Albatross (2011)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Niall MacCormick
met Sebastian Koch, Peter Vaughan en Jessica Brown Findlay

Iedereen binnen de familie Fischer heeft, net als bij de meeste gezinnen, zo zijn probleempjes. Het leven van de familieleden staat echter op zijn kop als de zeventien jaar oude Emelia onverwachts in hun leven komt. De jonge aspirant-schrijfster krijgt een nieuwe baan in het Cliff House Hotel dat wordt gerund door de familie. Geheimen worden onthuld en relaties staan vervolgens op springen. Tevens is er sprake van een hartstochtelijke affaire.

avatar van voskat78
Toch wel een aangename verassing deze film... een die alle ingredienten heeft om het nog ver te schoppen.

avatar van herman78
Vond ik ook, erg bijzondere film die me wel wist te raken. Mooie rol ook van de beeldschone (gelukkig is ze in het echt een stuk ouder dan in de film) Findlay, die enerzijds het stoere meisje speelt, maar anderzijds echt een vreselijke thuissituatie heeft. Van de scene waarin ze van haar fiets afspringt als ze merkt dat haar oma is overleden deed me wel wat. Ook een herkenbare scene, helaas.

avatar van filmfanaat48
tja, mooi meisje, aardigen film.,word je toch stil van.

Geen buitengewone film is dit genuanceerde, maar magere verhaal, zonder noemenswaardige verrassingen. De regisseur maakt geen duidelijke keuze tussen een serieus, maar verdwaasd coming of age melodrama, een huwelijksdrama, een verpeste relatie tussen vrouwen of simpel een kwiek en amusant niemendalletje. In ieder geval is het zogenaamde literaire subplot flinterdun. Jessica Brown Findlay draagt de film en Sebastian Koch blijft een fantastisch acteur.

avatar van K. V.
'k wist niet direct wat te verwachten bij deze film, maar hij is gelukkig nog goed meegevallen. Een tragikomedie, dus met een lach en een traan (niet echt, maar soit ). 'k vond het wel een boeiend verhaal, ondanks dat er eigenlijk niet zo veel in gebeurde. Mede door de acteerprestaties van Jessica Brown Findlay. Verder zat de speelduur wel goed, niet te lang en niet te kort.
Goeie film.

avatar van morpheus2000
Een erg aangenaam tragikomedie.
Mooie actrices, prettig verhaal en een perfecte omgeving waar de film zich afspeelt.

Leuk tussendoortje, dat het meer moet hebben van de uitstekende acteerprestaties, dan van het nogal standaardverhaal over een desintegrerend gezin en tieners, die zichzelf proberen te (her)ontdekken. De tweede verhaallijn over de literaire kwaliteiten van Emilia had wat mij betreft best wat meer aandacht mogen krijgen. Jessica Brown Findlay is een frisse, aangename verrassing.

Redelijke film over een jonge vrouw die voor onrust zorgt binnen het gezin waarvoor ze gaat werken. Een simpel verhaaltje, maar wel met mooie personages. Het kijkt wel gemakkelijk weg en de film bevat genoeg mooie opnames van Isle of Man. Prima acteerwerk en het is zeker geen straf om naar Felicity Jones en Jessica Brown Findlay te kijken.

avatar van BlueJudaskiss
Onverwachte verrassing die me ontzettend vrolijk maakte. Fijn dat over de hele film muziek aanwezig was die zorgde dat het nooit te zwaar werd, ook niet tegen het toch wat serieuze einde aan. Lekker raar zonder afstotend te werken (de verhaallijn van Sebastian Koch, *gniffel* - sowieso altijd leuk om hem te zien), met prachtige beelden van the Isle of Men (nic1991 wanneer gaan we?). Van het bestaan van Felicity Jones was ik niet op de hoogte maar nu wil ik zelfs Star Wars gaan kijken - leuke a-typische actrice, ook in combinatie met Jessica Brown Findlay. De humor, de cast, de muziek, sommige situaties... Allemaal elementen waardoor dit een van de leukste films werd die ik de afgelopen tijd heb gezien.