ad
  • 8.110.286 stemmen

Barb Wire (1996)

Actie / Sciencefiction | 98 minuten / 100 minuten (unrated, VS)

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 98 minuten / 100 minuten (unrated, VS)

Alternatieve titel: Barb·Wire

Geregisseerd door: David Hogan

Met onder meer: Pamela Anderson, Temuera Morrison en Victoria Rowell

Releasedatum: 2 mei 1996

Over Barb Wire

"Don't call me babe!"

Het is 2017. Steel Harbor is de laatste vrije zone in het door een burgeroorlog verscheurde Amerika. Barb Wire is de super-sensuele en schietgrage eigenares van een ruige nachtclub en een geduchte premiejager. Op een dag wordt ze verrast door het bezoek van de man met wie ze ooit een stormachtige verhouding had. Hij is nu de aanvoerder van een groep vrijheidsstrijders en op de vlucht voor de politie. Barb Wire staat voor een groot dilemma. Helpt zij de man die haar in de steek liet of vlucht ze met haar geld naar Europa?

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van m1chel

m1chel

• 1948 berichten

killer13 schreef:

vermakelijke film, lekker over-the-top.

leuk om te zien op een regenachtige namiddag

2 zielen 1 gedachte, gewoon leuke BS. Er bestaan veel slechtere films hoor. 2.5 * blijf ik bij... Een 5je is dat dus. Niet goed niet slecht, wel leuk.

En de opmerking over de poster snap ik ook niet. Wat is er mis mee dan? Waarom is de poster zo nep dan?

bierbak

Gruwelijk miskende genrefilm die het overgewaardeerde Cassablanca uit de jaren ’40 een pittige actie-sciencefictiontwist geeft met een dikke pulplaag. Zo dat was eruit. Pamela Anderson is geen Bogart, maar de film is dan ook geen Shakespeare. Wat verwachten mensen hier nu van, een staaltje uit de Criterion Collection?? Barb Wire gaat simpelweg over een wulpse griet met dynamiet, de categorie "girls with guns-movies" zoals de Amerikanen weleens kort door de bocht durven zeggen.

Zowel qua scenario als uitwerking een prima exemplaar. Bitchy oneliners, stilistische vuurgevechten, omvangrijke ontploffingen en de in latex gehulde heldin die ervoor hangt te slingeren (!!!), het wordt allemaal rijkelijk vormgegeven via wervelende camerabewegingen, scheve kaders, gelikte filters en op tijd en stond een elektrisch gitaargeluid voor het extra geinige effect.

Dit noem ik geen slechte film, absoluut niet zelfs. Veeleer een erg goed gemaakte genrefilm, om nog eens op die term terug te komen. Want wie ook maar iets meer verwacht is er inderdaad aan voor de moeite.

**** 1/2

avatar van DDT

DDT

Pamela die nat gemaakt word,dit alleen al is de moeite om te zien Zo slecht was die film nu ook weer niet se

avatar van funnyhow

funnyhow

ik snap dat deze film vroeger geflopt is, nu zie ik het meer als lekkere "foute" pulp...

deze film neemt zich ook nooit echt serieus ... of mss juist te serieus in die tijd

enja pulp fiction was DE film van de jaren '90 .. dat zorgde voor vloedgolf foute b- films die hip wouden zijn ... zoals deze "barb wire"

al bij al geen flop 100 waardig

bierbak

Pulp Fiction heeft hier niks mee te maken. Pulp Fiction is een eigenwijze Tarantino-misdaadfilm, Barb Wire is typische 90's actiepulp (gemaakt ook in een tijd toen Pamela nog erg hot was toen) wat 2 heel verschillende dingen zijn. Meer specifiek nog een girls with guns-movie, en een erg kundig gemaakte. De betere Andy Sidaris zeg maar.

avatar van puti

puti

Heerlijke Pammy.

Deze lage waardering slaat helemaal nergens op .

Ik kan zo 20 films opnoemen die veel slechter zijn.

Ooit gaat deze film nog stijgen. Het is geen hoogvlieger, maar zitten best leuke en lekkere momenten in.

avatar van Q Jones

Q Jones

Gewoon een prima filmpje.

Ik ging uit van het slechtste maar viel allemaal reuze mee. Sterker nog ik heb me zeer goed vermaakt.

Anderson zal nooit een oscar winnen, maar ze draagt de film wel. En dat doet ze goed. Een lekker wijf, goeie actie en een eenvoudig verhaal zorgt voor simpel vermaak. Dat is ook duidelijk het doel van de film en daar slaagt ie in.

Vind het jammer dat Pammie niet meer van zulke soort filmpjes heeft gemaakt.

Ja leuke film 3.5

Verhaal-boring

Pamela's figuur-enige pluspunt.

avatar van Sleepwalker

Sleepwalker

Had er niets van verwacht, maar net gekeken en vind het een hele leuke film. Mooi gefilmd, weinig verhaal, veel actie. En Pamela Anderson is gewoon een waanzinnige vamp. Mooi mens, en ze acteerde beter dan ik verwacht had..

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

DDT schreef:

Kleine Dukeje heeft erg genoten van dat schouwspel... en grote Duke ook! Een leuke pulpfilm met een mooie Pamela Anderson.

"Don't call me babe!"

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Een flop 100 film met op de laatste pagina louter positieve verhalen. Geinig. Ik ben het er helemaal mee eens. Barb Wire is vermakelijke pulp, met een Pamela Anderson die op knappen staat (serieus, hoe haalt ze adem in die pakjes?) en zeer vermakelijke performances; wat te denken van Clint Howard en Udo Kier? Toffe namen! De neo-noir achtige setting met een Mad Max / punk-ish vervallen wereld geven het een fijne sfeer. Ondergewaardeerde no-nonsense film... het is écht zo slecht nog niet.