SuperBabies: Baby Geniuses 2 (2004)

Duitsland / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Bob Clark (I)
met Jon Voight, Vanessa Angel en Scott Baio

De SuperBabies zitten in de problemen en een onbekende SuperBaby met mysterieuze krachten schiet de nieuwe groep te hulp. Samen kunnen ze de slechteriken de baas en beleven de kleine boefjes weer allerlei avonturen.

TVGids
Moet dat nou! Deel 1 was al bagger laat staan deze.

Don Gertus

Don Gertus schreef:

Ik hoop dat deze nooit zal bestaan.
Dan kun je nog lang blijven hopen...

Jon Voight heeft trouwens ook niet veel meer te doen.

avatar van as
as
Yo dit is wel heel erg.

avatar van sn@ke
Don Gertus schreef:

Ik hoop dat deze nooit zal bestaan.
Hij bestaat al , spijtig voor je . Dit is erg triestig voor Voight , echt triestig. Heb het niet zo voor dit soort films. De trailer zegt al genoeg.

avatar van U-96
Dat iemand nog de moeite heeft genomen om hier nog een scenario voor te schrijven..

avatar van V
V
Gelukkig hebben ze wel een topregisseur weten te strikken

avatar van moviefreak#1
Wellicht baalde de regisseur dat zijn Baby Geniuses niet op nr.1 in de floplijst stond en heeft toen maar besloten nog een poging te wagen en hey wie heeft er nou een scenario nodig als je superbabies heb !

damon
ach man Scott "Chachi" Baio doet mee......count me in!

avatar van Quentin
wow al een 1.0 met 133 stemmen op IMDB

avatar van moviefreak#1
Ik wil deze zo graag zien, ik wil wel eens weten wat voor een film op elke filmsite de laagst mogelijke score krijgt , zelfs na 240 stemmen nog op de laagste score op IMDb , ik ben zeer benieuwd.

Met een 1,4 op de tweede plaats in de imdb bottom 100.

avatar van henkula
Hastalavista, baby!

avatar van stan
ja het is echt een flop net wat diesel al zei
ik heb een klein stukje gezien maar het is echt de suf voor woorden ik heb hem na ong 30 min uitgezet ik geef de film voor dat stukje een 1*

avatar van moviefreak#1
En toch vind ik dat je een film mag pas beoordelen als je de film helemaal hebt gezien (overigens is de aftiteling geen must )

avatar van moviefreak#1
Het is me gelukt. Ik heb het afgekeken woohoo

Jongens laat ik dit zeggen : Als je deel 1 erg vond bereid je maar voor want deze is in het kwadraat slechter. Het verhaal is al te krankzinnig voor woorden en het plot AAAAARGH pijnlijk slecht.

Ik zal proberen deze ergens op DVD te kopen om deze film in de pakketservice te krijgen want deze moet zo snel mogelijk de flop 100 in. 0,5 *

avatar van Alastor
moviefreak#1 schreef:

Enne, waar blijft ie?

avatar van Goodfella_90
De dvd inmiddels gevonden moviefreak? Bijna de helft van de stemmers beoordeelt het met een 5*, maakt me erg nieuwsgierig.

avatar van Vinokourov
Aargh, dit is zo ontzettend bedroevend. Alsof deel 1 niet slecht genoeg was, moest er ook nog een deel 2 komen, die op alle fronten nog net ietsje slechter weet te scoren. En ohja, Jon Voight mag zich schamen, wat staat hij voor aap, ongelooflijk.

Anime Fan
Dat iemand hier een 5 voor geeft .... Is geen stem waard dit soort prul.

avatar van movie acteurs
Wat een vreselijke bagger. Al zou ik mijn eigen flop 100 mogen samenstellen stond deze echt op nummer 4. Alleen die poster irriteert mij al. En Jon Voight zit hier zelfs in. Als ik hem was durfde ik niet meer op straat te lopen. En Angelina Jolie moet zich schamen voor haar vader. Echt een vreselijke film. 0,5. Die eerste film vind ik ook vreselijk.

avatar van dave
Ik heb zojuist een halfuur al huilend in een hoek doorgebracht. Na het zien van dit ongelooflijk onzinnig filmpje kan je bijna niet anders. Dit is, na 'Sex Pot', de slechtste film die ik ooit heb gezien. Als iemand mij kan wijzen op een positief aspect, dan krijgt deze mijn eeuwige respect. Want een speld in een willekeurige hooiberg zoeken is makkelijker.

Het plot is dwazer dan de groep mensen die denken dat het verhaal van de Ark van Noah waargebeurd is. Het zit op zo'n manier ineen, dat het onmogelijk bedoeld kan zijn voor een menselijk publiek. Een groep neusapen zou er denkelijk wel plezier aan beleven. Ik moet toegeven dat ik het eerste deel niet heb gezien, dus kan ik een en ander verkeerd inschatten. Maar zelfs als vervolg slaat het totaal nergens op.

Zelden zo'n stupide plan gezien dat tot wereldverovering moet leiden. Geen idee wat de rol van die vier andere baby's hierin was. Het is vrijwel enkel 'Superbaby' Kahuna die het vuile werk mag opknappen. Zelfs wanneer de baby's getransformeerd worden in een soort superheld, is er altijd wel één die wat rond staat te lummelen. Neem nu 'Brain Boy' bijvoorbeeld. Hij kon eenvoudig vervangen worden door een strijkplank, die een grotere inbreng zal hebben.

Het verhaal bulkt van de clichés en eigenaardigheden. Wat heeft Whoopi Goldberg in hemelsnaam te zoeken in deze film? Hoe heeft Kahuna ooit dat drankje kunnen maken zonder hulp van zijn vader? Hoe kan een cd vanop afstand bestuurbaar zijn? Waarom heeft iedereen plots leren pakjes aan op het einde? Waarom vertrekt Kahuna zo plots? En ook de vreselijk voorspelbare tienerliefde kon niet uitblijven. Net als de moeder van Zach, die in de allerlaatste scène komt binnenwandelen. Compleet overbodig en misplaatst sentiment.

De SFX zijn de grootste aanleiding geweest tot mijn huilbui achteraf. Ik kan het zelfs niet beschrijven, je moet het met je eigen ogen zien. De gevechten hebben wat weg van "Crouching Tiger, Hidden Dragon", maar dan duizend keer slechter, en met baby's in de hoofdrol. Let vooral op de ballenjongen, die alle kanten opkaatst. (De referentie naar de meer dan behoorlijke film van Ang Lee is geenszins bedoeld als aantijging en moest ik in eender welk opzicht aanzet gegeven hebben tot verontwaardiging, dan bied ik hierbij mijn welgemeende excuses aan)

Acteerprestaties zijn van hetzelfde niveau. De krankzinnige rol van Jon Voight is niet te bevatten. Je valt pardoes van je stoel. Zéér theatraal, erg ongeïnspireerd, banaal én inclusief potsierlijk Duits accent. Op die manier zijn de kansen op voorhand al vergooid. Want wie moet de boel rechttrekken? De baby's?

Enfin, bij deze dus een kleine waarschuwing. Blijf minstens op tien meter afstand van dit wanproduct en als je in een wanhopige bui toch besluit de confrontatie aan te gaan, zoek dan maar alvast een goed hoekje uit.

0,50 (0,25)

dominion
Nummer 1 op de Bottom 100 van IMDB .

avatar van tattoobob
Net zo slecht als het eerste deel.....evenals de irritante kinderen/baby's die er weer in zitten.
Dat sommige acteurs en actrices hier hun diensten aan verlenen verbaasd mij .al passen de acteurs en actrices hun acteerprestaties wel aan aan de film.....belabberd slecht namelijk.
Vusueel is de film ook niets aan.

avatar van Confusie
Babies zijn vies.