• 10.539 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Umberto Lenzi

Met onder meer: Maurizio Merli, Barry Sullivan en John Saxon

Gesproken taal: Italiaans

Plot Napoli Violenta

Politieagent Betti moet als hoofdcommissaris van Napoli, de stad zuiveren van drugs die met name door het misdaadsyndicaat van de 'Commandante' worden verspreid. Om de 'Commandante' en zijn handlangers op te sporen en achter slot en grendel te laten verdwijnen gebruikt commissaris Betti echter nogal onorthodoxe methoden.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Gennaro, il figlio

Il questore

avatar van Ravenstein

Ravenstein

Dit zou één van de beste "poliziotteschi"s (zo worden die stevige Italiaanse politiefilms uit de jaren '70 ook wel genoemd) zijn.

Maar waar kan ik daar ooit op DVD aan geraken, dat is nog de vraag.

Voor andere voorbeelden van genre: High Crime, Violent Rome en Blazing Magnum.

avatar van Quentin

Quentin

avatar van Toon1

Toon1

Erg vlotte en vermakelijke actiefilm. Het verhaal is amper te volgen, maar er zijn veel leuke scenes (de achtervolging op de trein, de bowling-scene, ...) en een goede hoofdrol van Maurizio Merli. Ook het einde is knap. Mijn eerste poliziotteschi-film en meteen een prima introductie tot het genre. 4*

avatar van Wouter

Wouter

Redelijk beroemde poliziottesco. Begint redelijk standaard, maar bloeit de tweede helft op. Geweldige actiescenes.

avatar van Wouter

Wouter

Grappig overigens dat dit het bekendste deel is van de Commissario Benti-trilogie, want het is het tweede deel.

avatar van Quentin

Quentin

Genoeg spektakel, maar ik vond het spel wat te vlak. Kan ook aan de Engelse dub hebben gelegen, hoop dat er ooit een mooie uitgave met de Italiaanse geluidsband uitkomt.

avatar van Peake

Peake

Deze film is samen met onder andere twee andere sterke Poliziotteschi's van Lenzi verschenen op de budgetverzamelaar Mafia Kingpin Collection met een alleszins acceptabele transfer.

avatar van Jonesy

Jonesy

Ja die dvd is inderdaad een aanrader en dan vooral het schijfje waar de 3 Poliziotteschi's van Lenzi opstonden. Allemaal op 1 schijfje met een leuk menu'tje zelfs de alternatieve opening etc. (iets wat voor zulke budgetschijfjes best uitzonderlijk is)

avatar van Insignificance

Insignificance

Hier zou Scorsese iets van drie uur voor uittrekken. Lenzi propt z'n misdaadrelaas in anderhalf uur. Dan blijft er weinig over van de nevenkarakters, maar de drie kanonnen staan als een huis. Inspecteur Betti is een bloedhond die er zo z'n eigen opvattingen op na houdt. Type loose cannon. De maffia baas wordt Commandante genoemd, hij regeert met harde hand en John Saxon is John Saxon, want zo is John Saxon nu eenmaal. De vierde opvallende rol is weggelegd voor de gladde bankovervaller. Die is goed voor een enerverende race met de camera op en naast de brommer. Heel veel geknok, de delicten worden steeds zwaarder en het tempo ligt onverminderd hoog. Een aantal ferme actie scenes en er zijn twee moorden die zomaar in toplijstjes kunnen voorkomen. De finale had wel iets grootster gemogen, maar verder een fijne, harde, snelle poliziottesco.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2062 berichten

Insignificance schreef:

Ik herzie heel veel films vanuit mijn eigen enorm gigantische videotheek/collectie. Ik kijk gemiddeld elke dag sowieso 2 films of meer.Ik ben een liefhebber van o.a exploitatiefilms, B-Films en oude films wereldwijd en alle genres. Mij oudste film uit mijn collectie is uit 1915. Als de film Engelstalig of Duitstalig is gesproken dan ben ik niet afhankelijk van ondertitels, is de film anderstalig bv. Chinees e.d. dan zijn naast Nederlandse, de Engelse ondertiteling ook prima Ondanks mijn tik van herzieningen, ga ik natuurlijk ook iets nieuws niet uit de weg en hou het aanbod van Netflix in de gaten. Hier kan ik mij in vinden, een prima recensie. Ik heb deze film gisteravond laat vanuit mijn eigen collectie voor de eerste keer gezien en dit soort oude Italiaanse politiefilms smaakt naar maar. Violent Naples is een prima onderhoudende actiefilm Ik heb er prima van genoten. Een 3.5