Bennie Stout (2011)

Nederland
Familie / Avontuur

geregisseerd door Johan Nijenhuis
met Koen Dobbelaer, Hanna Verboom en Diederik Ebbinge

Nederland, jaren dertig. Benjamin Stout doet zijn naam vaak eer aan. Samen met zijn zeepkist, een zelfgemaakt trapauto, zet hij de boel regelmatig op stelten. Bovenaan zijn verlanglijstje voor Sinterklaas staat de nieuwe glimmende trapauto die hij in de etalage van de speelgoedwinkel heeft gezien. Maar het is crisistijd en Bennie’s vader besluit om voorlopig in Spanje te blijven om extra geld te verdienen. Bennie heeft nu nog maar één wens: Sinterklaas moet er voor kunnen zorgen dat zijn vader snel thuis komt zodat ze met de hele familie pakjesavond kunnen vieren. Al snel komt Bennie erachter dat het niet zo makkelijk is. Hij besluit zijn vader zelf op te halen. Hij schrijft zijn naam bij de 'stoute kinderen' in Het Grote Boek van Sinterklaas. Want als 'stout jongetje' moet hij in de zak mee naar Spanje...

Wanneer zal deze film uitkomen op dvd?

Liedjes verpesten een best aardige jeugd/Sinterklaasfilm ondanks dit gegeven zullen kleine kinderen hier van smullen.

avatar van AmazingPP
Wat een gezeur over het feit dat v/d Vlugt de ECHTE Sinterklaas is. Laten we de nieuwe ook een kans geven!

avatar van cantforgetyou
Wat is dit een prachtige, grappige, gevoelige, mooie kinderfilm. Die voor volwassenen ook leuk is, als je humor hebt. In het begin moest ik er even inkomen. Ook omdat er musical achtige liedjes in zijn verwerkt, maar als je daaraan gewend bent, dan krijg je echt een super leuke Sinterklaas film. Ik heb met een brok in mijn keel (en het was geen verstopte pepernoot) naar deze film gekeken. Ook leuke bijrollen van bekende Nederlanders, zoals Irene Moors, de beide dames van 'Saai', Hanna Verboom etc. Erg leuk.

avatar van Phantasm
Aardig in elkaar gezet, alleen de liedjes hadden er voor mij ook niet in gehoeven zoals Stinissen al vermeldde, leuke film voor de kids.

erik1677
Inderdaad, de liedjes verpesten veel van de sfeer.
En verschrikkelijk die gemaakt danspasjes erbij.
maar verder een heerlijk sfeerrijk sinterklaasfilmpje.
Prachtig ook om Bram Vermeulen weer in de rol van sinterklaas te zien.
Ik denk de laatste keer.
Vermeulen blijft gewoon de ultieme sinterklaas.

erik1677 schreef:
IVermeulen blijft gewoon de ultieme sinterklaas.
Vermeulen zegt mij niks maar ik vind Bram toch wel erg goed.

avatar van Brix
erik1677 schreef:

Prachtig ook om Bram Vermeulen weer in de rol van sinterklaas te zien.
Ik denk de laatste keer.
Vermeulen blijft gewoon de ultieme sinterklaas.

Je bedoelde natuurlijk Bram van der Vlugt.
(Bram Vermeulen is in 2004 overleden)

erik1677
Oooh ja, Inderdaad Brix, thanks voor de goeie informatie.

avatar van Rodger
leuke kinderfilm, zaten echt wel grappige momenten in..
3.***

avatar van Quentin
Bijzonder sfeervolle film - visueel een genot - en duidelijk met liefde gemaakt, maar wat enorm zonde van die tenenkrommende muzikale intermezzo's, zoals stinnissen reeds aangaf:

stinissen schreef:

avatar van Elineloves
Verkeerde tijd om deze film te kijken. Ik ben zwaar Sinterklaas moe. Ik hoef er de komende maanden dan ook niets over te zien, horen of lezen. Ondanks dat punt, vond ik het een wisselvallige film. De sfeer is er zeker, maar met vlagen ook veel te druk en de kinderen waren ook niet altijd even best, maar enfin. Bennie zelf had wel iets, leuk joch. Soms tikkeltje vervelend, maar dat waren ze allemaal wel. Voor de kids is dit natuurlijk wel puur genieten. Voor mij iets minder.

avatar van mcdaktari
Sorry maar zelfs voor een Nederlandse kinderfilm vind ik dit heel slecht beneden peil. Het acteren is gewoon te triest voor woorden. En ik mag toch graag films van eigen bodem zien, maar dit is gewoon het kijken niet waard.

avatar van Spetie
Vooral jammer van de matige kinderrollen en de vreselijke muzikale intermezzo's tussendoor, want daarbuiten om in dit een alleraardigste poging om een leuke Sinterklaas film neer te zetten.

Ik ben totaal geen fan van de films van Nijenhuis en zal dat ook nooit worden, maar ik moet zeggen dat hij het qua sfeer hier behoorlijk goed aanpakt en dat je op sommige momenten toch wel goed het echte Sinterklaas sfeertje proeft.

Ik ben verder niet zo’n fan van het hele Sinterklaas gebeuren, maar de kinderen vonden dit wel leuk en ik denk dat dit voor de doelgroep zeker geen slechte film is. Een goede poging van Nijenhuis, ik moet het eerlijk toegeven.

avatar van tattoobob
Ik kan niet anders zeggen dat dit een hele leuke sinterklaas film is met alles erop en eraan,en vele malen beter dan de films van De club van sinterklaas....want wat is dat erg zeg...naja voor de kids is het wel leuk
Deze film ziet er erg sfeervol uit en geeft ook het"ouderwetse sinterklaasgevoel"mee.
Van der Vlugt is inderdaad gewoon de leukste sinterklaas en dat merk je.
Tuurlijk is deze film voor de kleintjes maar voor papa en mama is deze film leuk om mee te kijken.

Confusie
Weinig dingen zo verschrikkelijk als zingende kinderen.

Kinderen zijn vies.

Lijkt me te allen tijde een gezonde instelling overigens.

Confusie schreef:
Weinig dingen zo verschrikkelijk als zingende kinderen.

Kinderen zijn vies.

Lijkt me te allen tijde een gezonde instelling overigens.
Nou zo zie ik het niet, ik heb er ook totaal niks mee vind ze irritant. maar om ze vies te noemen, gaat mij net iets te ver.

Wacht maar totdat jullie zelf kinderen krijgen

tattoobob schreef:
Wacht maar totdat jullie zelf kinderen krijgen
Hoef ik niet en kan ik ook niet, vanwege mijn adhd en autisme is het zo ie zo niet goed voor mij.

Maar je snapt wat ik bedoel

tattoobob schreef:
Maar je snapt wat ik bedoel
Ja, mijn ouders denken ook zo, ze hebben veel moeite met mij gehad. Als ze nu mochten kiezen zouden ze het zo weer doen. dus ja ik snap je

Confusie
Daar zijn gelukkig altijd preventieve oplossingen voor te bedenken.

En anders het land verlaten.

Verder geen onaardige film overigens.

Adresseert de hele problematiek van de racistische ondermijning ook aardig treffend moet ik zeggen.

Piet als een stel ware onderdanige werkpaarden en Klaas als de autoritaire bejaarde die zich zonder enige schaamte op zijn wenken laat bedienen.

Confusie schreef:
Daar zijn gelukkig altijd preventieve oplossingen voor te bedenken.

En anders het land verlaten.

Verder geen onaardige film overigens.

Ja ik heb een stukje gekeken maar beviel me helemaal niet. btw wat bedoel je met het land verlaten ?

Confusie
Sneaky de achterdeur uitglippen, de klassieke truc van het pakje sigaretten.

Confusie schreef:
Sneaky de achterdeur uitglippen, de klassieke truc van het pakje sigaretten .
waar heb je het over

avatar van Brix
Jammer van de muziek, die past, ondanks de teksten, niet in de sfeer van de film.
Bram van der Vlugt is goed in zijn rol.
Verder een wisselvallige film, maar wel leuk sfeertje.

Toch de aardigste Sinterklaas film, m.u.v. de beide films met Winky Wong natuurlijk, daar kan niets tegenop

Dat gejengel verpest veel. Voor de rest een alleraardigste prent.

avatar van Kondoro0614
Bennie Stout

Het is 3 december, en een mooie tijd om deze film te kijken! over twee dagen is het "pakjesavond" en ik vond echt dat ik toch nog even een Sinterklaas film moest zien (Wou ik ook).. Bennie Stout heb ik verder nog niet gezien en ik kwam hem toevallig vandaag tegen op Netflix... Dus dan deze maar pakken... Helaas slechter uitgepakt dan ik had verwacht!

Koen Dobbelaer deed het wel leuk.. Ik heb het nooit echt met de kinderen die acteren... De rest deed het ook wel oke! Maar dan nu iets, waar ik hierboven ook al veel zie, Bram van der Vlugt. Na mijn mening vind ik dit de beste Sinterklaas die ik mee gemaakt heb... Natuurlijk doet Stefan de Walle het nu ook super goed! Maar goed, meningen verschillen !

Bennie Stout leek me een erg leuke film! Dat is hij eigenlijk ook wel, kwa concept... "Alle stoute kinderen moeten mee in de zak!" werd mij vroeger altijd verteld! Nu komt dit dus ook in de film voor, en zo wil Bennie Stout de zak in om naar zijn vader te gaan die werkt in Spanje voor geld.. Helaas vond ik dat de irritante liedjes die er tussendoor gekrijst werden echt een hele erge -punt... Jammer! Kwa verhaal gaat het ook nog wel, en ik moet zeggen dat de film achteraf toch een leuk beeld geeft hoe het er vroeger eigenlijk aan toe ging, nouja een beetje dan !

avatar van jippie2010
Zoetsappige kindermusical wat niks voor mij is.
Maar kwalitatief degelijk. *3.0