The Bedroom Window (1987)

Thriller

geregisseerd door Curtis Hanson
met Steve Guttenberg, Elizabeth McGovern en Isabelle Huppert

Terry heeft een affaire met Sylvia, de vrouw van zijn baas. Dan ziet Sylvia op een nacht vanuit het slaapkamerraam van Terry dat een jonge vrouw genaamd Denise aangerand wordt. Omdat ze niet wil dat de affaire met Terry aan het licht komt wil ze niet met de politie praten, maar vertelt alles in detail aan Terry. Terry wil graag helpen en doet net of hij zelf getuige is geweest van dit gebeuren. Omdat al snel blijkt dat zijn verhaal niet helemaal klopt, wordt Terry de verdachte. Maar Terry gaat zelf op onderzoek uit, en met hulp van het slachtoffer Denise komt hij erachter wie de werkelijke dader is.

avatar van geronimo
Spannende thriller en het is een verademing om Guttenberg 'ns in een serieuze rol te zien.

neo (crew)
hij speelde volgens mij wel meer serieuse rollen,maar de meeste van die films zijn erg slecht.deze wil ik nog wel graag zien.is weer eens wat anders dan police acedemy 1t/m

Fangs (crew)
Ik heb deze film op dvd gewonnen met een prijsvraag, maar nog nooit bekeken... Maar ik ben van plan dat snel te doen.

Spannende film, zeker niet slecht. Guttenberg speelt goed. Hilarisch gedoe in de rechtzaal om een paar contactlenzen, die Guttenberg al dan niet in gehad zou hebben toen hij de moord had moeten zien gebeuren. Basisidee heeft iets van Eyewitness met William Hurt, maar deze film is beter.

Fangs schreef:

... bijna twee jaar later en nog steeds niet bekeken...

Fangs (crew)
Nu eindelijk wel bekeken en hij is me reuze meegevallen. Tegen het einde aan wordt het allemaal wel erg absurd, maar de film op zich is interessant en vermakelijk. Guttenberg speelt eens een andere rol en het verhaal heeft enkele leuke verrassingen. > 3.5*

avatar van xenne
spannende film die ook vrij origineel is. naar het einde toe wordt het wel nogal ongeloofwaardig. maar heb er graag naar gekeken

confucius
Dit "schraapsel" verdiend zoveel afkeuring dat het bijna op een Oscar begint te lijken.
Een thriller met meer gaten dan een zeef. Het enige dat klopte was dat er niks klopte.
Zoiets moet je gezien hebben voor je sterft, zodat je die na je dood (!) nog kunt herinneren als een slecht curiosum.
Een citaat: "De duivel verleid ons niet met derrie, hij reikt het alleen maar aan. De rest doen wij zelf."
Alleen de ware ( Britse) thrillerfans zullen begrijpen wat ik hier mee bedoel. Onder de schredder ermee. 0,5 stukje plastiek in de vorm van een halve pentagram.

Halfslachtige poging om zoiets enerverends te maken als Hitchcock’s Rear Window. Het blijft bij een poging, want het verhaal mist door de vreemde gedragingen van de hoofdpersonages de nodige spanning. Bovendien blijven de acteerprestaties onder de maat. En het is wel erg duidelijk dat Isabelle Huppert zich niet op haar gemak voelt in deze Hollywood thriller.

avatar van Tiany
Leuk jaren '80 thrillerke. Isabelle Huppert acteert hier 3e rangs. Brad Greenquist heeft een enge kop, zeer geslaagd voor zijn rol. ik herkende hem uit de film "Pet Sematary".
Ben gaan kijken via "uitgebreid zoeken" bij "acteur" maar ik vond helemaal niets onder "Brad Greenquist", terwijl je op IMDb toch een deftige lijst (tv) films en series vind waar hij in acteert.

Voor de thriller, waarin een onschuldige man in een situatie terechtkwam waar hij geen controle meer over had, nam de regisseur Alfred Hitchcock duidelijk als inspiratiebron. Echter het verhaal bood de nodige onwaarschijnlijk- of ongeloofwaardigheden. Maar toch was deze film leuk en best spannend.