Quarantine 2: Terminal (2011)

Alternatieve titel: Quarantine 2

Horror / Mystery

geregisseerd door John Pogue
met Mercedes Masöhn, Josh Cooke en Mattie Liptak

Wanneer een passagier op een vlucht naar Nashville ernstig ziek wordt door een mysterieus virus maakt het vliegtuig een noodlanding op een groot vliegveld. Jenny, een heroïsche maar onervaren stewardess, zorgt voor de veiligheid van de passagiers. Ze zijn opgelucht wanneer een aantal zwaar uitgeruste ambulances, politiewagens en de CDC (Amerikaanse Dienst voor ziektepreventie en -bestrijding) arriveren, maar dan blijkt al snel dat ze in quarantaine geplaatst worden en gevangen zitten op het vliegveld. Jenny wil absoluut ontsnappen en roept de hulp in van een van de overlevende passagiers, de kleutermeester Henry, om een plan te bedenken om te overleven.

Een wereld van verschil met het eerste deel. Gelukkig werd het geen vervolg op deel 1 en dus een 'remake' van Rec. Allemaal vrij voorspelbaar, maar toch nog vermakelijk.

avatar van Minority_Check
raar dat ze voor deze tweede deel een andere richting hebben gekozen dan de spaanse
die was veel beter
ik vond deze wel beter dan de eerste quarantine

avatar van galaxydriver32
Dit is zeker een goede film, ik heb me hier zeker mee vermaakt. Echt mijn type horror/thriller. Ik vond het leukste personage: Nicca (die Duitse meid, met blonde krullen).

avatar van tattoobob
Ik vond deze weg die ze in geslagen hebben wat tegenvallen
Ik vond de eerste een tikkeltje beter!

avatar van danny61
ik vond het eigenlijk allemaal niet zo veel , goed voor eenmalig te zien daarmee is dan alles gezegd ik geef 1,5 op 5

avatar van bjerik76
toch wel goed spannend filmpje.
Simpel verhaal, alleen jammer dat het achteraf zombies bleken te worden.

Op zich begreep ik de reden / motivatie wel van de dader.
Alleen klopt het volgens mij niet dat als je de overbevolking wil minderen, dat je er dan zombies van laat maken, die zijn toch juist niet dood, of makkelijk dood te maken, als het zo snel verspreid , en er zijn er maar tientallen met een tegengif?, dat werkt dan nooit tegen zulke groot groeiend aantal zombies op.
alleen het tegengif van het virus bleek toch niet te werken, die zombies hoorde je hem nooit over klagen dat dat NIET de bedoeling was. creeer dan gewoon een dodelijk virus.

afin, leuk voorspelbaar filmpje met wat schrikjes hier en daar,
Niet erg nep of goedkoop. lokatie op een luchthaven was wel weer eens wat anders.

avatar van Richard_Voorhees
Nog een best vermakelijke sequel op de Amerikaanse versie van [Rec]. John Pogue heeft er heel wat nieuwe en originele (voor de [Rec] serie althans) dingen in gestopt. Het hele gebeuren rondom het vliegtuig en de terminal, het plot en de oorsprong van de infectie.
Het wijkt allemaal af van wat ze met de originele serie hebben gedaan en dat is wel leuk.
Helaas is het acteerwerk van een niet al te geweldig niveau en is het filmpje ook erg voorspelbaar.

avatar van Shinobi
"It's just not my day to fly."

Waar het eerste deel nog een regelrechte kopie was van het Spaanse equivalent [Rec] (2007), gaat dit vervolg een totaal andere kant op. Een op zichzelf staande sequel. En nog geen zo slecht eigenlijk, wat ik niet had verwacht aangezien ik deel één echt slecht vind.

De film speelt zich af op twee locaties, namelijk het vliegtuig zelf en later de terminal. Waar de spanning nog best goed te voelen is in het vliegtuig - het claustrofobische komt goed over -, zakt het wat in eenmaal aangekomen bij de terminal. Het beklemmende gevoel kwam helaas nergens meer terug.

Het is jammer te noemen dat ze zijn afgestapt van het handycam principe. Daarnaast gebeurt er eigenlijk niet zoveel bijzonders, de kills kunnen er mee door. Maar de cast deed me m.u.v. van de leuke stewardess Jenny vrij weinig.

Al met al niet goed, maar ook weer niet slecht. Je komt er de avond wel mee door.

2,5 Sterren.

avatar van Skuller
wat was dit zeg ..vreselijk slecht vond deel 1 toch stukken beter dan dit wan product

Het begin deed mij gewoon denken aan de eerste film en het einde trok weer op niks, pfff

avatar van Noodless
Valt wel reuze mee !

Deze sequel op de Amerikaanse REC ( waarvoor is pas gezien mijn voorliefde voor het fantastische originele) heeft in ieder geval een andere invalshoek en bevat een aantal leuke ideeën. Zo is de gekozen locatie super. De claustrofobische sfeer in het vliegtuig geeft de film een naar gevoel en ook de terminal weet een naar sfeertje te creëren. Ook het verhaaltje weet voldoende te boeien. Wat gore betreft zijn de meeste bloederige scènes nog braafjes uitgewerkt. Meer bloedvergieten, grof geweld of knappe shots hadden de film een niveau hoger kunnen tillen. Het acteerwerk stoorde mij niet. 6/10

avatar van BlueJudaskiss
Lollig filmpje zonder al te veel verrassingen dat me prima heeft vermaakt. De finale was wat saai, maar voor een direct-to-DVD-film was dit een erg aangename meevaller. En een flinke verbetering ten opzichte van het gemakzuchtige vorige deel.

avatar van Glacius
Eerlijk gezegd vond ik de eerste Quarantine nog spannender, ondanks dat dat een rechtstreekse kopie was van [REC]. Behoorlijke opstapeling van cliché's en herhalingen van het voorgaande deel. Veel irritante personages, het acteren was belabberd, en het script is loeiend slecht geschreven.

avatar van Glacius
Naomi Watts schreef:
Qua personages ook niet veel soeps en ook de regie laat je denken dat je met een veredelde tv film te maken hebt.

Ook was de cast vreselijk met acteerwerk wat zelfs in een film als deze erg misstaat.

Mee eens.

avatar van tattoobob
Het eerste deel van deze film was toch wel een redelijke remake van het eerste deel van [REC] maar bij dit deel ging het een beetje mis.
De verhaallijn van het origineel werd overboord gegooid en er werd maar iets anders van gemaakt,vandaar dat het ook niets is geworden.

Een doorsnee zombie filmpje met hier en daar een leuke scene....meer niet.

avatar van n00r
Vond het 1e deel iets beter. Kijkt makkelijk weg. Gewoon leuk dus.

avatar van umbra
De Quarantine films kunnen op geen enkel moment tippen aan het origineel 'REC' deze 2de is echt redelijk pover...4/10 en dan ben ik zeer gul.

Vervolgfilms zijn meestal een flauw afkooksel van het box office-succesvol origineel en helaas is dit geen uitzondering. Deze keer duikt het virus niet op in een appartement maar in een vlucht vanuit LA waardoor de makers enkele typische vliegtuigplots en karakters op de kijker los kunnen laten. Toch verlaten ze het vliegtuig verrassend snel en speelt het verdere verhaal zicht af in jawel een 'luchthaventerminal'. De grotendeels onbekende cast speelt lekker in deze horror thriller met Mercedes Mason (Jenny) als ontdekking.

avatar van renzoroy
tattoobob schreef:

Een doorsnee zombie filmpje met hier en daar een leuke scene....meer niet.

Ze hoeven voor mij ook niet elk deel van Rec te remaken, hoe goed die ook waren. Dus op dat punt ben ik wel blij dat ze niet het plot van rec2 hebben aangehouden. Wat ik ook een plus vind... dit is geen found footage Found footage films heb ik nou wel gezien.

avatar van renzoroy
Nou, ik vond hem helemaal zo slecht niet. Er bestaan veeeeeeel slechtere films. Ook het acteerwerk viel echt wel mee. Zal ze niet allemaal een Oscar geven, maar ook qua acteerwerk heb ik het erger gezien. Qua verhaal vond ik het ook nog best redelijk "origineel", zo ver een film met zombieachtige wezens nog origineel is natuurlijk

avatar van Kondoro0614
Ik vond dit eigenlijk niet zo’n hele leuke zit. Normaal gesproken ben ik erg fan van zombie films, dit is misschien wel mijn favoriete concept binnen de horror genre, en ik ben één van de weinige in mijn vriendengroep die dit genre ook vet vind. Ik kan altijd genieten van zombie films maar ik heb wel mijn favoriete type zombie gecreëerd in mijn hoofd, en dit tweede deel kende deze wenselijke stijl niet wat ze wel weer in deel één goed en leuk deden.

Ik kan dit niet echt een ‘re-make’ noemen van de ‘[REC]’ reeks want het concept is wat dat betreft best stand-alone. Maar goed werd het nergens. Ik vond de zombies er nou niet bepaald spannend uitzien en de sfeer werd nergens eng of spannend. Qua bloedgebruik was het wel redelijk tot matig en ook de hoeveelheid zombies viel erg tegen, hierdoor was de spanning (zoals ik al zei) niet echt aanwezig en liep de film aardig moeizaam door.

Het verhaal was niet héél speciaal, we volgen een vliegtuig met een gelimiteerd aantal passagiers, wat ik zelf best weinig vond, die een kleine route moesten vliegen. Wanneer er een man zijn hamsters mee neemt word er een andere man door deze beesten gebeten die later erg ziek word en transformeert tot een gigantisch beest. Ze maken een noodlanding waarna er allerlei hulpdiensten opgetrommeld worden die vervolgens het vliegveld af zetten. De overlevenden moeten alles op alles zetten om te blijven leven, met soms hier en daar wat gevaar maar in het algemeen best nietszeggend.

Matige zit die ik toch wel leuke had ingeschat, best verveeld en ik kon mijn concentratie maar slecht vast houden. Er gebeurde te weinig en na een half uur werd de film ook steeds minder interessant. De twee knappe stewardessen wisten de film nog deels te redden, de setting in het vliegtuig was leuk maar werd te snel weer aan de kant gezet, ik zeg: next!