• 8.347.843 stemmen

Geregisseerd door: Sang-hoon Ahn

Met onder meer: Kim Ha-neul, Yoo Seung-ho en Jo Hee-bong

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Plot Beul-la-in-Deu

Een studente wordt vermist en een dag later vind de politie het slachtoffer van een aanrijding waarbij de dader is doorgereden. Het lijkt één en dezelfde persoon als de vermiste studente te zijn. De politie begint een onderzoek en vind twee getuigen - een blinde vrouw - die ooit een veelbelovende studente aan een politieacademie was en een jonge man, die toevallig in de buurt van de aanrijding was. De zaak wordt pas echt ingewikkeld wanneer de twee getuigen verschillende verhalen vertellen...

imageimageimage

Min Soo-ah

Kwon Gi-sub

Detective Jo

School director

Min Dong-hyun

Jeong-Yeon

Detective from Information Section

stinissen (crew films & series)

Geweldige en soms heel geweldadige thriller je wordt vanaf het begin in het verhaal gezogen ook de special effects zijn om te smullen eigenlijk zou bij genre moeten staan Thriller/Drama en je zult dit met me eens zijn na het zien van deze mooie film.

Vooral de scene met de hond bij de lift was erg hard

avatar van constructivist

constructivist

Voor mij was deze film veel te voorspelbaar, te gelikt en te `Hollywoodiaans.`

avatar van margo1

margo1

Goede thriller met een origineel plot. Vooral de actrice die het blinde meisje speelde vond ik erg goed.

avatar van tattoobob

tattoobob

Fijne thriller,het geweldadige vond ik wel meevallen in vergelijking tot andere thrillers uit zuid-korea...

We zijn het wel een beetje gewend bij deze films.

Alweer een goede film uit zuid-korea

avatar van woopie

woopie

Prima thriller met een goed verhaal en overtuigende acteurs. Hier en daar wel wat langdradig wat in mijn ogen niet nodig was.

avatar van hannes64

hannes64

Godsamme, alweer zo`n goeie.

En weer goed vermaak.

avatar van popcorn en cola

popcorn en cola

Weer een prima Koreaanse thriller, hoewel er ook betere zijn. Gewelddadig en bloederig is wel typisch Koreaans, maar het valt in deze film wel mee. Wel weer een origineel verhaal, dat is ook wat mij persoonlijk aantrekt aan deze films.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Hij moest even opgang komen het eerste uur, maar daarna werd het hem volledig. Meteen een klap spanning in je gezicht.

*3.5

avatar van mayhemblik

mayhemblik

De acteurs waren eigenlijk het enige Koreaanse aan de film, voor de rest was het weer een zoveelste Hollywood thriller.

avatar van hannes64

hannes64

Voor een 2de maal bekeken en ja, `t blijft een goeie film.

De score is ook zeer goed.

Zoals Stinissen ook al vermeldde, dat de scene met de hond bij de lift snoeihard was, ja, gelijk heeft ie.

Ook een zeer sneue scene.

Heb me weer eens prima vermaakt, met een film die ik al een tijdje niet meer heb gezien.

Ik zou zeggen, laat ze maar weer komen, die koreaanse films, maar dan zulk soort, over seriemoordenaars etc.

Schitterende film die je bij blijft.

avatar van flaphead

flaphead

De film bouwt steengoed op, met geweldige beeldvorming en spanning. De korte beelden hoe de vrouw 'ziet' zijn mooi, de band met de hond prachtig. Er zitten leuke draaiingen aan het verhaal.

Halverwege wordt het -zonder dat je het eerst in de gaten hebt- een beetje een potje. De film heeft ineens een boel clichés, wordt moralistisch en krijg meer drama-trekken. Doodzonde, want er zat veel potentie in. Nu blijf je met een aardig teleurstellend gevoel achter, alsof je naar een standaard filmpje hebt gekeken. Dat leek het toch zeker niet te worden. Daarnaast blijft het Aziatische acteurwerk me moeilijk bekoren, met als 'toppunt' de agent, die een veel te komische noot bracht gezien de sfeer van de film. Jammer.

avatar van tattoobob

tattoobob

Goed acteerwerk en weer een super script uit Zuid-Korea......ik ben wel weer toe aan een nieuwe topper uit dit land....iemand?

Visueel is deze film ook weer door een ringetje te halen.

BBarbie

Enerverende thriller met een heel apart thema: een blinde vrouw meldt zich als getuige van een mogelijke misdaad. Knap uitgewerkt, mede door het ten tonele voeren van een seriemoordenaar, die achter de blinde vrouw aangaat. Prima acteerwerk van Ha-neul Kim (die mij steeds beter gaat bevallen) en fraai camerawerk. Spannend van begin tot eind.