As above, So Below (2014)

Horror / Thriller

geregisseerd door John Erick Dowdle
met Perdita Weeks, Ben Feldman en Edwin Hodge

Onder de straten van Parijs liggen kilometers aan gangenstelsels, de eeuwige thuishaven van talloze zielen. Wanneer een team van ontdekkingsreizigers het doolhof van botten verkent, ontdekt men het duistere geheim dat binnen deze stad van de doden ligt verscholen.

avatar van Filmkriebel
Hoofdpersonage draagt de naam Marlow, zoals de figuur in Conrads Heart of Darkness... Toeval?

avatar van goongumpa
Vrij belachelijk verhaal, maar het wordt wel amusant gebracht. Dat ligt vooral aan de geweldige locatie. De speleologie-toestanden zijn het engste. Hoe meer ze van de bovennatuurlijke horror laten zien, hoe minder eng het wordt. Found footage idee wordt overigens niet consequent volgehouden, vond ik wel storend. Maar in zijn subgenre een aardige wegkijker.

avatar van ILDIB
Potver Wat had deze film met momenten weer een hoop creepyness waarbij je je echt niet goed voelt van de spanning. Helaas houdt ie t niet helemaal vol en valt t het her der weg. Gelukkig bijna zou je zeggen want wat een intensiteit a la blair witch. Da's niet te doen. Niet alle eng bedoelde momenten komen dus eng over en dat is jammer. Zoals goongumpa zegt inderdaad.

avatar van DiDa
Herzien! Het blijft een sterke found footage film die zoveel meer is dan op het eerste gezicht lijkt.
Gaaf zoals Dante's Inferno hier is weergegeven. Maar hier is al genoeg over geschreven hierboven.

sterren blijven staan! 4*