Going Overboard (1989)

geregisseerd door Valerie Breiman
met Adam Sandler, Burt Young en Scott LaRose

Schecky Moskowitz (Sandler), een verdienstelijke jonge komediant, belandt als bediende op een cruiseschip, als de Miss-Universe verkiezing op het schip wordt gehouden. De grote man aan boord is Dickie Diamond, ook komediant, en vrouwenverslinder. Tot er opeens een groep terroristen het schip probeert te bestormen. Schecky probeert de boel te redden...

avatar van Purmerend
Nummer 19 in de IMDb Bottom Top 100 met een stemgemiddelde van 2,1*. Wat een toppertje!

avatar van Hilarious
Nu al 1,9* op IMDb. Moet wel een slechte film zijn. Maar Adam Sandler ziet er wel grappig uit.

avatar van ASL
ASL
Leuk om Adam Sandler in zijn eerste rolletje te zien, zelfs toen vond ik het al een topper van een acteur, geweldig!

avatar van Kijkwijzer
Niet zo'n hoge flop 100 plaats nodig op IMDB maar geweldig is ie niet.

Purmerend schreef:

Hier op Moviemeter denken de meeste mensen daar schijnbaar anders over want hier scoort ie maar liefst een 3,80.

avatar van biosmovie
Elke acteur heeft zo zijn begin, ook Adam Sandler dus : geen super film. Maar opzicht vond ik het wel te pruimen voor zijn eerste film. Aan de score op IMDB verwachtte ik hier niks anders dan een flopfilm van maar het viel best wel mee.3,0***

avatar van tommykonijn
Going Overboard.. Zonder twijfel één van de meest mafste films die ik in tijden heb gezien. Desondanks de wel heel lage score op IMDb was ik erg benieuwd naar deze film, Sandler zie ik altijd wel graag spelen dus toch maar even bekeken. De film heeft (zoals er al voor mij werd gezegd) op IMDb niet zo'n lage score nodig als hij nu heeft, maar goed was deze film toch ook niet. Het verhaal en script rommelt aan alle kanten, Scott LaRose speelde ook een erg vervelend personage, verder ook een paar overbodige personage's als Neptunus.. Adam Sandler redt de film nog wel een beetje, voor zijn eerste hoofdrol vind ik dat hij het zeker niet zo slecht deed. Al was de stand-up ook een beetje idioot. Af en toe heb ik dan wel toch moeten lachen, en er zaten zeker een paar vermakelijke momenten in. De film is absoluut geen hoogvlieger en er zijn (uiteraard) véél betere komedie's van Sandler. Maar ik vond het over het algemeen toch wel leuk om gezien te hebben..

avatar van Movie Jim
Wie op zoek is naar deze film hij is nog gewoon op internet te bestellen. Ruim 9 Webschops verkrijgen nog deze DVD inclusief Nederlandse ondertiteling. Het is een tip voor mensen die denken dat deze film zeldzaam is. Want dat is niet zo.

Je moet ergens beginnen.

Maar zo laag hoeft nu ook weer niet. Echt een deprimerend slechte Sandler. Sandler zelf is allesbehalve grappig, een schim van z'n latere (en betere) rollen, hij mist z'n cameo crew (behalve Covert dan) en het belachelijk goedkope uiterlijk van de film werkt ook niet bepaald mee.

Zo'n typische 80s comedy die publiek probeert te trekken met "mooie vrouwen", of wat daar dan moet voor doorgaan want meer dan wat trashy slonzen met vreselijke kapsels en ditto badpakken heeft deze film absoluut niet te bieden.

Vervelende humor, vaak erg geforceerd en zelden grappig. Eigenlijk is enkel de cameo van Billy Zane leuk te noemen, geeft toch al aan hoe erg het met deze film gesteld is. Gelukkig is het achteraf nog wel goed gekomen met Sandler, al zal hij volgens mij zelf niet al te veel aan dit misbaksel herinnerd willen worden.

avatar van tommykonijn
Herziening doet deze film geen goed.. De eerste keer dat ik hem zag zal ik waarschijnlijk erg blij zijn geweest dat ik de eerste film van Adam Sandler gezien had. Als ik hem nu zo terugkijk is dat ook het leukste aan de film, dat je dat in je achterhoofd hebt. Adam zelf is hier namelijk nog lang niet zo goed als hij uiteindelijk is geworden. Sterker nog, zijn rol is best slecht. Niet alleen die van hem; ook van de rest van de cast. De grappen werken gewoon niet. Nergens is deze film écht grappig. Alles is klunzig. Niet alleen de personages maar ook technisch; bijv. het miserabele camerawerk. De film barst van de fouten en noemt zichzelf aan het begin niet low-budget.. Is dit een grap? Billy Zane als Neptunus is enigszins leuk, maar dat is dan ook het uiterste dat de film kan gaan. Het dieptepunt was nog wel de rol van Scott LaRose.