• 8.347.438 stemmen

The Bedroom Window (1987)

Thriller | 112 minuten

Genre: Thriller

Geregisseerd door: Curtis Hanson

Met onder meer: Steve Guttenberg, Elizabeth McGovern en Isabelle Huppert

Releasedatum: 4 augustus 1988

Plot The Bedroom Window

"A violent crime. A secret affair. A single witness."

Terry heeft een affaire met Sylvia, de vrouw van zijn baas. Dan ziet Sylvia op een nacht vanuit het slaapkamerraam van Terry dat een jonge vrouw genaamd Denise aangerand wordt. Omdat ze niet wil dat de affaire met Terry aan het licht komt wil ze niet met de politie praten, maar vertelt alles in detail aan Terry. Terry wil graag helpen en doet net of hij zelf getuige is geweest van dit gebeuren. Omdat al snel blijkt dat zijn verhaal niet helemaal klopt, wordt Terry de verdachte. Maar Terry gaat zelf op onderzoek uit, en met hulp van het slachtoffer Denise komt hij erachter wie de werkelijke dader is.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van geronimo

geronimo

• 1955 berichten

Spannende thriller en het is een verademing om Guttenberg 'ns in een serieuze rol te zien.

avatar van neo

neo (crew films)

hij speelde volgens mij wel meer serieuse rollen,maar de meeste van die films zijn erg slecht.deze wil ik nog wel graag zien.is weer eens wat anders dan police acedemy 1t/m

Fangs (crew films)

Ik heb deze film op dvd gewonnen met een prijsvraag, maar nog nooit bekeken... Maar ik ben van plan dat snel te doen.

avatar van BOND31

BOND31

Spannende film, zeker niet slecht. Guttenberg speelt goed. Hilarisch gedoe in de rechtzaal om een paar contactlenzen, die Guttenberg al dan niet in gehad zou hebben toen hij de moord had moeten zien gebeuren. Basisidee heeft iets van Eyewitness met William Hurt, maar deze film is beter.

Fangs schreef:

... bijna twee jaar later en nog steeds niet bekeken...

Fangs (crew films)

Nu eindelijk wel bekeken en hij is me reuze meegevallen. Tegen het einde aan wordt het allemaal wel erg absurd, maar de film op zich is interessant en vermakelijk. Guttenberg speelt eens een andere rol en het verhaal heeft enkele leuke verrassingen. > 3.5*

avatar van xenne

xenne

spannende film die ook vrij origineel is. naar het einde toe wordt het wel nogal ongeloofwaardig. maar heb er graag naar gekeken

confucius

Dit "schraapsel" verdiend zoveel afkeuring dat het bijna op een Oscar begint te lijken.

Een thriller met meer gaten dan een zeef. Het enige dat klopte was dat er niks klopte.

Zoiets moet je gezien hebben voor je sterft, zodat je die na je dood (!) nog kunt herinneren als een slecht curiosum.

Een citaat: "De duivel verleid ons niet met derrie, hij reikt het alleen maar aan. De rest doen wij zelf."

Alleen de ware ( Britse) thrillerfans zullen begrijpen wat ik hier mee bedoel. Onder de schredder ermee. 0,5 stukje plastiek in de vorm van een halve pentagram.

BBarbie

Halfslachtige poging om zoiets enerverends te maken als Hitchcock’s Rear Window. Het blijft bij een poging, want het verhaal mist door de vreemde gedragingen van de hoofdpersonages de nodige spanning. Bovendien blijven de acteerprestaties onder de maat. En het is wel erg duidelijk dat Isabelle Huppert zich niet op haar gemak voelt in deze Hollywood thriller.

avatar van Tiany

Tiany

Leuk jaren '80 thrillerke. Isabelle Huppert acteert hier 3e rangs. Brad Greenquist heeft een enge kop, zeer geslaagd voor zijn rol. ik herkende hem uit de film "Pet Sematary".

Ben gaan kijken via "uitgebreid zoeken" bij "acteur" maar ik vond helemaal niets onder "Brad Greenquist", terwijl je op IMDb toch een deftige lijst (tv) films en series vind waar hij in acteert.

gauke

Voor de thriller, waarin een onschuldige man in een situatie terechtkwam waar hij geen controle meer over had, nam de regisseur Alfred Hitchcock duidelijk als inspiratiebron. Echter het verhaal bood de nodige onwaarschijnlijk- of ongeloofwaardigheden. Maar toch was deze film leuk en best spannend.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Vrij sterke thriller die goed in elkaar zit en knipoogt naar Hitchcock in de debuutscène en in de opera. Ik geef toe dat het ook wat ongeloofwaardig is, maar je moet hierbij ook rekening houden dat het hoofdpersonage een naieveling is, a "romantic fool" zoals McGovern zegt tegen hem, die klungelige keuzes maakt en zich in eerste instantie laat manipuleren door zijn minnares. Een vlotte wegkijker maar zonder grote verrassingen. Over de keuze van Guttenberg kan men discussiëren. Ik vind hem ook niet echt in een "ernstige" thriller als deze passen al kan ik hem dan makkelijk aanvaarden in die rol van niet al te snuggere bediende.

scorsese

Aardige film waarin een man een affaire heeft met de vrouw van zijn baas. Overduidelijk een Hitchcock-achtige thriller, die echter wel de doorgaans gepaarde spanning mist. Ook is het wellicht niet allemaal even geloofwaardig, maar het plot heeft genoeg vermakelijke ontwikkelingen waardoor het gemakkelijk wegkijkt. Een ruime 3.0 sterren.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Door het acteerniveau niet om aan te gluren. Slap bekend verhaaltje dat erg licht is uitgewerkt.

Regisseur heeft zeker laten zien hoe je een prent vakkundig op beeld kunt projecteren, echter heeft hij ook wel missers op zijn naam staan. Bij sommige van de cast vroeg ik mij af hoe men het in het hoofd heeft gekregen om die in een prent te laten spelen. Huppert daarbij voorop als vlaggendrager, man die lepelde de tekst alleen maar op zeg. Nee dit was zeker niet goed en al helemaal niet origineel. Een ode voor de klassieke misdaadprent?, misschien maar dan wel een beroerde zeg. Vooruit.... 2,5** voor de bekende koppen die me even terug in de tijd deden wanen.

avatar van klara

klara

De film is vooral zwak door nogal wat ongeloofwaardigheden en ook door het matige acteerwerk

inclusief van Guttenberg. Huppert leek zich ook geen raad in deze film die haar spel afwisselde

met goed en dan weer matig automatische piloot acteerwerk. De scene in de rechtszaal was een

stupide lachertje. Toch vond ik de film in zijn geheel ook weer niet slecht die vooral visueel veel

weg had van een B film. Van redelijk niveau.