ik dat juist goed passen in de film. Door de smalle gangetjes en de verdere setting klopt dit gevoel ook. Door de found footage merkte ik ook dat sommige scènes nog net even iets beter binnenkomen zoals dat moment waarop Benji vast komt te zitten tijdens het kruipen door de tunnel

Ook het verhaal was goed. Er zat aardig wat diepgang in waarbij vele klassiekers en behoorlijk wat occulte dingen voorbij komen.

Al met al heb ik mij zeer vermaakt met dit filmpje, 4*

Ik moet overigens wel nog even 1 ding kwijt: Ik was wat berichtjes hier aan het lezen en ik las mensen die aan het zeuren waren over 'bovennatuurlijke dingen' en 'ongeloofwaardig wat er gebeurt'. Sorry maar moeten we jullie er even aan helpen herinneren dat we het hier hebben over een horrorfilm en een documentaire?