Quarantine (2008)

Horror / Thriller

geregisseerd door John Erick Dowdle
met Jennifer Carpenter, Jay Hernandez en Johnathon Schaech

Televisiejournaliste Angela Vidal en haar cameraman lopen mee met de lokale brandweer. Wanneer er een dringende oproep binnenkomt besluiten ze mee te gaan. Ze komen terecht in een klein flatgebouw, waar de politie al aanwezig is vanwege een angstaanjagend geschreeuw in een van de appartementen. Wat in eerste instantie op een doodnormale routineklus leek, begint echter langzamerhand te veranderen in een gruwelijke en duistere nachtmerrie.

De film is eigenlijk gewoon precies nagemaakt van [Rec]. Oké, ik wist dat het een remake was. Maar ik was toch even benieuwd of ze er wat anders van hadden kunnen maken. Maar ze hebben gewoon [Rec] gekeken en even nagespeeld (de presentatrice was net zo irritant als in [Rec]) en het decor nagemaakt. Het is gewoon mateloos irritant dat er gewoon precies hetzelfde is gemaakt, terwijl [Rec] nog maar net zelf was uitgekomen. Quarantine zelf is geeneens zo slecht.

*2 sterren, omdat het een enorm onnodige remake is.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een remake maken als dit is gewoon vragen om te vergelijken met het origineel. Typisch Amerikaans natuurlijk hermaakt men dergelijke films te flauw, afgezwakt en met minder sfeer. Zogezegd om een breder publiek te bereiken en omdat Amerikanen nu eenmaal nergens tegen kunnen. Iedereen mag er met een wapen rond lopen, maar een beetje bloed of blood op het witte doek en de wereld is te klein.

Quarantine mist alle sfeer en dat was al de helft gemaakt bij Rec. Waarom de remake er kwam is niet moeilijk te raden, maar echt zinvol is het toch niet geweest. Aanrader voor wie dat nog niet gedaan moest hebben: kijk het origineel. En liefst zonder deze te zien.

avatar van ryco84
Wat is Quarantine toch een irritante film zeg en die amerikanen maken zichzelf zo belachelijk

avatar van Machoclown
REQ heb ik niet af kunnen kijken zo slecht ik de film vond dus begin ik ook niet aan deze. Maar wat een stelletje azijnpissers hierboven die REQ helemaal ophemelen en deze film helemaal afkraken. Een beetje genanceerder commentaar is voor de neutrale lezer wel zo prettig.

avatar van maerk
Machoclown schreef:

Geen azijnpissers, dit is gewoon een slechte horrorfilm. Het idee is interessant, maar de uitwerking op wat puntjes na gewoon heel matig. Als je [Rec] al slecht vond, maak dan je borst maar nat.

avatar van creature creator
leuke film, goede spanning en krijgt ook echt het idee dat het allemaal echt gebeurd is, wat natuurlijk neit zo is. Snap wel waarom mensen deze film afgekraakt wordt, deze is namelijk bijna identiek aan REC maar goed dat neemt niet weg dat dit gewoon een spannende thriller/horror film is en goed is om eens in het donker te kijken.

Als ik heel eerlijk ben, ben ik blij dat deze film gemaakt is. Er zijn inderdaad heel wat mensen geweest die Rec helemaal geweldig vonden, nou ik niet!!! Werd helemaal gek van het geschreeuw van die irritante verslaggeefster. Deze film heeft het zelfde verhaal, maar zonder dat overdreven geschreeuw.

bobbydigital01
Wel het zelfde als rec!!!!
maar ook net zo spannend.
op naar deel 2!!

avatar van King030
spannende film! heb rec nog niet gezien maar ik vond deze zeker niet slecht zoals vele hier aangeven.

ErickZonderK
Puur gemaakt om geld te verdienen plus voor entertainment en gore. Gezien en dat zal ik niet nog een keer doen. Slechte Amerikaanse remake. nee doe mij maar rec. Ik snap niet dat deze film wordt geremakt als ik naar de film zelf.

origineel (rec) niet gezien, maar de stijl is me intussen wel al bekend van films als Paraonmral Activity, Blair With Project, Cloverfield, ... In dit rijtje hoort deze wel ergens gemiddeld thuis. Spanning is er aanvankelijk niet, maar naar het einde van de film zit je toch het puntje van je stoel. Langs de andere kant worden er wel tal van clichés gebruikt zoals de camera die blijft draaien zodat je nog net op tijd ziet wat er met hoofdpersonage gebeurt op het einde. Desalniettemin een gemiddeld filmpje dus, waarvan zowel spanning, acteerprestaties en alles daarrond een gemiddled niveau bereikne. Niet meer, maar ook niet minder. Daarom 3*

Ik vond dat de spanning er wel in bleef tijdens het kijken. Het blijkt een remake van de films van Rec. deze heb ik nog niet gezien.

avatar van SmackItUp
Oke oke, REC is wel beter, maar deze vond ik toch aardig spannend. Je mag dan zeggen dat deze film gejat is, maar dat verandert niet dat ik deze acteurs beter vond dan die van het spaanse origineel.

avatar van killer13
King030 schreef:

dan moet je rec 1 en 2 zeker een keertje zien want die zijn 100 keer beter dan deze. en de rede waarom zoveel mensen deze film slecht vinden is simpel. zij (inclusief ik) hebben rec eerst gezien. rec is een meesterwerk op alle gebieden. spanning, sfeer, goed acteerwerk,... noem maar op. terwijl deze film gewoon geen sfeer, spanning of goed acteerwerk heeft. of toch zo weinig dat het gewoon niet opvalt voor de mensen die rec eerst gezien hebben. natuurlijk, jij hebt rec 1 nog niet gezien dus valt dit voor jou niet zo veel op. ikzelf vond deze nu ook weer niet zo slecht. een slap aftreksel van het origineel, dat wel. maar voor een keertje gezien te hebben is ie wel leuk. als je niks te doen hebt tenminste...

deze versie kan niet tippen aan het Spaanse origineel , maar in Dexter is Jennifer Carpenter wel te pruimen als de vuilbekkende zus van Dex ...

avatar van davincstyle
Best sterk geacteerd alleen de vrouw was nogal hysterisch dat leidde tot een irritatie aan het einde van de film. Rec had wel wat meer schrikeffecten maar toch leuk om daarvan een remake te zien! De film had een goede opbouw en de spanning was ook zeer aanwezig. Het idee dat er een infectie uitbrak is goed te zien in beeld en werd ook op een originele wijze uitgevoerd. Ik geef 4 sterren en ik ga meteen het vervolg kijken dat pas is uitgekomen op dvd !

avatar van candymancandyman
Bijna hetzelfde als Rec maar dan met amerikanen. Die cowboys denken dat ze alles beter kunnen. Doe mij maar de Spaanse versie. Dit zijn echt de jaren van de remakes. Simpel word je er van. Freddy krueger, Jason voorhees, Fright night, Psycho, Halloween, Let the right one in ... etc etc etc. Allemaal geremaked en echt niet beter of spannender dan het origineel. Willen ze ook nog Pinhead (met vleesetende krulspelden), Alien (met weaver als the alien), It (met Bassie als Pennywise en Adriaan als necrofiele touwtjesspringer), The Birds (met defecte duiven), Evil Dead (zonder Bruce?), The thing (door een Hollander gemaakt, hoera) en andere helden remaken. Wat is er mis met bovengenoemde films. Blijf er van af stelletje duitenrovers. Verzin toch zelf eens wat nieuws, sakkerju. Als ze ooit Lord of the rings, The Godfather, The Green Mile en meer van zulke toppers willen remaken dan vreet ik mijn vrouw op. Dan zijn ze echt van het paadje daar in de VS.
Elke keer trap ik er weer in om te kijken naar remakes, en dat weten ze in Hollywood maar al te goed. Er zijn toch nog genoeg tere zieltjes die wel kijken naar onze films denken ze. Maar vanaf nu boycot ik die re-rotzooi allemaal. Mijn nieuwsgierigheid om te kijken naar dit soort films is nu echt wel over. Zo dat lucht op, waf, in je mand.

avatar van rep_robert
Quarantine is natuurlijk een schaamtelijke rip off dat geen vorm van originaliteit kent. Veel scènes zijn letterlijk een kopie van het origineel [REC] en zodoende kent Quarantine totaal geen enkele verassing. Daarnaast begint Carpenter naarmate de film langer duurt steeds meer te irriteren met haar gegil.

Nee, dit is het gewoon niet allemaal. Tuurlijk is het allemaal onderhoudend, maar dat komt eigenlijk alleen goed naar voren wanneer je het Spaanse origineel niet hebt gezien. Ook is de sfeer iets minder en komt het net even te gekunsteld(de film is te licht) over.

avatar van sinterklaas
Evengoed nog wel benieuwt naar Quarantaine, waarvan, je als je je er nog weinig in verdiept hebt, niet echt beseft dat dit een remake is van Rec. Tis ook niet zomaar een remake, tis gewoon een complete copy, en hier en daar ontbreken ook nog dingen. Ja, spannend is ie hier en daar wel, maar we kennen het hele verhaal al. Tja, slecht vond ik hem dan niet, ik kwam er nog wel me avondje mee door. Maar deze kan het zeker lang niet tippen aan REC.

avatar van Seifer
De poster is gewoon een spoiler

Maar goed, ze hadden toch net zo goed de film [REC] kunnen nasynchroniseren ipv een remake te maken?

avatar van K. V.
De film vond 'k niet slecht. Een typische zombiefilm, dus je kunt weten wat te verwachten, maar dit keer werd alles met een handycam gefilmd en dit maakte het allemaal wat realistischer.
De film was redelijk spannend en was vooral dikke fun met de zombies.
De film deed me op het einde zelfs wat aan "The Descent" denken al vond 'k die dan wel beter.
Ook naar het einde toe begon de hoofdrolspeelster me wel wat op de zenuwen te werken. Zo'n hysterisch mens, het was er voor mij wat over.
Geen misse film, niet waw, maar ook niet slecht.

Ik heb deze film al lang geleden gezien en heb redelijk veel horror's gekeken, maar dit vind ik echt speciaal. Dit mag dan wel een verfilming zijn van Rec, maar ondanks dat, perfect! Ik weet niet welke beter is, Rec of Quarantine. Acteurs zijn gelukkig ook niet derde rangs. Top!

4 omdat het een verfilming is, anders zou ik er 4,5 voor geven.

avatar van Banjo
Hij komt op tv komende week op Rtl 5 meende ik

Het is een soort Rec zeggen jullie?

avatar van Shinobi
Banjo schreef:
Hij komt op tv komende week op Rtl 5 meende ik

Het is een soort Rec zeggen jullie?

Dit is gewoon de Amerikaanse versie van [Rec], letterlijk alles is één op één gekopieerd.
Met uitzondering van één nieuwe scène en dat je in deze film wel de cameraman ziet.

avatar van bjerik76
wel af en toe flink geschrokken, maar het concept met handycam ken ik ondertussen wel.

avatar van Resh
Ik weet echt niet wie er hier op MM zorgt voor de tv gids, maar diegene is echt blind ofzo. Alweer een fout..deze film begint om 22:20..

avatar van dammit
Vond deze film wel spannend vooral vanaf toen de lampen uitgingen.

avatar van 606
Resh schreef:
Beetje normaler reageren kan ook wel denk ik. Veel gaat via automatische update geloof ik, gaat niet handmatig, en even een berichtje naar 1 persoon en het wordt handmatig aangepast,

avatar van Saving Pvt. Pyle
Het origineel was veel 'echter'. Deze mist echt de chemistry.

avatar van gi4nt
Spannende film, maar kan by no means tippen aan REC. De hele charme is weg en vooral dat freaky zolderkamertje, daar is de hele sfeer van weg. Erg jammer dus dat ze deze uitzenden door banden met FOX, had liever het origineel weer eens gezien (Europese films mogen wat mij betreft sowieso wel vaker op de buis) maar al met al toch wel weer spannend en uitgezien.