Arrival (2016)

3,62

Sciencefiction

geregisseerd door Denis Villeneuve
met Amy Adams, Jeremy Renner en Forest Whitaker

Nadat buitenaardse wezens op de aarde landen, wordt een taalkundige gerekruteerd door de Amerikaanse overheid om de bedoelingen van de wezens te ontcijferen. Terwijl ze de taal van de wezens begint te begrijpen, komen er bij haar telkens beelden naar boven uit haar eigen leven. Deze blijken de sleutel tot het ontraadselen van een groter mysterie rondom het buitenaards bezoek.

245 BERICHTEN 34 MENINGEN
geplaatst: gisteren om 21:13 uur [permalink]
Zit het ook opeens gratis bij een of andere provider, dat die golf van negatieve stemmen komt?

avatar van mcdaktari

geplaatst: gisteren om 22:32 uur [permalink]
Het is zeker geen slechte film. Het verhaal vind ik best goed bedacht. Sciencefiction is ook wel m'n favorieten genre en heb me bij Arival ook weer prima vermaakt, maar persoonlijk had ik er toch meer van verwacht, of meer nou net. Ik kan beter zeggen dat ik een ander soort film verwacht had. Maar ik kijk toch weer uit naar de volgende nieuwe sciencefiction film van Denis Villeneuve, Blade Runner 2049.

avatar van John Milton
geplaatst: gisteren om 23:10 uur [permalink]
Richardus schreef:
welkom bij het screener-seizoen!

Arrival, La La Land, and others leak in annual ‘screener season’ tradition - The Verge - theverge.com

De negatieve benadering (ik spreek even niemand specifiek aan): nu komen ook de stemmen van onderuitgezakte Jopie, die hem met de aandacht er half bij op zijn laptop kijkt.

Iets genuanceerder: Arrival is een film die toch net niet helemaal het grote publiek in zijn geheel aanspreekt, maar wél naamsbekendheid heeft gekregen. En het is een film die wel bepaalde risico's neemt in het brengen van het verhaal (en 'gebrek' aan actie). Er zullen dus nog wel meer van die lagere stemmen bijkomen helaas, vrees ik.

Jammer bij zo'n sterke film.

avatar van Cikx
geplaatst: gisteren om 23:38 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Heb me bijzonder goed vermaakt met Arrival. Het mysterieuze sfeertje wist mijn aandacht vast te houden ondanks dat het een vrij trage film is. Ook de voortgang van het verhaal was sterk en vooral verfrissend ten opzichte van de standaard in dit genre. Ik ergerde me alleen wel aan een aantal tenenkrommende oneliners in de laatste vijf minuten van de film. Ik had ook graag wat meer backstory van Amy Adams gezien, de relatie met haar dochter voelde meer als een plotelement dan een echte band die ervoor zorgt dat wij als kijkers emotioneel gehecht raken aan het personage van Amy Adams.

Al met al timmert Villeneuve goed aan de weg de laatste tijd en ook ik kan niet wachten op het Blade Runner vervolg dat we dit jaar voorgeschoteld gaan krijgen.

Gr. Onderuitgezakte Jopie

avatar van Titatiko