Hey Arnold! The Movie (2002)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tuck Tucker
met de stemmen van Spencer Klein, Jennifer Jason Leigh en Christopher Lloyd

Wanneer de machtige Scheck alle huizen en winkels in Arnold's buurt wil neer halen, om plaats te maken voor een groot warenhuis, lijkt het er op dat de buurt gaat verdwijnen. Met de hulp van een superheld en een mysterieuze vreemdeling gaan Arnold en Gerald echter op zoek naar en belangrijk document dat hun buurt kan redden.

avatar van sn@ke
Ik vond de tekenfilms vroeger erg leuk en lijkt me wel genoeg basis te bezitten voor een langspeelfilm.

Ikkeuh
sn@ke schreef:

ik denk dat ie in België niet is verschenen
ik zou hem wel graag willen zien en ik denk dat er een 2de van komt

Kaffeefiltjer
Vreemd, nooit geweten dat hier een film van was.
De afleveringen vroeger op Ketnet (denk niet dat die nog herhaald worden) bevatte toch veel humor.

avatar van Ambru
Film was aanzienlijk minder als de normale episodes, maar was toch best vermakelijk. de verhalen in de serie zijn meestal vrij realistish. een onderliggend thema is eigelijk de buurt waarin hij woont (die eigelijk best wel marginaal is). het verhaal van de film is minder realistisch.

avatar van jumpstylemovie
De serie boeide me geen reet maar deze film was nog wel te pruimen. 2.5*** meer ook niet.

avatar van tommykonijn
Net als de jumpstylemovie weet ik nog dat ik vroeger de serie echt helemaal niks vond, Deze Film was beter dan de serie maar dat wil niet zeggen dat hij Goed is want ik vond het nou ook geen Topper, Voor mij geen 3* waard.

avatar van brabusRUS
Zeker leuke film en ook hele leuke serie. Het is inmiddels lang geleden dat ik deze film heb gezien, dus toe aan herziening. Binnekort dus kijken.

Zat vandaag Hey Arnold op Nickolodeon te kijken. Ze hebben enkele stemmen weer veranderd, o.a. die van Arnold. Nu zijn de stemmen vreselijk irritant en slecht. De orginele stemmen (Engels) waren het best. Daarna kreeg je de Nederlandse (die waren opzich nog wel ok) en sinds kort hebben ze dus enkele stemmen veranderd. Erg jammer!

avatar van DeCol
Net als de serie was deze film wel oke. Ik heb Hey Arnold! nooit geweldig gevonden.De film is wel leuk om eens te zien maar niet meer dan dat.

avatar van JellevOosterhout
nooit geweten dat hier een film voor was zo kun je van elke kinder serie wel een film maken!

avatar van aunuscus
Een van m,n liefelingsprogramma,s van toen ik klein was

avatar van jerome998
Best een goede (maatschappijkritische) film. En leuk dat er ook een aantal verwijzingen naar bekende films in verwerkt zitten, bijvoorbeeld de ontsnappingsscene uit The Shawshank Redemption en het stukje met The Hulk.

Hey Arnold! was vroeger één van mijn favoriete series en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben over de film ervan!

"Life is just a bowl of cherries" ... zingt de topmanager voor zijn spiegel.
"My cans..." ... zucht de zwerver, als men zijn stapel blikjes omver rijdt.

Ik heb met liefde veel van de series gekeken. Het is zelfs één van mijn favoriete cartoons. Voor wat oudere kinderen, voor tieners en ook voor volwassenen blijft het leuk. Echt geweldige subtiele doch bijtende humor, een uitstekende tijdloos moderne sfeer en aansprekende verhaaltjes en situaties.
Een film die op een serie voortborduurt vind ik vaak erg tegenvallen, waarschijnlijk vanwege de speelduur waarin dan vaak meer opvulling wordt gebruikt in plaats van dat het wat toevoegt aan het verhaal en aan de sfeer. In dit geval niet van toepassing. De film is net zo leuk als de series.

Een geweldig verhaal over "save the neighbourhood".
Muziek is ook cool en is vaak een toevoeging met een grappig karakter. Ik vind de karakters ook allemaal iets grappigs hebben en het is veelzijdig qua typetjes. Achtergronden vind ik mooi ontworpen.

Spot zit bijvoorbeeld in het geval van Helga's vader die de naam en leeftijd van zijn dochter niet kent en uitsluitend de focus op rijk worden heeft, het altaar van de razend op Arnold verliefd en een tikje verknipt zijnde Helga, het ultra belangrijke doch verdwenen document als overblijfsel van de 'tomatenoorlog', het laten zien van beperkingen van de computer en van beveiligingsinstallaties, het zonder scrupules alles verslindende 'ScheckVision' van 'Future Tech industries' die 'the neighbourhood' in zijn macht heeft. Etcetera
Terloops worden heel wat sociale verschijnselen op een humorvolle wijze aangekaart.
Dit is precies waar ik van hou.

weet iemand of deze film ook ergens met NL Ondertiteling te koop is?

avatar van Esteban
Als fan van de serie (Engelstalig), had ik nooit eerder van de film gehoord. Stiekem kan ik niet wachten deze mee te pikken. Dit jaar komt er trouwens een nieuwe film! Wie zag dat aankomen?