• 8.607.839 stemmen

Drama | 117 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Pierre Schoeller

Met onder meer: Guillaume Depardieu, Max Baissette de Malglaive en Judith Chemla

IMDb beoordeling: 6,7 (553)

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 1 januari 2009

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Versailles

Samen met haar vijfjarige zoontje Enzo zwerft Nina door Parijs. Ze is werkeloos en met haar familie heeft ze verder geen contact. Hun problemen drijven hen naar het gebied rondom het paleis van Versailles. Daar ontmoet ze Damien die ook in de marge van het bestaan er het beste van probeert te maken. Nadat ze de nacht met hem heeft doorgebracht, besluit ze de volgende morgen zonder haar zoon verder te trekken. Damien heeft geen andere keus dan zich over de jongen te ontfermen.

image

Hier kon ik niet zo veel mee. Het lijkt een beetje op materiaal van de Dardenne broeders. Waar die films vol leven en emotie zitten lijkt deze film wel dood, en moet de film teren op het 'schattige snoetje' van de kinderacteur. Jammer maar helaas.

avatar van snake1689

snake1689

echt een mooie dramatische film hier hou ik dus echt van

avatar van rocco101

rocco101

Prachtig drama, en ben blij dat ik hiervoor heb gekozen om heen te gaan ipv. Watchmen

4,5 ster dik verdiend

avatar van akka

akka

Mooie film over de zwervers van parijs

4.0

avatar van korenwolf

korenwolf

tja, ik had vooraf wat hogere verwachtingen van deze film, maar werdt toch erg teleurgesteld. in plaats van een mooi pakkend epos te treffen over doorzettingsvermogen, trof ik eigenlijk maar een moedeloos, meelijwekkend, bijna twee uur durend, stuk saai film-materiaal aan. Deed me eerlijk gezegd niet veel.

Ik kan me redelijk vinden in de opmerking van 'Celluloid Dreams'.

2.0* van mij.

avatar van je80roen

je80roen

Celluloid Dreams schreef:

Ik sluit me hier volledig bij aan. Heb geen moment meegeleefd met de personages en verder is de film erg saai. Had veel meer in gezeten in deze film.

avatar van timelezz

timelezz

Mooi verhaal, goed geacteerd

avatar van 93.9

93.9

Film duurde een half uurtje te lang.

Zeker niet slecht, maar tikkeltje saai.

avatar van Julie

Julie

Iemand had me deze film aangeraden en gezegd dat het enorm goed was en ontroerend enz

daarom dat mijn verwachtingen ook iets te hoog lagen denk ik

Daarom vond ik het een goede film

maar hij heeft geen extreme emoties bij me opgewekt

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Deze film wil ik echt eens zien, alleen ik kan hem nergens vinden of krijgen! iemand tips?

avatar van Djumbo

Djumbo

Niet slecht, maar hij heeft mijn verwachtingen niet ingelost

avatar van lucky luc

lucky luc

Celluloid Dreams schreef:

is ook een manier om uitzichtloosheid te verwoorden, te verbeelden. Traag en spanningsloos als het leven zelf zo vaak is...

Ruime voldoende!

avatar van nightbreed

nightbreed

Deze film wordt niet uitgezonden vandaag. Deze wel: Tous les Matins du Monde (1991).

stinissen (crew films & series)

Wegens de nationale rouw in België wordt de film wordt Versailles (2008) niet uitgezonden vandaag. Dit wegens de 'kindproblematiek'. Als vervanger is er Tous les Matins du Monde(1991).

avatar van Robi

Robi

Mooie film over een jongetje dat opgroeit als zwerver. Het is op zich niet eens zo'n bijzondere film of een bijzonder verhaal. Maar er wordt prima geacteerd en het is wel zo'n film waarvan de beelden me bij zullen blijven. Heb overigens de dvd gekocht, omdat hij niet uitgezonden werd op tv en ik toch wel nieuwsgierig was naar deze film.

avatar van Berrad

Berrad

Wat een ramp! Was er speciaal voor naar het filmhuis gegaan( niet echt om de hoek)

Stel je eens voor dat niemand ging werken omdat het geen leven is?

Ik kon echt niet meeleven met zoveel gemakzucht

avatar van Malibu Stacy

Malibu Stacy

Ik had meer verwacht dan dit. Ik ben op geen enkel moment ontroerd geweest (ondanks dat ik zelf moeder ben), vond het gewoon vreemd dat ze haar kind bij een volstrekt onbekende achterliet en waarom is me nog steeds niet duidelijk. Op het einde vroeg ik me af wat nu precies het doel van de film was. Maar wel leuk eens een keertje een Franse film ipv altijd die voorgekauwde Hollywood happy ending films.

avatar van Decec

Decec

Een mooie dramafilm...

Wat een drama over zwerver...

Mooi verhaal...

Prima acteerwerk...

Prima achtergrond geluid

(geen Dolby Digital aanwezig)...

Prima HD kwaliteit...

avatar van Movsin

Movsin

Arme Enzo, hoofdpersonage in een zwaarmoedige, trieste film die zelfs in het ogenschijlijk "einde goed, al goed"-slot, alleen maar de narigheid onderstreept.

Af en toe spreekt de film wel aan maar er in slagen echt aangrijpend over te komen doet hij niet. Soms wat oppervlakkig en weinig zorg voor detail. Debuutzonde van de cineast, nochtans, en mogelijks terecht, gelauwerd !?

Mooi shot vond ik toch als die kleine op zoek gaat naar hulp...

avatar van Phantasm

Phantasm

Film die over het geheel maar langzaam naar het einde toe gaat, had er toch wel wat meer van verwacht, niet echt goed en niet echt slecht.

avatar van nadrin

nadrin

Een goede poging maar niet meer. Deze film wist me nooit te overtuigen.

avatar van james_cameron

james_cameron

Niet bijster boeiend, dit rustig uitgewerkte drama over de vijfjarige Enzo die door zijn zwervende moeder wordt achtergelaten bij een dakloze man die in het bos leeft (Guillaume Depardieu), maar net interessant en onderhoudend genoeg. Het troosteloze bestaan aan de rand van de samenleving wordt overtuigend in beeld gebracht en er wordt goed spel geleverd. Naar het einde toe wint de film ook aan emotionele kracht. En dat jochie met zijn grote donkere ogen is vertederend.