Baby Geniuses (1999)

Familie / Komedie

geregisseerd door Bob Clark (I)
met Kathleen Turner, Christoper Lloyd en Kim Cattrall

Dr. Elena Kinder en Dr. Heap werken voor BABYCO, fabrikant van baby-producten. Wat echter niemand weet is dat zij in het geheim bezig zijn met het kraken van de 'baby-taal', een geavanceerde taal waarmee baby's met elkaar communiceren. Er ontstaan problemen wanneer Sly, de slimste baby, ontsnapt uit het lab en de baby's in de buitenwereld verenigt. Samen proberen ze de baby's uit het lab te bevrijden, en het is aan Kinder en Heap om Sly te vinden voor het te laat is.

avatar van etherman
Net gezien en wat een blab film.Echt helemaal niks aan!zonde van die 4 euro.had ik liever een popcorn groot voor gehaald bij de nieuwe batman!

avatar van Phoebe318
Ach, ik heb wel kunnen lachen om deze film.
FIlmpje voor de zondag-middag en om 1x te kijken en daarna niet meer.

eerder irritant dan leuk, wat een tijdverspilling was dit zeg.

avatar van Vinokourov
Ontzettend irritant. Er is niks leuks aan al die 'lieve' kinderen die o zo 'grappig' zijn, omdat ze kunnen 'praten'. Vreemd dat Christopher Lloyd hierin opduikt. Nog vreemder is dat er een vervolg hiervan (met Jon Voight!) is gemaakt .

ik vond em goed gewoon een kinderfilm

Anime Fan
ontzettend irritante rotfilm!

avatar van movie acteurs
Echt een vreselijke irritante film. Net zo vreselijk als deel 2. Met vreselijke irritante kindertjes. 0,5.

ik heb in geen tijden meer zo gelachen dus een 5,0

avatar van Phantasm
Grappig gemaakt, valt voor een keertje te doen.

avatar van dutchtuga
Zo, wat een drama. Werkelijk nergens valt er wat van het talent van Bob Clark te bespeuren. Ongelofelijk dat dit van dezelfde maker van Black Christmas is. Vergeleken met Baby Geniuses is Look Who's Talking een regelrecht meesterwerk!

avatar van tattoobob
Acteerprestaties slecht.
Visueel slecht.
Kinderen/baby's bloedirritant.
Lekker links laten liggen en vooral niet naar kijken.

avatar van Simon Belmont
Mijn zoontje vond dit best een aardig filmpje. Geen topper, want hij geeft films ook wel eens 5 sterren, maar zeker ook geen bagger. Dus kwam hij op 3,5 sterren uit.
Ik denk ook niet dat je deze film als volwassenen moet beoordelen, want ik denk niet dat wij de doelgroep zijn. Dus is de lage score in mijn ogen niet reël.

avatar van jeroentjuhhhhh
Oef. Dit viel inderdaad niet mee. Het is een recept voor mislukking. Ook binnen de criteria van een kinderfilm, waar de lat inderdaad lager ligt... Een smet op de naam van Bob Clark, die gelukkig om andere (belangrijke) films wordt herinnerd. Je vraagt je toch af hoe enorm de paycheck is / hoe wanhopig voor werk ze zijn om hier aan mee te willen werken. Dit is op papier al gedoemd te mislukken en de uitvoering voldoet aan die verwachtingen. Met o.a een hoop geforceerde montage trucjes om het nog enigzins 'te redden' en nogal wat regie en camerawerk fouten te herstellen, maar dat gaat vanzelfsprekend ten koste van de kijkbaarheid.