Chernobyl Diaries (2012)

2,72

Horror / Thriller

geregisseerd door Bradley Parker
met Jesse McCartney, Jonathan Sadowski en Nathan Phillips

Een groep van zes jonge toeristen besluit om - weg van de vaste en verplichte wegen - een 'extreme tourgids' in te huren. De gids brengt hen naar de stad Pripyat, de voormalige thuisbasis van de arbeiders van de Tsjernobyl kernreactor, maar nu al 25 jaar een desolate stad. Na een korte verkenning van de verlaten stad, ondervindt de groep dat ze vastzitten op deze plaats. Al snel ontdekken ze dat ze er niet alleen zijn...

216 BERICHTEN 54 MENINGEN
avatar van Sherrytjuh
geplaatst: 7 juli 2015, 04:13 uur [permalink]
Leuk voor als je een keer niks te doen hebt, maar verwacht er niet te veel van.
Was af en toe wel spannend.

avatar van Daan258
geplaatst: 15 augustus 2015, 16:45 uur [permalink]
Na 3 jaar weer is bekeken.
Geen slechte film, nog steeds erg vermakelijk maar wat had ie vele malen beter kunnen zijn.
De setting en sfeer zijn echt fantastisch in de film. Alleen jammer dat het nergens echt spannend word en niet zo veel gebeurd. Ze hadden hier zoveel meer van kunnen maken, maar al met al blijft mijn stem van 3,0* zeker staan.

avatar van K. V.
geplaatst: 22 september 2015, 21:26 uur [permalink]
'k had hier eigenlijk maar lage verwachtingen omwille van Paranormal Activity, maar deze vond 'k toch wel te pruimen.
'k vond het een goeie opbouw en toch wel boeiend verhaaltje. De onbekende cast deed het ook wel prima en de setting was ook eens iets anders.
Niet echt een horrorfilm, eerder thriller, maar daarom niet minder de moeite om eens gezien te hebben.

avatar van Zandadder
geplaatst: 15 november 2015, 14:56 uur [permalink]
HALVE TAMME. schreef:
Herzien zonder dat de verveling toeslaat,de 3,5* die ik
toen der tijd gegeven had blijft staan als een huis.

Geen typische zondagmiddagfilm maar idem hier.

geplaatst: 5 februari, 12:38 uur [permalink]
Geweldige locatie om zo'n film tot stand te brengen.
Vond het wel jammer dat Uri ons zo snel verliet had een grote rol kunnen hebben in het beschermen van zijn klanten.

avatar van SmackItUp
geplaatst: 13 februari, 09:22 uur [permalink]
Dit viel me toch alleszins mee. Chernobyl Diaries heeft natuurlijk al een grote plus, en dat is de locatie. Intrigerend, maar vooral erg desolaat en beangstigend. Verder heeft het verhaal niet zoveel om het lijf, de acteurs zijn maar matig (wist niet dat McCartney acteerde?), en is er weinig horror te bespeuren. Maar sfeervol is het zeker en de film kent enkele spannende scènes.

3*.