• 8.347.452 stemmen

Oorsprong: Jamaica / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Hype Williams

Met onder meer: DMX, Nas en Method Man

Plot Belly

"Money, power, respect... but who's got your back?"

Sincere is een jongen van de straat die bevriend is met de gangster Tommy Brown. Ze worden flink rijk van het dealen in drugs, maar worden op een gegeven moment gedwongen een ander leven te overwegen, als het dealen steeds gevaarlijker wordt.

imageimageimage

avatar van j0enne

j0enne

De intro beloofde veel goeds, helaas was dat ook meteen het hoogtepunt.

avatar van arveladze

arveladze

Fikret8 schreef:

Film met een hele grote cultstatus onder de hip-hop kringen. Eentje die ik tig keer opnieuw kan kijken. Meest ondergewaardeerde film op Moviemeter.

Helemaal mee eens! Wat een shockerend laag gemiddelde!! Kan je blijven kijken deze film!

avatar van Warp

Warp

Een van de beste intro's die ik ken. Grandioos. Helaas krabbelt de rest van de film maar een beetje voort ondanks het visueel redelijk mooi is allemaal.

avatar van Lebarron

Lebarron

Belly is een behoorlijk matige hoodfilm boordevol bekende rappers. Tommy(DMX) en Sincere(Nas) zijn vrienden die gespecialiseerd zijn in gewelddadige ripdeals. Hoewel de twee elkaar van jongsaf kennen zijn ze zeer verschillend. Tommy leeft de gangstalifestyle met volle overtuiging. Feestjes, veel bling bling en dure auto's. Ook al heeft hij een vaste vriendin, de knappe Keisha(Taral Hicks) versiert hij elke gewillige jonge meid die zijn pad kruist. Sincere is meer een brave familyman. Hij is getrouwd met Tionne(T-Boz) en heeft een dochter Kenya. Echter wanneer Tommy het exclusieve recht krijgt om een nieuw soort heroïne te mogen verkopen krijgt Sincere twijfels. Hierdoor komt hun vriendschap onder druk te staan. Het is duidelijk te zien dat Harold 'Hype' Williams een videoclipregisseur is. Op zich niks mis mee, want zo is bijvoorbeeld David Fincher ook begonnen. Echter, Finchers clips waren al korte speelfilms. Bijvoorbeeld Janey's got a gun van Aerosmith, Who is it? van Michael Jackson of Bad Girl van Madonna. Leg die drie naast Williams clips als Mo Money, Mo Problems van Notorious BIG, No Diggity van Blackstreet en If I Ruled The World en je ziet direct het verschil. Hype Williams clips zijn veelal een aaneenschakeling van flashy beelden. Het ziet er gelikt uit maar mist elke vorm van structuur en samenhang. Deze film is ook aan dat euvel ondergevig en regisseur Hype Williams wist dit zelf ook lijkt het want om dat probleem op te vangen moest Nas het verhaal maar aan elkaar praten. Echt helpen doet het allemaal niet want het gaat verhaal gaat van de hak op de tak en daarom weet de film mij als kijker nauwelijks te binden noch te boeien. Hij is net als de meeste foto's op instagram of Facebook een glamoureuze façade van een grote leegte. Verder zijn de voornaamste rollen weggelegd voor bekende rappers terwijl goede acteurs als Tyrin Turner en Taral Hicks er bekaaid vanaf komen.