Class (1983)

geregisseerd door Lewis John Carlino
met Rob Lowe, Andrew McCarthy en Jacqueline Bisset

Jonathan is een simpele, naieve jongen, die met een beurs naar een rijke school vertrekt. Hij betrekt er een kamer met de rijke, stoere Skip. Skip ziet het als zijn taak dat Jonathan zijn maagdelijkheid verliest en stuurt hem naar Chicago. Daar ontmoet Jonathan Ellen, een mooie vrouw van middelbare leeftijd en ze krijgen een relatie. Deze eindigt abrupt als Ellen achter zijn leeftijd komt. Als maanden later Jonathan door Skip wordt uitgenodigd kerstmis bij hem thuis te vieren, wacht hem een grote verrassing.

avatar van rep_robert
Toch een ondergewaardeerd Brat Pack/High School filmpje hier op MovieMeter. Vooral qua humor scoort deze film hoog bij mij. Het eerste uur regelmatig in een deuk gelegen dankzij de zeer creatieve jongens op de school.
De acteurs maken er echt een dolle pret van wat mij betreft, Lowe is erg geinig, McCarthy is leuker dan in Pretty in Pink. Maar vooral Cusack zijn rol sprong er wel bovenuit als oor van alle studenten. Erg leuk om hem in zijn vroege werkjes te zien.
Bisset is de ideale jaren 80 MILF en het verhaal is ondanks dat het meerdere malen is verteld erg fris en geestig.
Het zorgt ook voor wat diepgang in de personages, al wordt het richting het einde wel een beetje te klef.

avatar van rotjuh
Een avondje terug in de tijd.
één van dé films uit mijn jeugd en damn wat ben igevonden te hebben.
Voor mij 5 dikke sterren, zit idd wat emo waarde aan maar denk dat ook kritische kijkers de film wel wat meer mogen waarderen hoor.

avatar van Filmkriebel
Vind ik ook een goede film. Je hoeft niet altijd complexe scenario's te verzinnen om een leuke film te krijgen, en dat is hier een mooi voorbeeld van. Grappige en pijnlijke momenten wisselen elkaar aan hoog tempo af. Ook de moeite om de zeer jonge acteurs John Cusack, McCarthy en Rob Lowe aan het werk te zien. Bisset als milf vond ik maar zus en zo; de psychologische problemen vond ik nogal zwaar op de maag liggen want het blijft toch vooral een komedie, maar met de pranks in het begin kon ik wel lachen.

Heerlijke jaren tachtig film met met de Brad pitt van toen Rob lowe en de verlegen Andrew Mc Carthy die zijn debuut maakte met deze film>Let ook op kleine rol voor John Cusack ook zijn debuut,en de term milf konden we toen nog niet Bisset.We kennen allemaal de beroemde scene in de lift nog wel.

Een van de betere studenten-leven-films, met heel wat aanvaardbaar grappige momenten en met een pikant tintje.
Die jonge gasten spelen vlot en knap en eigenlijk ook Jacqueline Bisset, in de rol van de overstuur zijnde vrouw, in midlife crisis.

dit is zo'n beetje de anti-ferris bueller's.