Bulletproof (1996)

Actie / Komedie

geregisseerd door Ernest R. Dickerson
met Damon Wayans, Adam Sandler en James Caan

Rock Keats en Archie Moses zijn beste vrienden, en hebben zich het afgelopen jaar bezig gehouden met het plegen van verscheidene kleine delicten. Alles verandert wanneer ze betrokken raken bij een grote drugssmokkel-operatie. Rock Keats blijkt Jack Carter te heten, en een undercover agent te zijn. Moses stemt toe als getuige op te treden in de zaak op één voorwaarde: Carter moet als escort optreden. Wat de twee voormalige vrienden echter niet weten is dat criminelen Moses uit willen schakelen.

avatar van Kelsey16
ik vond dit een lekkere film om lekker in je eentje op de bank te kijken.

avatar van Gang_Star
Best een aardige film, alhoewel Wayans niet uitblinkt en Sandler ook aardig tegenvalt. Desondanks zitten er genoeg grappen tussen die redelijk geslaagd zijn. Geen topfilm, wel één die een leuk tussendoortje genoemd kan worden.

Tegenvallend.

Sandler past echt niet in deze rol, als actieheld is hij drie keer niks waard. Die scene waar hij een motor ontsnapt is dan ook wel het dieptepunt. Verder standaard buddy-cop gedoe, het twistje doet daar weinig aan af.

Beetje rare mix met typischere Sandler humor (zoals de lodge), dat zijn toch wel de betere stukken van de film. Verder nog wat povere actiescenes, al leken ze wel budget te hebben (met het ontploffende vliegtuig?).

Mjah, lijkt me vooral iets dat Sandler een keertje wou doen. Eén keertje in een echte actie/komedie meespelen. Gelukkig heeft hij het daarna niet meer herhaald, want het slaat echt nergens op en het was nog behoorlijk saai voor de korte speelduur.

avatar van Left4Dead
Was geen Sandler fan en wordt het ook nooit. Toch moet ik zeggen dat dit zijn beste roll ooit is geweest imho. Cliché op ten top, heel klein vermaak.

Leuke simpele komedie, zoals we van beide heren gewend zijn, niets speciaals.
Aangenaam tijdverdrijf als je eens (zoals ik nu) ziek te bed ligt.

avatar van sofripa
En? Heeft de film je beter gemaakt?

avatar van TheLionKingFan
Zeer grappige film met een helaas wat matig einde. Wayans en Sandler spelen perfect op elkaar af. 4*

avatar van john mcclane 2
een van de meest betere wat serieus leuke rollen van sandler,
Met veel botte actie en humor.
heeft ie daarna zo goed als nooit meer gedaan.
helaas.
zelf vind ik dit een ruime voldoende waard,,,

avatar van clubsport
kende deze jaren 90 buddy cop criminal film niet maar moet zeggen dat ie me niet is tegengevallen
het is geen topfilm maar sandler en wayans hebben best een leuke klik met mekaar als koppel .
Tuurlijk is het geen niveau als lethal weapon maar het kan ermee door .

avatar van Kondoro0614
“This is a '70s porno. You know how I can tell? Because the guy's dick has sideburns.”

Het had een erg leuke komedie film kunnen worden maar, op veel punten slaat de film gewoon de verkeerde richting is, word het cliché en blijft het flauw en traag. ‘Adam Sandler’ weet er dan nog wat van te maken, die ik overigens ook het leukste vond in de film. Neem bijvoorbeeld het moment dat hij met de receptionist loopt te flirten, het was wel leuk. Maar toch, het verhaal was wat slap en de uitwerking was echt bagger. Dit was al gelijk te zien op het begin wanneer de twee een auto stelen en de eigenaar naar buiten rent en schiet met een wapen, waar duidelijk te zien dat dit zwaar nep is en volgens mij zelfs het geluid ook nog verkeerd loopt.

De actie was er zeker genoeg aanwezig, daar niks op aan te merken. Het was toch gauw de b-matige acteerprestaties van de bijna gehele cast en het wat amateuristische regiewerk. Qua verhaal stelde het niet veel voor, wel makkelijk te volgen. Heb zelf zelden moeten lachen, al was de sfeer goed. Het wel/niettes geruzie word vaker hinderlijk dan dat het positief was, en dat haalde de film ook erg naar beneden. Het was telkens net niet, en dat is niet positief.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Best redelijk vermakelijk en Damon Wayans & Adam Sandler doen het aardig samen. Verhaaltje is natuurlijk erg standaard en de twists op het einde zie je van mijlen ver aankomen.

Toch heeft de film wel een fijne sfeer en is het allemaal niet zo vervelend om naar te kijken, waarschijnlijk ook omdat de speelduur precies 80 minuten is tot de aftiteling komt.

Standaard werkje die me terug doet verlangen naar films zoals Rush Hour, maar tegelijkertijd er best wel mee door kan.