Untraceable (2008)

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Gregory Hoblit
met Diane Lane, Colin Hanks en Billy Burke

Jennifer Marsh is agente bij de speciale internetdivisie van de FBI. Ze brengt haar nachten door met het opsporen van oplichters, perverselingen en andere criminelen, die verscholen gaan achter de schijnbaar veilige dekmantel van het internet. Dan stuit zij met haar divisie op het lugubere killwithme.com, een mysterieuze site die bezoekers getuige laat zijn van de meest heftige martelingen, eindigend in de dood. Hoe meer bezoekers de site krijgt, des te eerder het slachtoffer overlijdt. Jennifer moet er voor zorgen dat deze bloeddorstige gek wordt gestopt, voordat er nog meer slachtoffers vallen. Dan maakt deze moordenaar het persoonlijk...

avatar van IH88
Untraceable

Erg matig. Sfeervol en gruwelijk is het allemaal wel, maar het verhaal is slecht en voorspelbaar en de dader straalt totaal geen dreiging uit. Jammer dat hij zo snel in beeld komt want daardoor is de spanning totaal weg. En vanaf het begin weet je eigenlijk wel wie er ontvoert gaan worden en hoe de film gaat eindigen. Gelukkig is Diane Lane er nog die heel wat van haar rol weet te maken en de film nog het aanzien waard maakt. Een fabelachtige prestatie.

Tarkus schreef:
Goede film met een goed scenario, maar toch had ik er, na het zien van de trailer, meer van verwacht.
De acteerprestaties zijn wel goed, maar het einde is me wat te voorspelbaar.
Het doet ook allemaal een beetje aan de 'Saw'-filmen denken, maar dan iets minder gruwelijk in beeld gebracht al zijn de moordvallen niet minder gruwelijk, maar wordt meer aan de verbeelding overgelaten.
Het is geen topfilm maar ik heb toch met spanning deze film uitgekeken, maar het einde is, zoals reeds gezegd, wel voorspelbaar.

Opnieuw geboeid gekeken, na 10 jaar een tweede keer dus.
En blijf bij mijn eerste mening goede film maar het einde was te voorspelbaar.
Wat ik 10 jaar geleden nog niet wist, Colin Hanks is de zoon van...

avatar van Left4Dead
Maar weer eens gezien, blijft een prima werk. Hoblit heeft een aantal prima werken gemaakt en deze past goed in dat rijtje thuis. Niet te overdreven, best interessant en voor die tijd origineel. Goed acteerwerk, een goed script en dito regie. Leuk verhaal dat je pakt en de clue tot bijna op het einde bewaart laat.

Prima werk, meermaals gezien en blijft goed.
7,5/10, hier 3,5**

avatar van =EL!ZE=
Goede thriller....

Had alleen wel gehoopt dat we de killer of direct zouden zien of pas op het allerlaatste moment.
Ook had Marsh een paar hele knullige actie's voor een FBI agente.