Batman v Superman: Dawn of Justice (2016)

Alternatieve titel: Dawn of Justice

Actie / Fantasy
151 minuten / 182 minuten (Ultimate Edition)

geregisseerd door Zack Snyder
met Ben Affleck, Henry Cavill en Amy Adams

De mensheid maakt zich zorgen over de ongecontroleerde handelswijze van Superman, na een verwoestende actie in Metropolis. Dit baart de bevolking van Gotham City ook zorgen. Batman komt poolshoogte nemen in Metropolis. De twee superhelden raken in een heftige strijd verwikkeld. Al snel dreigt er opnieuw een dag des onheils, veroorzaakt door de schurk Lex Luthor. Batman en Superman zullen hun meningsverschil aan de kant moeten zetten om een nieuwe ramp te voorkomen.

avatar van des1
Vroegah was ik dol op superheldenstrips, maar de films kunnen me totaal niet boeien. Mensen moeten het me maar eens uitleggen hoe dat zit. Mijn broek zakt al af vanwege al die opgeblazen titels, alsof het einde der tijden aanstonds is... en met iedere film opnieuw. Gaat toch immens vervelen, niet?

Superman en Batman (2 good-guys) die tegen elkaar vechten....wat een onzin! Vind het helemaal niks...

avatar van des1
Heb wat flarden gezien, zal geen oordeel vellen in de vorm van een rating. Maar leek me een typisch gevalletje van style over substance. In deze tijd van social media doet het er niet meer toe WAT je verkondigt maar meer HOE je het brengt. Het moet cool ogen etc. De Batman onzin zoals het er nu voorstaat, heeft heel erg te maken met wat e.kel Nolan van de caped crusader heeft gemaakt. "Oh stoer, Bruce Wayne rijdt in een Lamborghini". Dat soort onzin. Veel aangezet, fake drama.

avatar van jippie2010
Arri schreef:
'Winnaar' van 2 Razzies, slechtste mannelijke bijrol (Jesse Eisenberg) en slechtste filmduo (Ben Affleck en Henry Cavill)

En volledig terecht! Ook mijn grootste ergernissen. *2,5

Is toch leuk joh, superhelden films zijn al in vele variaties uitgemolken, maar het blijven geinige surrealistische aktie films waar je lekker met een hapje en een drankje, op de bank, ontspannen naar kan kijken, even weg uit de werkelijk, de special effects worden ook steeds beter bij dit soort film, het verhaal doet er niet toe...lekker joh...