Arrival (2016)

Sciencefiction / Mystery

geregisseerd door Denis Villeneuve
met Amy Adams, Jeremy Renner en Forest Whitaker

Nadat buitenaardse wezens op de aarde landen, wordt een taalkundige gerekruteerd door de Amerikaanse overheid om de bedoelingen van de wezens te ontcijferen. Terwijl ze de taal van de wezens begint te begrijpen, komen er bij haar telkens beelden naar boven uit haar eigen leven. Deze blijken de sleutel tot het ontraadselen van een groter mysterie rondom het buitenaards bezoek.

avatar van chevy93
Stond al lang op het lijstje. Wilde eigenlijk Sicario meepakken vanuit de bibliotheek, maar uiteindelijk deze meegenomen. Prachtige film qua vormgeving, beetje pover verhaal. Dat is Arrival in een notendop. Bovendien prachtige muziek van de Zweedse Jóhann Jóhannson (R.I.P.), die ik ruim een jaar geleden nog in Paradiso zag.

Twijfel tussen een dikke 3,5* of een dunne 4* en uiteindelijk toch maar dat eerste, omdat de film al met al toch te weinig impact heeft gehad de dag erna ('oh ja, die zag ik gisteren ook nog').

avatar van Fredje1979
Wat een geweldige film, de juiste sfeer wordt de gehele film aangehouden met een climax aangaande het laatste halfuur. Goosebumps!

avatar van feyenoord126
duffs schreef:
Een langdradige zaat film met weinig originele aliens neej onvoldoende voor mij snap niet waarom hij zoon hoge waardering krijgt

Zit je toevallig op zwart zaat?

avatar van jaxteller
GEWELDIG, tot aan ongeveer 25/30 minuten van het einde van de film denk je dat de film niet echt speciaal is (afgezien van de geweldige visuals en cinematography), daarna begint de film pas echt. Dus blijf kijken. MUST SEE voor een sci fi fan.

avatar van wihu61
Hij is toegevoegd aan Netflix?
Daar hoort hij ook thuis, tussen al dat andere overwegend matige spul.

avatar van 3 2 1 cut
wihu61 schreef:
Hij is toegevoegd aan Netflix?
Daar hoort hij ook thuis, tussen al dat andere overwegend matige spul.

Alhoewel ik het een fantastische film heb gevonden kan ik dit soort berichtjes altijd zeer waarderen. Eerlijk maar ook Humor !

Zwolle84
Hij heeft geluk dat het zo warm is. Anders had ik er iets van gezegd.

avatar van perceived
Afgelopen weekend (eindelijk) gezien en ik heb nog steeds een zeepsmaak in mijn mond...

Een geniale film. Veel zien de beelden van haar dochter en het overlijden als herinneringen. Dat zijn het niet het zijn beelden uit de toekomst. Later komen nog meer van die fragmenten over haar dochter allemaal beelden van de toekomst en een manier van de aliens om met haar te communiceren.Later krijgt ze dus ook beelden van de toekomst de ontmoeting met chang en zijn 06 nummer en het in fluisteren van wat alleen chang kan weten. bedenk dat de aliens geen besef van tijd hebben en een geheel ander manier van visueel communiceren zonder besef van tijd.kijk die film dan nogmaals dan is hij werkelijk geniaal.ik denk dat deze film net als bladerunner over 30 jaar veel meer gewaardeerd wordt en een echte cult film wordt.

avatar van xKoSai
Heeft de hele tijd mijn aandacht kunnen vasthouden d.m.v. de geluidseffecten en de mysterieuze sfeer. Je weet niet wat er eigenlijk aan de hand is tot je het einde ziet.

3e keer gezien. Denis Villeneuve is er eentje die ik kan waarderen.
Blade runner 2049 nu 4 x gezien.
De schoonheid zit 'm voor mij mede in de rust en geluid/muziek/ontbreken daarvan.
Dat geld helemaal voor Blade runner van hem.