Berlin Syndrome (2017)

Australië
Thriller

geregisseerd door Cate Shortland
met Teresa Palmer, Max Riemelt en Matthias Habich

Tijdens een vakantie in Berlijn ontmoet Clare, een Australische fotojournaliste, Andi, een charismatische lokale man. Vrijwel direct ontstaat er een aantrekkingskracht tussen hen waarna een passievolle nacht volgt. Maar wat in eerste instantie het begin lijkt te zijn van romantiek krijgt een sinistere wending, wanneer Clare de volgende dag wakker wordt en er achter komt dat Andi naar zijn werk is en haar opgesloten heeft in zijn appartement. Daarbij komt dat Andi niet van plan is haar ooit te laten gaan.

avatar van john mcclane 2
Niet super intens drama dit .
Wel prima geacteerd , maar er gebeurd net te weinig om het echt heel boeiend te maken.
En of een speelduur van twee uur nu tot zijn recht komt valt wat voor te zeggen.
Wel een voldoende.3*.

avatar van Baboesjka
Redelijk spannend verhaal met veel mooie beelden en goed acteerwerk. Ik heb me niet verveeld tijdens het kijken en vond de lange speelduur daardoor niet storend. Prima film om eens gezien te hebben! 3,5*

avatar van Daan258
Meer van verwacht.

Zoals vele hier al zeggen is de speelduur te lang en daardoor niet altijd boeiend om naar te kijken.
Na de film gezien te hebben is het niets meer dan een standaard thriller. Het acteerwerk is goed en, mooie sfeer maar het had allemaal een heel stuk spannender gemogen. De eerste 45 min is niet verkeerd en de opbouw is goed maar daarna zakt de film wat in en krabbelt het maar langzaam voort zonder dat er veel gebeurd. Hier is eigenlijk alles wel mee gezegd.

Leuk vermaak maar het had veel spannender gemogen en de speelduur een stuk korter.

avatar van nadrin
Boeiende film met een heel mooie sfeer gedragen door de passende score. Als kijker ga je voortdurend naar oplossingen zoeken.

avatar van james_cameron
Subtiel opgebouwd, langzaam escalerend drama dat uiteindelijk resulteert in een beklemmende thriller. Het geloofwaardige akteerwerk van de twee hoofdrolspelers en de sobere visuele aanpak zorgen grotendeels voor een overtuigend geheel, al duurt de film wel iets te lang en laat regisseuse Cate Shortland naar het einde toe wel wat steekjes vallen. Niettemin een intense kijkervaring.

Het duurt even alvorens de film echt op gang komt, maar dat euvel wordt afdoende gecompenseerd in het vervolg, hoewel het middengedeelte best wat meer verrassende, c.q. nieuwe ontwikkelingen had mogen kennen. Desondanks een spannende thriller, die mij af en toe onwillekeurig deed denken aan La Cara Oculta (2011), al is dat goed beschouwd een heel andere film.

avatar van Noodless
Ik had eigenlijk toch iets anders verwacht op vlak van verhaal en horror. Valt serieus tegen. Heel lang uitgesponnen met weinig spannende momenten. Verhaal biedt te weinig om de kijker zijn aandacht te houden. Gelukkig een goed acterende Palmer die het oog ook wat gunt. 4/10