Meningen
Hier kun je zien welke berichten tattoobob als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Babadook, The (2014)
Hmmm ik had toch iets anders verwacht na het bekijken van deze film...niet dat ik dit slecht vind hoor...ik miste wat schrik effecten eigenlijk.
Visueel gezien zien deze film er goed en origineel uit en de sfeer is goed te noemen.
De basisdingen uit deze film hebben we vaker gezien maar het word hier wel op een originele manier gebracht...acteerprestaties zijn goed al vind ik zelf.
De audio in deze film vind ik erg sterk overkomen......uiteindelijk niet de film die ik verwacht had maar daarom zeker niet slecht.
Een deel twee zou welkom zijn om het een en ander verder uit te diepen.
Baby Driver (2017)
Een actiefilm die beter is dan de gemiddelde.De combinatie met de muziek insteek in deze film doet deze film boven de rest uitstijgen.
Acteerwerk is meer dan voldoende en ook visueel is dit een erg aangename film.
Aanrader.
Baby Geniuses (1999)
Acteerprestaties slecht.
Visueel slecht.
Kinderen/baby's bloedirritant.
Lekker links laten liggen en vooral niet naar kijken.
Babysitter, The (2017)
Hele fijne wegkijker dit.Leuk acteerwerk en een leuk verhaal.
Toffe humor afgewisseld met lekkere horror zonder al te veel CGI.
Toch wel een erg leuke Netflix film.
Backcountry (2014)
Alternatieve titel: Blackfoot Trail
Weinig aan,weinig nieuws onder de zon.
Een film in een soort die wij ale eens eerder hebben gezien.....en beter ook.
Acteerwerk was niet slecht...evenals de gore....maar voor dat alleen kom ik niet aan mijn trekken.
Tegenvaller.
Bad 25 (2012)
Net de korte versie gezien...van 64 minuten...toch wel weer indrukwekkend hoor.
Ik heb wel met kippenvel op de bank gezeten,je moet wel een fan zijn denk ik..
Maar voor een echte muziekliefhebber is dit natuurlijk ook heerlijk om naar te kijken.
Ik wacht met cijfers geven tot de lange versie uitkomt.
Bang-hwang-ha-neun Kal-nal (2014)
Alternatieve titel: Banghwanghaneun Kalnal
Niet onaardig weer dit filmpje van Zuid-Koreaanse bodem..een film met dit keer iets minder lef en spanning dan de meeste films in dit genre en vooral uit dit land,want hoe dan ook de beste films in dit genre komt gewoon uit Zuid-Korea
Goed acteerwerk en mooie beelden(vooral het laatste uur)...tja toch weer een filmpje die weer wat langer blijft hangen in de kop..........
Ik begin met een 3,5 ster maar kom ik misschien later op terug.
Trouwens de hoofdrolspeler zet net als in Nae-Ga Sal-In-Beom-I-Da (2012) weer een overtuigende rol neer.
Aanrader.
Barb Wire (1996)
Alternatieve titel: Barb·Wire
Acteerwerk-slecht
Camerawerk-niet mijn ding
Verhaal-boring
Pamela's figuur-enige pluspunt.
Barrens, The (2012)
Alternatieve titel: Devil in the Woods
Voorspelbare film en voor de bovengemiddelde horror kijker totaal niet intressant.
Acteerwerk was niet slecht en het einde was best
verrassend.....dat was dan het enige niet voorspelbare.
Lekker links laten liggen.
Baskin (2015)
Zo ik moest er heel even van bijkomen.
Best een heerlijk filmpje voor de gore fans...film begint rustig en word langzaam steeds eigenaardiger.
En inneens"all shits hits the fan".....lekker smerig en een goed verhaal,heelijk duister ook.
Film heeft wel wat weg van de franse welbekende horrors.
De gore is uitermate sterk gemaakt en er komt geen CGI aan te pas....puntje extra hiervoor.
De turkse taal moest ik even aan wennen....niet mijn ding in film.
Deze regisseur ga ik sterk in de gaten houden en zou zomaar een favoriet van vele kunnen worden.
Ben benieuwd wat zijn volgende project gaat worden...iets in de engelse taat zou leuk zijn.
4 dikke sterren.
Batman Unlimited: Animal Instincts (2015)
Lelijke animatiestijl als je het mij vraagt....een film voor die iets kleinere batman en vrienden fans.
De film voelt erg ouderwets aan .....is vast de bedoeling geweest...of misschien ook niet.
Het verhaal is verder wat je van zo'n soort film kan verwachten.
Er zijn duidelijk betere batman anime films
Batman v Superman: Dawn of Justice (2016)
Alternatieve titel: Dawn of Justice
Ik snap de erg negatieve berichten niet helemaal....maar goed dat heb je nou eenmaal met films en de meningen.....alloewel 0,5 ster in mijn ogen niet serieus te noemen is.
Supersterke vertolkingen van Batman en Superman,die laatste hadden we natuurlijk al gezien in The man of steel....zeer sterk ook vond ik die.
Eisenberg vond ik ook heerlijk spelen als verknipte Luthor.
De film is hier en daar wat rommelig en ik vind dat er te veel donker word gebruikt in de film.
Gal Gadot vind ik ook een goede(en mooie)toevoeging als Wonder Woman
Genoeg spektakel in deze film wat helaas in de bios niet altijd even goed te volgen is....of dat nou door de resolutie komt of door het 3d ben ik nog niet achter.
Verder een heerlijke film.
Battle Los Angeles (2011)
Alternatieve titel: World Invasion: Battle Los Angeles
De film heeft zijn momenten....vooral visueel is deze film zeker leuk om naar te kijken.
Acteerwerk is niet heel erg slecht maar zien we geen topprestaties,het ergste van de film is dat het verhaal niet zoveel te bieden heeft en het geheel ook niet echt onderhoudend is.
Kortom een film die leuk is als tussendoortje maar meer ook niet.
Bay, The (2012)
Stem nog maar iets verlaagd.
Slecht acteerwerk en een verhaal wat nergens verrassend is.....tis vaker gedaan en ook beter.
Visueel erg achterhaalde dingetjes ook zoals de computeranimaties in deze film.
Een van de grote tegenvallers kwa horror in 2012.
Baytown Outlaws, The (2012)
Leuke wegkijkert,grappig acteerwerk van de broers!!!
Billy Bob ben ik niet zo weg van,bij deze film vond ik hem net zo storend!!
Ik denk dat oook hij zijn beste tijd heeft gehad,als hij al een beste tijd had.
Jaaaa halbe tamme.....behalve bad santa dan!
Er zitten wat vet grappige scenes in,en het nodige bloed word de huiskamer in geslingerd.
Maar het is het allemaal net niet,met iets meer shock,actie...en originaliteit had ik hem zeker goed gevonden..
Be Kind Rewind (2008)
Dit is toch weer een mindere met Black in de hoofdrol...hier en daar zitten er wel grappige momenten in....Mos Def vind ik als acteur ook niet zo geslaagd.
Tegenvaller.
Before I Go to Sleep (2014)
Deze film heeft elementen van onder andere Memento (2000) en het verschrikkelijke Groundhog Day (1993) ...ik noem alleen elementen van verder is dit een heel ander soort film.
Kidman vond ik maar een verschrikking in deze film
Ook het acteerwerk van alle acteurs was matig.Toen de spanning eindelijk in de film kwam was ie al bijna afgelopen.
Geen voldoende voor mij.
En wat heeft Kidman enge billen zeg
Belko Experiment, The (2016)
Zwakke horror met een herhaling van dingen die we al eens gezien hebben.
Acteerwerk was wel oke.
Spanning zo goed als niets.
Als horrorfan kan je deze best laten liggen.
Belly (1998)
Ik heb mij destijds prima vermaakt met deze film....acteerwerk laat soms wat te wensen over maar genoeg te beleven in deze film en kijkt prima weg voor een keertje.
Toffe soundtrack ook
Bennie Stout (2011)
Ik kan niet anders zeggen dat dit een hele leuke sinterklaas film is met alles erop en eraan,en vele malen beter dan de films van De club van sinterklaas....want wat is dat erg zeg...naja voor de kids is het wel leuk
Deze film ziet er erg sfeervol uit en geeft ook het"ouderwetse sinterklaasgevoel"mee.
Van der Vlugt is inderdaad gewoon de leukste sinterklaas en dat merk je.
Tuurlijk is deze film voor de kleintjes maar voor papa en mama is deze film leuk om mee te kijken.
Berlin Syndrome (2017)
Redelijk thrillertje.De film komt inderdaad wat traag op gang en dat duurt wat te lang,als eenmaal de spanning komt en de bloederige momenten bijvoorbeeld de scene met de hand tussen de deur.... dan is het leuk kijken.
Helaas zijn dat soort momenten te weinig en zet het niet door.Acteerwerk van Teresa Palmer vind ik wel echt sterk en zei tilt de film echt naar boven.
Leuke wegkijker
Best of the Best 2 (1993)
Minder dat deel een maar niet minder vermakelijk....het blijft een film die leuke herinneringen naar boven haalt.
De acteurs in deze film waren in die tijd nog redelijk goed te noemen....al is daar nu niets meer van over natuurlijk.
Deze film krijgt van mij natuurlijk wel meerwaarde omdat er jeugdsentiment bij komt kijken.
Better Watch Out (2016)
Alternatieve titel: Safe Neighborhood
Rare aparte film...die hoe je er ook over denkt best origineel te noemen is.
De film heeft hier en daar best een paar verrassingen die best aangenaam zijn.
Acteerwerk iets wat over de top inderdaad maar niet storend.
Een film die best vermaakt maar die jammer genoeg net binnen de lijntjes blijft.
Aardige wegkijker
Beul-la-in-Deu (2011)
Alternatieve titel: Blind
Goed acteerwerk en weer een super script uit Zuid-Korea......ik ben wel weer toe aan een nieuwe topper uit dit land....iemand?
Visueel is deze film ook weer door een ringetje te halen.
Big Driver (2014)
Een filmpje die kort geleden uit gezonden is geweest op Lifetime....een televisie cender uit the US of A...
Ik zag wat goede recenties voorbij komen op IMDB dus dacht ...dit kan wel wat wezen.Het genre (rape and revenge)kan mij altijd wel bekoren....de meeste films uit die categorie horen toch wel bij de "mannenfilms"simpelweg omdat ze gewoon vrouw onvriendelijk zijn en heel bruut/grof.
Deze film is vergeleken met de andere uit het genre vrij mild en zeker te bekijken door een breder publiek...dat neemt trouwens niet weg dat er een paar pittige scenes in zitten die volgens mij voor op het Lifetime kanaal niet vaak voorkomen.
Acteerwerk was best oke...alleen ik vond het allemaal net even wat te vlak.
Verder verveelde ik me niet bij deze film en dat is zowiezo een plus....toch scoort deze film voor mij nog geen voldoende.
Big Hero 6 (2014)
Alternatieve titel: Baymax
Toch wel weer een animatie film van Disney van een erg hoog niveau.
Zowel visueel heel erg sterk(vanaf Blu-ray) maar ook kwa verhaal.......alles zit er in,humor maar ook is er ruimte voor een traan...zonder dat het TE word.
Er zitten zelfs kleine dingetjes in waar ze wat van kunnen leren...heel mooi gedaan.
Prachtig gemaakte film.
Billy (2018)
Leuke onderhoudende film die helemaal nergens over gaat.
Goed acteerwerk van Vanden Broecke(nog nooit eerder van gehoord)en ook Billy is leuk gedaan.
De film kakt halverwege wat in maar gelukkig word er snel herpakt.
Aardig regie debuut van Maassen
Bird Box (2018)
Leuke thriller met een super acterende Bullock,ook de rest van de cast doet het prima.
Het verhaal is leuk maar heeft wat andere raakvlakken met films die wel wel vaker gezien hebben heb ik het idee....het komt niet heel origineel over.
Verder ziet de film er super uit ...het word steeds beter met de Netflix films.
Net geen 4 sterren voor mij.
Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (2014)
Alternatieve titel: Birdman
Niet zo best als ik had gedacht.......acteerwerk van alle sterren is van hoge kwaliteit dus daar ligt het niet aan.
Het verhaal kon mij gewoon niet zo boeien....saai en langdradig vond ik het.
Het visuele en het acteerwerk maakt een hoop goed en ik kom daardoor nog op een goede voldoende.
Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn (2020)
Alternatieve titel: Harley Quinn: Birds of Prey
Aardige film die nergens saai word maar waar ik toch iets meer van had verwacht.Robbie speelt Harley natuurlijk geweldig daar ligt het niet aan.McGregor en zijn personage vind ik maar irritant en ook de andere zijn niet boeiend,Black Canary is dan nog wel aardig.
Het mocht allemaal wel wat knallender en bruter van mijn part........onderhoudend maar niet geweldig dus.