Horns (2013)

Verenigde Staten / Canada
Fantasy / Horror

geregisseerd door Alexandre Aja
met Daniel Radcliffe, Juno Temple en Kelli Garner

Ig Perrish (Daniel Radcliffe) wordt beschuldigd van de gewelddadige verkrachting en moord op zijn vriendin (Juno Temple). Hij houdt stug vol het niet gedaan te hebben en vlucht in drank. Maar als hij de volgende ochtend wakker wordt, heeft hij niet alleen een enorme kater. Ook groeien er opeens hoorns uit zijn hoofd. Daar blijft het niet bij, want Ig ontdekt dat zijn hoorns mensen aanzet om fouten op te biechten en toe te geven aan hun egoïstische impulsen. Hij besluit zijn bizarre, maar effectieve nieuwe kracht te gebruiken om uit te zoeken hoe zijn vriendin echt om het leven is gekomen en wraak te nemen op de dader.

Ik had een hele lage verwachting van de film omdat ik al wat negatieve reacties had gehoord.
Echter viel deze film me zeker niet tegen.
Ik vond hem echt heel goed! Hij bleef geboeid. (en dat zegt heel wat, ik val meestal in slaap bij films)
Veel verschillende genres romantiek, komedie en ook hier en daar een beetje horror/ thriller.
Ontzettend goede film wat mij betreft! Zeker het kijken waard!

Brabants schreef:
Joe Hill de pseudoniem voor King wist mij als schrijver nog niet te raken.

Het is geen pseudoniem voor King, maar het is King's zoon.

avatar van Brabants
AmazingPP schreef:
Het is geen pseudoniem voor King, maar het is King's zoon.

Je meent het!! Uiteraard was me dat niet ontgaan. Maar hij gebruikt deze naam beroepssmatig en juist niet King. That's all....

Brabants schreef:

Maakt mij niet uit hoor. Ik dacht: ik maak je er even op attent.

avatar van Brabants
AmazingPP schreef:
Maakt mij niet uit hoor. Ik dacht: ik maak je er even op attent.

Maakt mij ook niet uit hoor. Vandaar maak ik je er even op attent dat het wel degelijk een pseudoniem is.

Joe Hill: 'How I escaped the shadow of my father, Stephen King' - telegraph.co.uk

Dit is nog maar een artikel over de zoon van.

Brabants schreef:

Dit is nog maar een artikel over de zoon van.

Ja, een pseudoniem van de zoon, maar ik dacht in eerste instantie dat je zijn vader zelf bedoelde. Ach... Wat maakt het uit. Het is een gave film! Het boek is tien keer beter, maar de verfilming is naar mijn mening vet oké.

avatar van John Milton
Toch een ruim half puntje omhoog bij herziening.

avatar van Franza
Vaak eraan gedacht om de film te gaan kijken maar het is er nooit van gekomen.
Na een zoektocht op netflix toch maar is gaan kijken.

Het is een goede leuke film om te zien, alhoewel ik de Horror niet echt herken in de film

Echter is het wel jammer dat de moordenaar makkelijk te voorspellen is met een beetje logisch denkwerk.
Iedereen spreekt namelijk de waarheid behalve degene die hem geloven dat hij niet de killer is, logisch dat de enige die hem geloofd de killer is.
Maar dat maakt de film niet minder vermakelijk maar wel minder mysterieus.

Toch al met al een 3,5!

avatar van Shadowed
Film met een dalende lijn.

Het begin van deze film (eerste 30 minuten vooral) haddenvan mij een 3,5* naar een 4* gekregen, maar als de film in het tweede deel stapt zwakt hij af en neemt hij flink gas terug.

Radcliffe speelt weer een goede rol, en de rest was bij vlagen ook wel lollig. Alleen Minghela viel me een beetje tegen. Juno Temple had ook niet veel overtuiging bij vlagen, alhoewel ze niet veel tekst had, Carpenter (haar als kind) speelde wel beter.

Het Fantasy gedeelte was erg leuk, Horror is er niet erg veel en de drama / zwarte humor is ook wel goed. Jammer van een wat zwakker tweede deel.

avatar van perceived
A-typische en sfeervolle "Horror" met een ratjetoe aan genres die echter mooi met elkaar zijn vervlochten. Wat mij betreft juist een pluspunt dus. Aardige soundtrack ook. (o.a. the Pixies, altijd tof)

avatar van triqo
Zelfs nog een stukje Twin Peaks kwam voorbij: Het café had wel erg veel weg van ''Twede's Cafe waar er zelfs nog een cherry pie werd aangeboden . Heather Graham die een van de serveersters speelde. Ook nog een scene die sterk aan de ''Roadhouse'' deed denken, zat erin verwerkt en nog de gebruikelijke boomstammentrailers

Voegde verder niet heel veel toe, vond die fase ook wat minder. Maar voor de TP fans is het wel leuk natuurlijk

avatar van ILDIB
Wel een dikke 3. Film heeft hele goede punten en bijzonder fraaie soundtrack. Echter het absurde is soms net te voor een hoger cijfer.

avatar van pierre18
Het bijzondere is dat je de volgende dag geregeld aan deze film blijft denken. Hilarisch, horror, liefdesdrama, het vliegt je allemaal om de oren, maar het vreemde is; het past er ook allemaal bij. En dat is lang geleden dat ze zo sterk dit konden plaatsen in een film. Een tijd geleden dat ik zo'n mengelmoes heb gezien. Sterk verhaal trouwens met goede subplotten en daarom een tweede kijkbeurt waard. Er zit echt meer in deze film.

avatar van Lovelyboy
Aparte film met leuke aspecten maar ook mindere dingen.

Het uitgangspunt is heel aardig, vooral de mensen die aan Ig hun 'biecht' doen, over de meest vreselijke dingen die ze uit willen voeren, vind ik erg humoristisch. Vooral een acteur als Radcliffe te zien in een rol buiten Harry Potter is interessant, heeft zo'n acteur meer te bieden? Ja, best wel.

Een beetje gruwel, mysterie, liefdesdrama...het heeft van alles wat en is best aardig. Vooral de transformatie en terug is interessant en staat wellicht voor de mens zelf die zowel goed en kwaad in zich heeft, maar daar vaak ook mee worstelt. In dit geval zien we in tegenstelling tot de andere mensen kennelijk de ware gemoedsrust van Ig.

Hoewel leuk, vermakelijk en humoristisch weet Horns niet altijd mijn aandacht beet te houden. Eindoordeel is dan ook; leuk voor een keer, maar niet meer dan dat.

avatar van Roger Thornhill
Zo'n leuk en apart uitgangspunt wekt altijd interesse, maar langzaam maar zeker verandert de film dan een beetje in een gewoon dertien-in-een-dozijn-moordmysterie met Ig die merkwaardig genoeg zomaar onopgemerkt door het kleine stadje kan blijven dwalen. De climax met die stand-off met z'n vieren in het bos en dat gedoe met die slangen is ook niet erg spannend, maar de cast doet in ieder geval z'n best en maakt best veel goed. Desalniettemin na het leuke begin wel een teleurstelling, en dan sluit ik me eigenlijk in grote trekken toch bij mijn voorganger aan.

Ik vond het maar een aparte film. Door het romantische uitgangspunt nog net een voldoende.