Quarantine (2008)

Horror / Thriller

geregisseerd door John Erick Dowdle
met Jennifer Carpenter, Jay Hernandez en Johnathon Schaech

Televisiejournaliste Angela Vidal en haar cameraman lopen mee met de lokale brandweer. Wanneer er een dringende oproep binnenkomt besluiten ze mee te gaan. Ze komen terecht in een klein flatgebouw, waar de politie al aanwezig is vanwege een angstaanjagend geschreeuw in een van de appartementen. Wat in eerste instantie op een doodnormale routineklus leek, begint echter langzamerhand te veranderen in een gruwelijke en duistere nachtmerrie.

avatar van mikey
Afgrijselijke remake van die belabberde Spaanse onzin. Niet eens slechter dan Ruc1, slechts 1 op 1 verfilmd wat natuurlijk ook weer heel suf is. Maar kwaliteitsverschil heb ik niet kunnen ontdekken. Rennen, vliegen, vallen en weer opstaan kunst en vliegwerk. Lekker hysterisch doen. Dat de cameraman blijft filmen terwijl de anderen het vuile werk moeten doen, valt niets over tuh zeggen. Rennende zombies in het trappenhuis maar toch dat ding van 15 kilo meesjouwen tot de laatste scene, ook prima, zal wel.

Niet om aan te zien. Verder geen mening.

avatar van xKoSai
Deze daarnet gezien. Film is op zich niet zo heel slecht. Spanning zit er over heel de film wel in.

Maar die bewegende camera is iets 'te' overdreven. Om niet te zeggen gek van te worden.

avatar van misterdhdh
Wist niet dat dit een remake was van rec, anders had ik waarschijnlijk nooit aan dit filmpje begonnen. Ik zag dat het verhaal wel enorm overeenkwam met rec, maar wist dus niet dat het van hetzelfde was. Rec kon mij ook niet enorm overtuigen, al was het zeker geen slecht filmpje. Quarantaine is toch een wat overbodige remake, was veel beter geweest als ik niet wist hoe het allemaal zpu verlopen, ik wist alles nog wat er in rec gebeurde. Ze hebben letterlijk alles behouden van rec, misschien paar kleine dingen toegevoegd. Acteerwerk is wel nog aardig, ook de journaliste kon mij overtuigen. Natuurlijk weer een paar domme acties die sommige personages maken, vooral de politieagenten. Jammer genoeg wist ik ook hoe hij zou eindigen, dan krijg je meteen het spannendste deel van de film, al was het einde in rec toch iets spannender en blijf je op het einde toch met een dubbel gevoel achter, opeens is het gedaan. Al bij al leuk om eens te bekijken, maar heb er niet ten volle van genoten omdat ik me nog alles van rec herinnerde en dit toch allemaal hetzelfde is. Verhaal op zich is wel leuk, maar ze hebben er niet alles uitgehaald. Verhaal kon nog veel spannender, en meer schrikmomentjes was ook leuk geweest. Vond rec beter, enger, meer chaotischer en realistischer overkomen.
2.5/5

avatar van Mr-Mcmovie
Heb toen (REC) uitkwam die gezien had daar heel veel van verwacht namen de goede beoordeling de film hie rop moviemeter kreeg, maar persoonlijk vond ik er niet heel veel aan dus ben ik nooit met de vervolgen begonnen van REC, maar had al lang zin in de remake dus was het tijd voor Quarantine.

Helemaal het zelfde als het orgineel alleen in het amerikaans. Elke scene en elke plaats echt alles lijkt helemaal het zelfde als REC alleen de taal is anders dus is wel leuk voor de kijker die niet van internationale films houdt dus het alleen goed weet te vinden met het amerikaans.

Carpenter was een goede keuze voor de hoofdrol, verder Jay Hernandez als de brandweerman wat typisch amerikaans is een acteur de rol geven die spaanse roots heeft en hopla het is in orde.

QUarantine bevat wel erg goede scenes met een goed budget en dan heb ik het over die scenes als er iemand van een verdiep naar beneden valt wat helemaal niet goedkoop er uit zag, maar dat had ik wel verwacht van regiseur John Erick Dowdle die we goed overweg kan precies met found foutage horror films die niet low budget zijn (kijk nar zijn As above So Below)

Het einde was natuurlijk het beste wat ik ook vond bij de film REC verder allemaal eens leuk voor een keertje meer niet.

avatar van n00r
Vond REC eigenlijk vies tegenvallen. Van deze had ik juist verwacht dat die nog slechter zou zijn maar hij is goed uitgepakt. Gewoon leuk voor één keer.

avatar van john mcclane 2
rec is inmiddels een soort van klassieker.
en dan is de US remake niet ver weg.
om nou te zeggen dat hij tegen viel: meh ,,nee.
maar echt goed wil het maar niet worden.
net geen voldoende