Bang-hwang-ha-neun Kal-nal (2014)

Zuid-Korea
Mystery / Thriller

geregisseerd door Jeong-ho Lee
met Jae-yeong Jeong, Sung-min Lee en Jun-Young Seo

Fabriekswerker Sang-Hyun heeft zijn vrouw aan kanker verloren en woont samen met zijn dochter Soo-Jin. Op een dag wordt Soo-Jin echter verkracht en vermoord. Gefrustreerd omdat de politie geen resultaten boekt in het onderzoek naar de moord, gaat hij zelf op onderzoek uit en komt achter de namen van de twee die verantwoordelijk zijn voor de wandaden. Hij gaat naar het huis van één van hen en vermoordt hem. Vanaf dan is Sang-Hyun zelf een gezocht man. Hij probeert de andere dader echter alsnog op te sporen.

avatar van tattoobob
Ben erg benieuwd naar deze...

avatar van tattoobob
Niet onaardig weer dit filmpje van Zuid-Koreaanse bodem..een film met dit keer iets minder lef en spanning dan de meeste films in dit genre en vooral uit dit land,want hoe dan ook de beste films in dit genre komt gewoon uit Zuid-Korea

Goed acteerwerk en mooie beelden(vooral het laatste uur)...tja toch weer een filmpje die weer wat langer blijft hangen in de kop..........

Ik begin met een 3,5 ster maar kom ik misschien later op terug.

Trouwens de hoofdrolspeler zet net als in Nae-Ga Sal-In-Beom-I-Da (2012) weer een overtuigende rol neer.

Aanrader.

avatar van Cleanshot
Goed acteerwerk van de hoofdrolspeler en voor een aziatische film zeker geen slecht drama.

Een boeiend, intrigerend, duister psychologisch wraakdrama over het intense verdriet van een vader, met inbegrip van een kat en muisspel, waarbij de focus op het morele dilemma lag waar de obsessieve hoofdpersoon zich voor geplaatst vond. De regisseur vermeed om hem sympathiek te maken (hij nam juist afstand van hem en zorgde ervoor dat het genomen recht geen voldoening gaf). Het meer omslachtige tweede deel, met flashbacks en verwarrende sprongen in de tijd, vond ik minder sterk dan de eerste helft. Door de cast werd uiterst solide geacteerd.

avatar van Bottleneck
Heel solide film die helemaal in m'n straatje past: rustieke cameravoering en muziek, een boeiend plot dat niet onnodig ingewikkeld is en een goede balans tussen wraak en drama. De hoofdpersoon is niet een of andere veel te knappe spierbundel maar een eenvoudige antiheld die door blijft gaan, gedreven door woede en adrenaline. Hoewel niet supergelikt allemaal en ondanks de te lange stand-off "finale", erg van genoten. De aandacht verslapt geen seconde.